SvovelSyre Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hei. Jeg har nå et Kyro II 64 MB skjermkort. Det eneste jeg bruker kortet til er å spille Counter-Strike. Men så til spørsmålet; Vil det lønne seg for meg å kjøpe et nytt grafikkort til ca. 900 kroner? Det er ikke aktuelt å bruke noe mere. Formålet med den eventuelle oppgraderingen vil være å få en litt bedre/mer stabil FPS. De to kortene jeg har tenkt litt på er Ati Radeon 8500 64MB DDR, og Creative GeForce 3Ti200, som begge ligger på rundt 900 kroner. Vil en slik oppgradering i hele tatt lønne seg? Det som kanskje er viktig å huske på, er at dette skal brukes sammen med en AMD Duron 1200 MHz, samt 128 MB Ram. Vil det i hele tatt være mulig å oppnå 100 FPS stabilt i CS med denne maskinen? Vil kjøp av ram forbedre noe på ytelse? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Du kan sjekke om FPS'en øker betydelig hvis du reduserer fargedybden til 16 bit og oppløsningen til 640x480. Hvis den gjør det vil det lønne seg å oppgradere skjermkortet. Hvis ikke er det prosessoren og resten av systemet som er flaskehalsen (sdram?) Jeg ville også kjøpt litt mer ram (en 128 eller 256MB brikke til.) Så ville jeg vurdert de to skjermkortene du nevner + radeon 9000 som er noe billigere (730kr i prisguiden) Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 spar litt mer og kjøp deg ny cpu og hovedkort du og ddr ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå