galaxee Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Satte mine to sata disker opp til en (raid-0) men nå finner ikke pcen IDE disken? Den er borte i "min datamaskin" Bios finne disken som IDE, og et program kalt "MediaShield" finner den som en Pata? Bilde... Diskbehandling finner den ikke, men under "IDE ATA/ATAP-kontrollere, og "nvidia nforce4 paralell ata controller" står det masse rart...se bilde Her Noen som har tips? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 P-ATA = IDE P-ATA = Parallell ATA S-ATA = Serial ATA Det er helt normalt å finne IDE-disken sin som P-ATA, spesielt da det er en P-ATA(IDE)-kontroller den står på. Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) hmm.. rart eg ikke finner den i verken i "min datamaskin" eller "diskbehandling" da. i bios så fant den disken, men får rote litt til i bios og se om eg finner ut av det prøve en bios update først. EDIT! fant ut av det stod vist på "raid" under IDE i bios Endret 13. september 2006 av galaxee Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå