Straits Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Skal bytte fra Socket A til AM2 nå.. Spørmålet er hvilket hk jeg skal velge? Hva er forskjellen i grove trekk på NF570 og NF590?? Har sett på Asus M2N-SLI Deluxe og Asus Crosshair Er jo nesten dobbel pris på Crosshair kortet i forhold til M2N.. Er det verdt pengene i mellom? Eventuelt annet kort? Selv om ejg er Asus fanboy er det vel mulig å kjøpe noe annet også.. Ram cpu og alt det der skal byttes og jeg vurderer OCZ ram igjen ettersom jeg er fornøyd med dette merket.. Hk et skal takle mange hd'er og brukes til spilling i hovedsak.. Eventuelt, er det noen som er oppdaterte på om det er nye modeller rundt hjørnet som man bør vente på eller er det tut og kjør nå? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Kjøpte selv Asus M2N-SLI Deluxe for noen dager siden. Kjører det med 2 gb corsair value PC5300 DDR2 og en AMD 4600+ X2. Så langt har HK funkert utmerket med 5 disker og 1 dvd-brenner. Både vista og XP SP2 ble innstallert over SATA uten at jeg trengte å legge inn ekstra drivere. Ble litt overrasket da jeg startet å montere og det bare var 1 IDE kanal. Jeg har oppdatert bios til siste versjon, og i den forbindelse fikk jeg ikke til å boote fra pendrive men det kan være pga. selve pendriven. Heatpipekjøleren på chipsettet gir fine temperaturer. Avslutningsvis vil jeg bare skryte av en flott måte å løse knotingen med de små kablene til lys og knapper fremme på kabinettet. Det kommer en "overgang" slik at du kan feste kablene utenfor kabinettet og tre overgangen ned på kontaktene på hk etterpå. Om du lurer på noe spesifikt vil jeg prøve å svare så godt jeg kan. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Kjøpte selv Asus M2N-SLI Deluxe for noen dager siden. Kjører det med 2 gb corsair value PC5300 DDR2 og en AMD 4600+ X2. Så langt har HK funkert utmerket med 5 disker og 1 dvd-brenner. Både vista og XP SP2 ble innstallert over SATA uten at jeg trengte å legge inn ekstra drivere. Ble litt overrasket da jeg startet å montere og det bare var 1 IDE kanal. Jeg har oppdatert bios til siste versjon, og i den forbindelse fikk jeg ikke til å boote fra pendrive men det kan være pga. selve pendriven. Heatpipekjøleren på chipsettet gir fine temperaturer. Avslutningsvis vil jeg bare skryte av en flott måte å løse knotingen med de små kablene til lys og knapper fremme på kabinettet. Det kommer en "overgang" slik at du kan feste kablene utenfor kabinettet og tre overgangen ned på kontaktene på hk etterpå. Om du lurer på noe spesifikt vil jeg prøve å svare så godt jeg kan. 6854631[/snapback] Takk for bra og raskt svar.. Det jeg lurer på er hva kortet vil være i framtida i forhold til Crossfire.. Så klart jeg skjønner at det er ny teknologi i 590 kortene.. Men er det verdt å betale 800-1000,- mer for.. Hvor mange sata porter det er spiller ingen rolle, Promise løser den saken men stabilitet er vel det viktigste.. Sli eller crossfire kommer jeg ALDRI til å benytte meg av.. Flere raske svar setter jeg pris på ettersom ting vil bli bestilt i løpet av kort tid.. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Det koster vel ikke 800-1000 kr. mer for 590 kortene. Om jeg hadde bestillt om igjen ville jeg mest sannsynlig tatt Asus M2N32-SLI Deluxe. Dette pga. de gode omtalene den har fått. Lenke til kommentar
Straits Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Nei det er sant det, men jeg glemte å si at jeg vil ha 3 eller fler pci porter.. Der har vi grunnen til pris hoppet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå