Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Skjønar ikkje heilt kva som er å hoppe hurra for, istadenfor å kjøpe spelaren separat kjem den innebygd, men har akkurat dei same begrensingane; nemleg kun å spele av film. Sjølvsagt er det fint at du sparar litt plass framfor fjernsynet, men når det ikkje tilbyr noko ekstra syns eg det heile blit litt tafatt.I tillegg blir det jo billegare å kjøpe ein separat spelar. 6855860[/snapback] Vi kan rope hurra fordi vi kan VELGE. PS3 ville nok kostet en del tusen mindre uten BR, men dere kan ikke velge. Dere MÅ betale og ferdig med det. Ikke glem 1080p tv Endret 13. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 HD DVD'ene blir større. 45 GB. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Selv om jeg befinner meg et stykke over på Sony-siden synes jeg dette er et positivt trekk. Selv om det er en veldig liten ting å reagere på synes jeg ikke noe særlig om addons til konsoller. Jeg liker å ha alt innebygd, det ser rett og slett bedre ut. Hadde denne vært i salg nå, hadde jeg sannsynligvis slitt mer med å bestemme meg for om jeg skulle kjøpe PS3 i mars, eller denne nye versjonen av 360 nå. Regner med det er mange etternølere som tar positivt imot denne nyheten. Godt å se at microsoft jobber for kundene sine, sunn konkuranse er positivt. Lenke til kommentar
kavorka Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Er det noe i veien for at det samme spillet kan komme både på dvd og hd-dvd? Mange pc-spill som kommer på enten 3-4 CD'er eller 1 dvd. Det er vel veldig få spill som er så store at de ikke kan splittes opp på den måten. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 HD DVD'ene blir større. 45 GB. 6856401[/snapback] Stemmer det. PS3 kan bare gå og legge seg nå New triple layer discs announced for HD-DVD Link Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Vi kan rope hurra fordi vi kan VELGE.PS3 ville nok kostet en del tusen mindre uten BR, men dere kan ikke velge. Dere MÅ betale og ferdig med det. Ikke glem 1080p tv De vil jo ha det til at det kjem spel på HD DVD og. Om det skulle skje istadenfor å bruka fleire DVD`ar, så har de grusomt snevre valgmoglegheiter. Sett at Halo 3 kjem ut på HD DVD til dømes; eg vil tippa det ikkje er mange 360-eigarar som blir glade då til dømes. Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. HD DVD'ene blir større. 45 GB. Ein dual layer HD DVD er på 30 GB. Ein dual layer Blu Ray er på 50 GB. Det fins også Blu Ray-diskar med kapasitet opp til 100GB, og 200GB er visstnok også under utvikling. Kapasitetsspørsmålet er ikkje vits i å diskutera i det heile tatt. Stemmer det.PS3 kan bare gå og legge seg nå Eg syns ærleg talt du ikkje har mykje rett til å kalla andre for fanboys med slike uttalingar som det der. Endret 13. september 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men så var det prisen på ei 100+GB BR-plate da Og man vil aldri få nytte av det på spill/film fronten uansett. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. Endret 13. september 2006 av freke Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hm, time will show. Det er vel i grunnen de store massene, og ikke de tidlige entusiastene som vil avgjøre om det er BD eller HD-DVD som går av med seieren. Jeg håper bare det skjer rimelig raskt, så folk slipper å sitte med en stor filmsamling som risikerer å bli verdiløs. Edit: ja, man kan kjøpe en spiller som tar begge formatene, men før eller siden vil en av sidene vinne denne kampen og det tapende formatet vil raskt fases ut. Jeg vil ikke måtte risikere å være avhengig av å kjøpe en dualformat spiller hver gang jeg vil bytte HD-spilleren min ut. Huff, synd de ikke kunne komme til en enighet før de slapp formatene. Endret 13. september 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hm, time will show. Det er vel i grunnen de store massene, og ikke de tidlige entusiastene som vil avgjøre om det er BD eller HD-DVD som går av med seieren. Jeg håper bare det skjer rimelig raskt, så folk slipper å sitte med en stor filmsamling som risikerer å bli verdiløs. 6856701[/snapback] Akkurat. Ingen vits i å bytte ut film biblioteket sitt enda. Men gjør man det, så er det i og for seg ris til egen bak og man kan ha det så godt. "Stupid is as stupid does" edit: nei jeg kommer til å sitte på gjerdet til de bestemmer seg. Ikke tale om at jeg gidder det rotteracet der. Endret 13. september 2006 av freke Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. 6856690[/snapback] Forskjellen her er jo at eigarar av Ps3 faktisk får brukt Blu Ray til spel, noko HD DVD ikkje vil blir brukt til . Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. 6856690[/snapback] Forskjellen her er jo at eigarar av Ps3 faktisk får brukt Blu Ray til spel, noko HD DVD ikkje vil blir brukt til . 6856731[/snapback] Dette er forsåvidt i mine øyne et fortrinn for PS3. Det betyr at selv om HD-DVD skulle vinne formatkrigen er ikke BD-spilleren i PS3 ubrukelig. I 360'en vil den i praksis bli det om det skulle vise seg at HD-DVD taper og microsoft ikke ønsker å bruke den til spill. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hm, time will show. Det er vel i grunnen de store massene, og ikke de tidlige entusiastene som vil avgjøre om det er BD eller HD-DVD som går av med seieren. Jeg håper bare det skjer rimelig raskt, så folk slipper å sitte med en stor filmsamling som risikerer å bli verdiløs. 6856701[/snapback] Akkurat. Ingen vits i å bytte ut film biblioteket sitt enda. Men gjør man det, så er det i og for seg ris til egen bak og man kan ha det så godt. "Stupid is as stupid does" edit: nei jeg kommer til å sitte på gjerdet til de bestemmer seg. Ikke tale om at jeg gidder det rotteracet der. 6856728[/snapback] Er helt enig med deg der. Håper bare jeg har tålmodighet til å sitte på gjerdet en stund. Det er fristende å skaffe seg HD-materiale når det først blir tilgjengelig. Men du snakker fornuft, den skal du ha. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. 6856690[/snapback] Forskjellen her er jo at eigarar av Ps3 faktisk får brukt Blu Ray til spel, noko HD DVD ikkje vil blir brukt til . 6856731[/snapback] Tenker du deg godt om vil du finne ut at det ikke er noen forskjell. Hvilket format spillene kommer på er ikke det springende punktet i hd dvd/blu-ray "krigen". Men film derimot. Så om blu-ray kun blir brukt til spill, så er formatet i praksis dødt. edit: loka litt ja hehe Endret 13. september 2006 av freke Lenke til kommentar
nacho Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. 6856690[/snapback] Forskjellen her er jo at eigarar av Ps3 faktisk får brukt Blu Ray til spel, noko HD DVD ikkje vil blir brukt til . 6856731[/snapback] Dette er forsåvidt i mine øyne et fortrinn for PS3. Det betyr at selv om HD-DVD skulle vinne formatkrigen er ikke BD-spilleren i PS3 ubrukelig. I 360'en vil den i praksis bli det om det skulle vise seg at HD-DVD taper og microsoft ikke ønsker å bruke den til spill. 6856753[/snapback] Men siden hd-dvd´en til 360 ikke er innebygd blir problemet mindre omfattende enn om blu-ray skulle bukke under. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Men igjen, så kjem jo ikkje spela til å komme ut på HD DVD ifylgje Microsoft, og de som kjøper separate spelarar risikerar å sitta att med eit format som om nokre år ikkje får filmar ut til seg eingong. 6856604[/snapback] Akkurat som de som sitter der med blu-ray vil jeg tippe. Er man desperat nødt til å kjøpe seg en hd spiller nå, så er vel mitt heteste tips å kjøpe en stand-alone som støtter begge format. Så har man hvertfall litt ryggdekning om et av formatene blir det vi sitter igjen med. 6856690[/snapback] Forskjellen her er jo at eigarar av Ps3 faktisk får brukt Blu Ray til spel, noko HD DVD ikkje vil blir brukt til . 6856731[/snapback] Dette er forsåvidt i mine øyne et fortrinn for PS3. Det betyr at selv om HD-DVD skulle vinne formatkrigen er ikke BD-spilleren i PS3 ubrukelig. I 360'en vil den i praksis bli det om det skulle vise seg at HD-DVD taper og microsoft ikke ønsker å bruke den til spill. 6856753[/snapback] Men siden hd-dvd´en til 360 ikke er innebygd blir problemet mindre omfattende enn om blu-ray skulle bukke under. 6856882[/snapback] joda, nå tenkte jeg i grunnen mest på den nye versjonen med innebygd HD-drev. Ellers er det rett som du sier, for flesteparten av 360-eierne spiller det heller liten rolle, hehe. Endret 13. september 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Men så var det prisen på ei 100+GB BR-plate da Og man vil aldri få nytte av det på spill/film fronten uansett. 6856661[/snapback] Hmm... Aldri sa du? Nei, da så... Man kan vel ramse opp rimelig mange teknologier der folk har sagt det samme... Og like mange tok feil der. Man vil alltid ha bruk for mer kapasitet, fordi det er ikke noe problem å lage noe som benytter seg av den ekstra kapasiteten nye teknologier kommer med. Endret 13. september 2006 av IIIvolt Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Tenker du deg godt om vil du finne ut at det ikke er noen forskjell. Hvilket format spillene kommer på er ikke det springende punktet i hd dvd/blu-ray "krigen". Men film derimot. Så om blu-ray kun blir brukt til spill, så er formatet i praksis dødt. Sjølvsagt, men det er ikkje det som er poenget mitt. Når du kjøper ein Ps3, så er Blu Ray inkludert uansett, og vil bli brukt til spel, utan at du bruker meir kostnader. Kjøper du HD DVD-spelar til 360 er det ein ekstra kostnad, som kanskje blir FULLSTENDIG verdilaus etterpå, sidan den korkje vil bli brukt til spel ELLER film i verste fall- Endret 13. september 2006 av ShredLord Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Men så var det prisen på ei 100+GB BR-plate da Og man vil aldri få nytte av det på spill/film fronten uansett. 6856661[/snapback] Hmm... Aldri sa du? Nei, da så... Man kan vel ramse opp rimelig mange teknologier der folk har sagt det samme... Og like mange tok feil der. Man vil alltid ha bruk for mer kapasitet, fordi det er ikke noe problem å lage noe som benytter seg av den ekstra kapasiteten nye teknologier kommer med. 6856902[/snapback] "640kB of memory ought to be enough for everyone" -Bill Gates LOL :!: Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) "640kB of memory ought to be enough for everyone" -Bill Gates LOL :!: 6856916[/snapback] PS2 vil vise toystory grafikk LOL :!: Endret 13. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå