Gå til innhold

ATI x1900xtx eller x1950xtx?


masterboy

Anbefalte innlegg

Ser etter nytt kort da det nærmer seg innkjøp. Som alltid før det skal handles inn, er det viktig å drive grundige undersøkelser....

 

Aktuelle kort:

ATI x1900xt

ATI x1900xtx

ATI x1950xtx

ev.

nVidia 7900GTX

 

Det jeg lurer mest på er om jeg skal gå for x1950xtx eller x1900xtx. Førstnevnte er jo billigere enn det andre, selv om det på papiret har bedre specs.

 

Har ikke planer om noen spes. ingrep eller modifikasjoner med det første. Skal bare virke, slik at jeg kan game i stede for å skru! Skal ha Del sin 24" på sikt.

 

Edit: leif!

Endret av masterboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, siden X1950XTX faktisk er billigere i mange tilfeller lønner det seg å gå for dette fremfor X1900XTX. Du får også noen prosent bedre ytelse, noe som slettes ikke er å forakte. På en annen side må du smøre deg med tålmodighet om du vil ha X1950XTX, for leveransene på disse er håpløse i Skandinavia for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Fordeler med x1950xtx framfor x1900xtx:

- noe bedre ytelse

- mer stillegående

- HDCP-kompatibelt (noe å tenke på for oss med Dell 2407WFP, f.eks.)

- Crossfire-utgaven av x1950 er like rask som x1950xtx, Crossfire-utgaven av x1900 er kun like rask som x1900xt (ikke store forskjellen, men...)

- Crossfire-utgaven av x1950 koster ikke mer enn x1950xtx

 

Jeg ville uansett ikke vurdert x1900xtx (for dyrt), heller x1900xt da. Men de har blitt dyre/vanskelige å få tak i med 512MB minne. Hvis 256MB holder kan f.eks. Asus EAX1900XT være noe å tenke på (dette er også HDCP-kompatibelt)? Eller 2stk. x1900xt 256MB for under 4500 kroner... (se prisguide)

 

Ellers er jeg ATI-fan, så 7900gtx er ikke aktuelt... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...