Landeplagen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 "...A new format that works on both DVD and HDVD players..." Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Litt off topic men hvor ble det av PS3 Klubben? Det har vært alt for stille her i det siste. Nesten ingen krangel her De har vel gitt opp etter at PS3 ikke skal komme før mars. Endret 13. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Litt off topic men hvor ble det av PS3 Klubben?Det har vært alt for stille her i det siste. Nesten ingen krangel her De har vel gitt opp etter at PS3 ikke skal komme før mars. 6857253[/snapback] nei, har vært stille her i det siste. De har vel tatt turen over til USA eller Japan for å stille seg kø utenfor en eller annen butikk som ikke har forhåndsbestilling på ps3. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 "640kB of memory ought to be enough for everyone" -Bill Gates LOL :!: 6856916[/snapback] PS2 vil vise toystory grafikk LOL :!: 6856987[/snapback] "One of the basic premises of the Xbox is to put the power in the hands of the artist," Blackley said, which is why Xbox developers "are achieving a level of visual detail you really get in 'Toy Story.'" Huff, så einsidige me er Bill Gates slo på den tromma og . LOL :!: Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men så var det prisen på ei 100+GB BR-plate da Og man vil aldri få nytte av det på spill/film fronten uansett. 6856661[/snapback] Hmm... Aldri sa du? Nei, da så... Man kan vel ramse opp rimelig mange teknologier der folk har sagt det samme... Og like mange tok feil der. Man vil alltid ha bruk for mer kapasitet, fordi det er ikke noe problem å lage noe som benytter seg av den ekstra kapasiteten nye teknologier kommer med. 6856902[/snapback] Eit spel vil neppe fylle opp ei BR-plate på 100+ GB denne generasjonen. Og det er jo ikkje sikkert at BR vil leve etter denne generasjonen heller. Men disse platene er da herlig til å benytte som backup materiale pga. den enorme størrelsen. Eg kom til å tenke på at TV-Serier vil kansje ha nytte av dette da dy fyller mye emir ein ein enkelt film. Men så spørst de tjo om det svarer seg å bruke ein stor disc. framfor mange som sånn kostnadsmessig Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Bill Gates slo på den tromma og . LOL :!: 6857993[/snapback] PS3 har world wide launch i november Vi vet hvordan det gikk LOL :!: Endret 13. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Haha :!: Dette kan eg ikkje gjere anna enn å le av lenger (seriøst) :!: :!: Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Greit at HD-DVD er en høy ekstrakostnad, men den er iallefall frivillig. Blu-Ray har også en høy ekstrakostnad knyttet til seg. Det er greit at BR blir benyttet til spill, men spillene _må_ overbevise meg om at den plassen trengs for at jeg skal kunne si at det er en akseptabel ekstrakostnad. Da snakker jeg ikke om mer innhold av typen "mer videosekvenser" eller ekstramateriale i form av dokumentarer og annen skit. Det skal gi utslag i større spill og en god del bedre grafikk før jeg ser på BR som noe PS3 behøver. Fram til det skjer så mener jeg BR er en unødvendig stor ekstrakostnad for spillerne. Jeg håper jeg raskt blir overbevist om det motsatte. Valgfriheten som MS har lagt opp til er etter min mening bedre. Totalpakken blir like dyr, men man trenger ikke det for å spille spill og det er det en spillkonsoll er til. Tro det eller ei... Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så alle de som kjøpte PS2 burde føle seg sviket fordi det kom en PS2Slim, og de som kjøpte slim burde føle seg sviket fordi Sony også kom med en SlimPink? Nei, MS gir kjøperne valget om de vil ha HD-DVD eller ikke, de pusher ikke formatet ned i halsen på oss! Det er først om MS begynner å gi ut spill som krever HD-DVD at kjøperne skal begynne å føle seg sviket! Jeg personlig trur ingen av de nye formatene kommer til å bli noen suksess da det er for tidlig ennå. 2cents 6855722[/snapback] Godt poeng. Eg føle meg særs svikta. Nokia kom ut med nyare mobil enn min 3210 Microsoft will offer an external HD-DVD drive for its Xbox 360 at around the end of this year, in an attempt to compete with the Sony PlayStation 3 (PS3), which will have a built-in Blu-ray Disc (BD) drive, the sources indicated. The external HD-DVD drive, however, can only play back movies, the sources noted. Skjønar ikkje heilt kva som er å hoppe hurra for, istadenfor å kjøpe spelaren separat kjem den innebygd, men har akkurat dei same begrensingane; nemleg kun å spele av film. Sjølvsagt er det fint at du sparar litt plass framfor fjernsynet, men når det ikkje tilbyr noko ekstra syns eg det heile blit litt tafatt. I tillegg blir det jo billegare å kjøpe ein separat spelar. 6855860[/snapback] Are you daft?Les du i det heile tatt kva du siterar? Du skriv: - "men har akkurat dei same begrensingane; nemleg kun å spele av film." I artikkelen står det; - The external HD-DVD drive, however, can only play back movies, the sources noted. Oversatt til godt norsk vil det bety; Den eksterne HD-DVD spelaren, DERIMOT, kan kun spela av film. Som betyr at den interne mest sannsynleg vil kunna spela av spel, hvis det blir aktuelt på HD-DVD. Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Eg veit meget godt kva eg siterte. Det er iallefall heilt borti natta om de med 360 har valet om å kjøpe ein separat HD DVD-spelar som berre kan spele film og ikkje spel men er plukka nødt til å kjøpe ein HEILT NY 360-konsoll for å spele nye spel. Unnskuld meg, men det scenarioet er berre heitl utenkeleg. Ikkje eingong Microsoft ville ha flådd forbrukarane så på det grovaste som det der. VISS det skulle vise seg å vere sant, derimot, så har alle noverande 360-eigarar over heile verda blitt tvers igjennom "OWNED" på dårleg engelsk. Endret 13. september 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Den dagen vi får servert at det vil komme spill på HD-DVD kan vi grine litt,men da er MS tvunget til å gi disse ut i form av flere DVD`er til oss andre. Eg håper dette er ord MS kan stå for. Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Sukk. Før kranglingen tar helt av her så er det verd å ta i betrakning at kilden, digi-times, omtrent er like troverdig som Søndag Søndag. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Må ærlig innrømme at eg ikkje har hørt om noen av de Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Søndag Søndag er det nærmeste du kommer en telefonkatalog for horer. Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så alle de som kjøpte PS2 burde føle seg sviket fordi det kom en PS2Slim, og de som kjøpte slim burde føle seg sviket fordi Sony også kom med en SlimPink? Kan PS2Slim og SlimPink gjøre noe annet enn PS2? Kan XBox360 med innebygd HD-DVD gjøre noe annet enn XBox360 DVD? Ser du forskjellen? De vil jo ha det til at det kjem spel på HD DVD og. Om det skulle skje istadenfor å bruka fleire DVD`ar, så har de grusomt snevre valgmoglegheiter. Sett at Halo 3 kjem ut på HD DVD til dømes; eg vil tippa det ikkje er mange 360-eigarar som blir glade då til dømes. Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. Ein dual layer HD DVD er på 30 GB. Ein dual layer Blu Ray er på 50 GB. Det fins også Blu Ray-diskar med kapasitet opp til 100GB, og 200GB er visstnok også under utvikling. Kapasitetsspørsmålet er ikkje vits i å diskutera i det heile tatt. Eg syns ærleg talt du ikkje har mykje rett til å kalla andre for fanboys med slike uttalingar som det der. 6856604[/snapback] *Finne frem dialekt-bokmål ordlistboken* 6856659[/snapback] Når man går tom for motargumenter, så er det bare å skylde på dialekten til vedkommende. Genialt! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Når man går tom for motargumenter, så er det bare å skylde på dialekten til vedkommende. Genialt! 6859840[/snapback] Tusen takk Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Xbox 360 har allerede en intern HDMI-kontakt, så det er ikke påkrevd med større modifikasjoner å få dette til. viste ikkje at 360 har innebygd HDMI kontakt xbox med innebygd hd-dvd Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Xbox 360 har allerede en intern HDMI-kontakt, så det er ikke påkrevd med større modifikasjoner å få dette til. viste ikkje at 360 har innebygd HDMI kontakt xbox med innebygd hd-dvd 6860873[/snapback] Har heller aldri hørt om at 360 skulle ha en intern hdmi-kontakt, dette gir jo ingen mening. Sikker på at du ikke mener at 360 kan formidle HD-materiale? Det blir jo en annen sak. Som et apropos går det rykter om at en fremtidig versjon av 360 skal ha hdmi-kontakt: "New Xbox 360 Coming with HDMI port?" Link: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...pFkDjNuJhIR.php Dette blir enda et skritt i riktig retning for å konkurrere med PS3, etter min mening hvertfall. Edit: Jeg leste linken til ItAvisen, men etter en del søking på nettet finner jeg altså ingenting som støtter opp under at 360 skal ha en hdmi kontakt innebygd. Men det er sikkert andre her på forumet som vet mer om dette enn meg. Endret 14. september 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 http://www.next-gen.biz/index.php?option=c...d=3803&Itemid=2 However Microsoft global marketing team member Cesar Menendez promptly relayed a denial via the Gamerscoreblog: “ saw a few stories online about an Xbox 360 with a built-in HD DVD drive: not true. We have no plans to release an Xbox 360 with an internal HD-DVD. What we showcased at E3 was an external HD DVD drive, and we're sticking with that.” Although Microsoft claimed that it has “no plans” to update the Xbox 360 hardware with an internal HD DVD drive, it certainly doesn’t mean the inclusion is an impossibility, although an “early 2007” release, as DigiTimes’ sources claim, does seem unlikely. Next-Gen has contacted Microsoft for comment. [uPDATE] A Microsoft spokesperson offered the predictable response regarding the repeated internal HD-DVD rumors, "We do not comment on rumors and speculation." He also referred again to Menendez' aforementioned remarks. Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 eg syns at en spillkonsoll burde fokusere på spill.. slik eg ser det vil ps3 ha et overtak på spillfronten siden den bruker bluray internt slik at utviklere kan utnytte denne plassen i spill, i tillegg kommer alle ps3 pakker med harddisk..det vil si at utviklere kan utnytte hardisken til cahcing og sånt.. 360 kan kun bruke dvd sjølv om utviklerene er begynt og lage spill som krever harddisk for og spille..men det største overtaket ps3 vil få er den ekstra plassen ved bruk av bluray, 9gb mot 50gb er stor forsjell..kan jo hende dei finne opp nye metodar og komprimere på slik at du får mer innpå enn dvd9 plate..ikkje vet eg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå