Straffa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Microsoft to Release Xbox 360 with Built-In HD DVD Drive Sep. 13th, 2006 5:40 am Digi-Times reports today that Microsoft is selecting manufacturers in Taiwan to provide an internal HD DVD drive that will be used in a forthcoming Xbox 360 edition designed to compete with Sony's PlayStation 3. Microsoft will offer an external HD-DVD drive for its Xbox 360 at around the end of this year, in an attempt to compete with the Sony PlayStation 3 (PS3), which will have a built-in Blu-ray Disc (BD) drive, the sources indicated. The external HD-DVD drive, however, can only play back movies, the sources noted. The sources told Digi-Times that Microsoft plans to release this special Xbox 360 model in the first quarter of 2007. Wel'll have more on this new Xbox 360 as it develops. Link Skal ikke se bort i fra at vi får spill på HD-DVD plater. Kjøper ikke en ny boks hvis det ikke følger med større hard disk, men kun HD-DVD drev Nå kan ikke PS3 skryte så mye av BR alikevel. Vi får det samme til X360 Endret 13. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
Punisher Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Vil ha en ekstra x360 når den nye kommer Lenke til kommentar
ØysteinT Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Skal ikke se bort i fra at vi får spill på HD-DVD plater. Vel, Microsoft har sagt at HD-DVDen skal kun brukes til filmer, og at det ikke kommer til å komme spill på HD-DVD. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 BR og HD-DVD bør dø en rask død.... Klarer de å selge den billigere enn PS3 så er det jo en grei deal, men ellers nei takk. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvis utgiverne mener at det er mange nok som har HD-DVD versjonen av X360 så skal man jo ikke se bortifra at de krever å få kunne gi ut spill på det formatet. Men hvis dette ikke blir en storselger (noe jeg tviler på at den blir) så gidder ikke utviklerne bruke HD-DVD til spill. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Spill vill nok ikkje komme på HD-dvd platene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 For min del er dette av 0 intresse. Men for dem som ha klødd seg i ræva etter ein PS3,men stusset over prisen kan kansje komme på andre tanker her. Gleder meg til å kunne lese head to head sammenligner av BR og HD-DVD-drevet til disse konsollene,og se hvordan de klarer seg opp i mot hverandre og ikkje minst opp i mot stand alone spillerene for begge format Lenke til kommentar
technorgy Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 wow.. hvis jeg hadde eid en x360 så hadde jeg følt meg brukt... syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. syns synd på de som har en x360 fra før, hvilket svik altså Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Nei det gir fortsatt forbrukerene eit godt valg, så slipper man å betale for noe man ikkje trenger. At noen vil føle seg sviket tror eg nok. Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. 6855529[/snapback] Personlig er jeg veldig glad for at jeg fikk min 360 i desember ifjor. Istedet for å ha måttet vente kanskje et år på at HD-DVD skulle ha blitt tilgjengelig. Det er jo ikke bare å ta en beslutning og så er ny teknologi tilgjengelig over natten. Bare spør Sony der Blu-Ray er i ferd med å velte hele PS3. Og jeg er også veldig glad for at jeg slipper å betale ekstra for noe jeg pr. idag ikke har interesse av. HD-DVD-utgaven vil uten tvil være dyrere, den vil jo ikke erstatte DVD-utgaven men komme i tillegg til. Endret 13. september 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Novocaine Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg er kjempeglad for at MS ikke lagde 360 med obligatorisk HD-DVD-drev. For oss som ikke trenger det ville det vært ganske kjipt å betale for det. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Enig, enig og enig. Jeg har ikke behov for hverken HD-DVD eller BR. Jeg er sjeleglad for at MS ikke tvang meg til å betale for noe jeg ikke har behov for enda. Jeg venter til jeg ser hva standarden blir, og til de dedikerte spillerene ikke koster 6000+++. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Microsoft to Release Xbox 360 with Built-In HD DVD DriveThe external HD-DVD drive, however, can only play back movies, the sources noted. 6855307[/snapback] Eg visste det. Og eg syns det er kjempebra at Microsoft ser litt framover - med innebygd HD-DVD drev vil den stå sterkare mot PS3. Og eg har alltid meint at å kun nytta DVD til spel vil væra litt dumt - då dei på ein måte kutta beina på utviklarane. Kjempe godt nytt dette her! Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 wow.. hvis jeg hadde eid en x360 så hadde jeg følt meg brukt... syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. syns synd på de som har en x360 fra før, hvilket svik altså 6855529[/snapback] Så alle de som kjøpte PS2 burde føle seg sviket fordi det kom en PS2Slim, og de som kjøpte slim burde føle seg sviket fordi Sony også kom med en SlimPink? Nei, MS gir kjøperne valget om de vil ha HD-DVD eller ikke, de pusher ikke formatet ned i halsen på oss! Det er først om MS begynner å gi ut spill som krever HD-DVD at kjøperne skal begynne å føle seg sviket! Jeg personlig trur ingen av de nye formatene kommer til å bli noen suksess da det er for tidlig ennå. 2cents Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 håper den er like kjapp til å lese fra dvd som den vi har nå er Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) wow.. hvis jeg hadde eid en x360 så hadde jeg følt meg brukt... syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. syns synd på de som har en x360 fra før, hvilket svik altså 6855529[/snapback] Så alle de som kjøpte PS2 burde føle seg sviket fordi det kom en PS2Slim, og de som kjøpte slim burde føle seg sviket fordi Sony også kom med en SlimPink? Nei, MS gir kjøperne valget om de vil ha HD-DVD eller ikke, de pusher ikke formatet ned i halsen på oss! Det er først om MS begynner å gi ut spill som krever HD-DVD at kjøperne skal begynne å føle seg sviket! Jeg personlig trur ingen av de nye formatene kommer til å bli noen suksess da det er for tidlig ennå. 2cents 6855722[/snapback] Det er sant det.. Det er bare bra at det kommer oppgraderte versjoner. Jeg hadde ikke følt meg sviket om MS hadde gitt ut spill til 360 på HD-DVD så lenge de også hadde gitt det ut på vanlig dvd. EDIT: Får håpe den også har innebygd trådlåst nettverkskort. Endret 13. september 2006 av RRhoads Lenke til kommentar
ShredLord Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Microsoft will offer an external HD-DVD drive for its Xbox 360 at around the end of this year, in an attempt to compete with the Sony PlayStation 3 (PS3), which will have a built-in Blu-ray Disc (BD) drive, the sources indicated. The external HD-DVD drive, however, can only play back movies, the sources noted. Skjønar ikkje heilt kva som er å hoppe hurra for, istadenfor å kjøpe spelaren separat kjem den innebygd, men har akkurat dei same begrensingane; nemleg kun å spele av film. Sjølvsagt er det fint at du sparar litt plass framfor fjernsynet, men når det ikkje tilbyr noko ekstra syns eg det heile blit litt tafatt. I tillegg blir det jo billegare å kjøpe ein separat spelar. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ja det er jo idioti å kjøpe denne nye versjonen hvis man allerede har en X360, men for de som ikke har er det jo kanskje greit, selv om prisen ikke bør være på PS3 nivå. Personlig vil jeg aldri slite ut leseren på en konsoll på å spille av filmer. Da tar jeg heller en egen spiller som har bedre bildekvalitet og funksjoner. Lenke til kommentar
freke Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 wow.. hvis jeg hadde eid en x360 så hadde jeg følt meg brukt... syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. syns synd på de som har en x360 fra før, hvilket svik altså 6855529[/snapback] Jah, makan! Men dette sviket er ikke på langt nær så stort som at Nokia kommer med en ny modell (i) avtelefonen min asså. Hrmph. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 wow.. hvis jeg hadde eid en x360 så hadde jeg følt meg brukt... syns ms bare kunne slengt det i fra starten og ikke ført forbrukerne bak lyset.. syns synd på de som har en x360 fra før, hvilket svik altså 6855529[/snapback] MS ville få konsollen forterst mulig ut til forbrukerene sine. Se hvordan det går med PS3. Den ville garantert vært på markedet for lenge siden hvis det ikke var for BR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå