Gå til innhold

Wii - Pris og dato klar (Japan/USA/Europa)


TCi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Nintendo har fjernet DVD-avspilling på Wii.

6865123[/snapback]

Er det noen som egentlig vil savne dette? De fleste har jo mange duppeditter som spiller av DVD fra før av, så om de kan spare litt penger og sørge for at konsollen forblir liten så synes jeg dette er supert.
Lenke til kommentar

Dette "nye" Resident Evil Spillet ved navn Umbrella Chronicles, er det snakk om enda ein versjon av RE1 eller? Utifra det lille klippet i Wii teaseren og eit scan eg har sett er det den samme Hallen med spisebord etc. som vi husker fra RE på GC ;)

 

Tror ikkje det blir aktuelt å kjøpe dette spillet enda ein gang om det bare viser seg at det er kontrollerne som er endret. Har det på PSX og GC fra før av,så det frister ikkje så mye egentlig.

 

EDIT: Leif og Co var innom.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Dette "Nye" Resident evil Spillet ved navn Umbrella Chronicles, er det snakk om einda ein versjon av RE1 eller? Utifra de lille klippet i Wii teaseren og eit scan eg har sett er det den samme Hallen med spisebord etc. som vi husker fra RE på GC ;)

 

Tror ikkje det blir aktuelt å kjøpe dette spillet enda ein gang om det bare viser seg at det er kontrollerne som er endret. Har det på PSX og GC fra før av,så det frister ikkje så mye egentlig.

6865253[/snapback]

 

Resident Evil Wii er delt opp i 4 kapittel. Huset fra den orginale Resident Evil, Politistasjonen i RE2, byområder fra RE3 og landsbyen fra RE4 (også stedene utenfor).

 

Hvert kapittel lar deg velge mellom to personer. Disse blir da Jill og Chris, Leon og Claire, Jill og Charlos og til slutt Leon og Ada. Det blir også mulig å låse opp ytterligere tre personer ved å fullføre spillet. Disse er da Rebecca Chambers, Hunk og Albert Wesker.

 

Selve spillet er basert på stilen i Resident Evil 4, hvor du ser over skuldren på hovedpersonen. For å gå over i skulderposisjon, trykker du på B på Wimote-en. Siktingen er vel selvforklarende, skytingen utføres med A. Alle karakterene vil kunne nærkamp, slk som i RE4. Hver karakter har også forskjellige fordeler og svakheter, for å øke gjenspiller gleden.

 

Det er også oppgaveløsning i RE Wii. I denne gang er det ikke bare knapper, men du må utføre forskjellige bevegelser for å klare dem.

 

Som RE4: Mercenaries, har hver karakter også et unikt sett med våpen. Du vil også bare kunne bære to våpen samtidig. Chris får en pistol og hagle, mens Jill får en pistol og granatkaster. Hvert kapittel lar deg også finne flere våpen, også nye. Som i Devil May Cry 3, kan du etter hvert kapittel lagre og våpene du har plukket opp vil bli tilgjengelig i "Arcade mode".

 

"Arcade mode" er som et stort Mercanary minispill, hvor du velger en karakter og bane som du kjemper deg igjennom. "Scenario mode" tilbyr en mengde filmsnutt fra resten av serien.

 

Hovedmålet i spillet blir å linke RE4 og Umbrellas status opp mot resten av serien.

 

Traileren fra Resident Evil : Umbrella Corp Chronicles vil bli vist på Tokyo Game Show 22-24 september.

Link: http://wii-fan.net/nyheter/ingen-light-gun...ident-evil.html

Lenke til kommentar
Hm. Nokon som har ein aning om kor stor tilgang Wii vil ha ved norsk release? Har tenkt å ønske den til jul, men kanskje eg burde forhandsbestilt? Kanskje eg skal gå på Spiderman og spørje kor mange forhandsbestillningar dei har.

6865319[/snapback]

 

Er vel ingen vits å spekulere før etter europa-informasjonen fra Nintendo imorgen.

Jeg håper bare den kommer før jul i Europa, jeg...

Lenke til kommentar
Er vel ingen vits å spekulere før etter europa-informasjonen fra Nintendo imorgen.

Jeg håper bare den kommer før jul i Europa, jeg...

6865361[/snapback]

Eg har ganske så stor tro på at Wii vil bli utgitt før juletreet er pynta. Alt anna ville vært dumt av Nintendo.

6865383[/snapback]

 

Vi får se. Hvis noen blir "screwed" ved lansering av konsoller og spill så er det jo alltid vår verdensdel. :(

Lenke til kommentar
Nintendo har fjernet DVD-avspilling på Wii.

6865123[/snapback]

Hva i alle... Står visst på Wikipedia også. Når skjedde dette, og hvor dum er man når man til og med har en fjernkontroll, som er utmerket til slikt?

 

 

Da driter jeg rett og slett i hele Wii :) Sony og Nintendo hater tydeligvis oss europeere og da skal iallefall ikke jeg støtte dem :p

6865713[/snapback]

Herregud, du kan ikke basere deg på informasjon fra en webshop om slikt. Hvorfor skulle de vite det, men ingen andre i hele verden?

 

Dette er dessuten diskutert tidligere i tråden.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar

Ingen ny konsoll i år da :hmm:

 

Kjipe greier. Jeg som hadde håpet på å sveive meningsløst med hånda i år. Men ingenting er jo offisielt enda. Og de prioriterte jo amerika før asia. Så det viser jo noe hvor de ligger i forhold til verdensdeler. Der sony satser på hjemlandet først.

 

Men vi får se. Uansett så gleder jeg meg ikke mest til wii uansett. Lurer bare på hvordan den blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...