Gå til innhold

hvorfor klarer ikke jeg og lese en bok?

dynamittharry

Anbefalte innlegg

det er vanlig de første bøkene å hvis du kan og sykle til butikken og skamslå ekspeditøren så han å resten av dem i butikken kan anmelde deg. Så kan du sitte på celle og lese bok med lyset av.

Bare for å svare på det her. Hva i svarte er det du prøver å skrive her? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne ønske jeg leste mer når jeg var yngre, slik at jeg "fikk det inn i fingrene" for å si det slik. Når jeg sitter på tog og buss i timesvis nå så kan jeg godt lese en stund, men ikke mange timer i strekk. Er jeg hjemme og rett og slett bare bestemmer meg for å lese så må boken være fryktelig spennende for at jeg ikke skal bli forstyrret av mine egne rastløse tanker og finne på noe annet. Jeg leste The Hobbit ganske strakt frem på 3 dager etter jeg så Atter en konge igjen og fikk tent lotr-gnisten min. Nå er den gnisten borte og det er helt utenkelig å lese Ringenes Herre om igjen. Holder på med Stephen King - Gunslinger (første bok). Veldig spennende.

Lenke til kommentar

det er i mot en persons livlige natur å sitte timesvis å lese bøker. så det er noe en må jsutere seg til.

du kan sette av tid, bestemme det evt for å lese 10 sider til dagen. så setter du av en måned for å lese ut en bok. samme hvor kjedelig den er. ingen forventing til boka, er det noe morsomt så er det en bonus. alikevel gjør det spennende lev deg inn, beveg deg inn mot skildringen av det du leser, føl det, se det for deg er viktige ting. sett deg også inn i synsvinklingene fra personer. istedenfor å få alt servert, ikke sitt som en låst robot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...