Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele RJ45 i to... Hva kalles det?

Anbefalte innlegg

Hehe, sant nok det med stipendet ^^

Er jo ikke så stort mye å bruke det på i forhold til utdanning, når muttern betaler det meste :p

Antar at kabelen må være på 15 meter, maks 20... Klipp og lim koblingsboksen tror jeg ikke det blir noe av, siden noen av de 4 løsningene som de hadde på mamoz må jo fungere :p

Ledningene jeg har nå, er for det meste kjøpt hos biltema, en hos clas ohlson, men den er ikke i bruk.. Vet ikke helt med biltemas kvalitet, men tror ikke den er sånn dødsmasse å skryte av :p

Søkte også litt rundt... Hvor selges egentlig CAT6 STP kabler.. Fant bare UTP :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp STP. Du skaffer deg bare trøbbel :)

For å dra nytten av STP må du skikkelig jording, og det vil ikke gi deg noen fordeler i hjemmet.

Gigabit er designet for Cat5e, så heller ikke det vil være et problem. Når du begynner å snakke om 10gbit da må du dra deg over på CAT6, men den tid, den sorg.

Legg gjerne CAT6, men du har ingen behov for det i overskuelig framtid.

Ad lydproblemer: Har du prøvd å flytte lydkortet til et PCI-spor lengre unna harddisk og IDE-kabler? Det er trolig snakk om crosstalk her (ref. lenger opp, samme problem som med nettverkskabler).

Lydkort bør ha siste PCI-spor for å unngå forstyrrelser.

Med forbehold om fersk lønningspils innabords.

Lenke til kommentar

Har prøvd alle PCI spor, en drøss av drivere.. Dem jeg bruker nå, kX drivers, får ingen interferens i det hele tatt, virker praktisk talt perfekt...

Men med en gang jeg bruker audigy 2 sine drivere, eller Xfi sine drivere som creative anbefalte meg, begynner skurringen / skrapingen... Skjer en gang i blant, som sagt når HDDen er under load...

Tviler på at interferensen vet hvilke drivere den skal plage :p

Og forresten, det er tusenvis av andre folk i creative sitt forum som har samme problemet :yes:

Lenke til kommentar

Har en ide som kan fungere, slik at jeg slipper alt dette tullet som ikke ser ut til å funke...

Ruteren min (Linksys BEFSR41v3) kan blokkere spesifikke MAC adresser fra å bruke WAN porten...

Så det jeg lurer på er:

Gir multicastet til lyse i det hele tatt ut en MAC adresse, og hvis den gjør det, hvordan finner jeg den.. Hvis noen ikke allerede vet den da :p

EDIT: Kan visst blokke porter også... Vet at lyse sitt multicast er på port 5501... Lets try it :thumbup:

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Hvis både TVledningen og internettledningen går via ruteren (og ned til en switch på rommet) skapes en nettverksloop i hjemmesentralen, noe som ikke er bra  :nei:

6854834[/snapback]

Har sikkert ikke forstått så veldig mye av dette, men er det ikke sånn at en switch sender signaler kun dit de skal? Burde jo ikke bli noen nettverksloop da?

Lenke til kommentar
Hvis både TVledningen og internettledningen går via ruteren (og ned til en switch på rommet) skapes en nettverksloop i hjemmesentralen, noe som ikke er bra  :nei:

6854834[/snapback]

Har sikkert ikke forstått så veldig mye av dette, men er det ikke sånn at en switch sender signaler kun dit de skal? Burde jo ikke bli noen nettverksloop da?

6868139[/snapback]

Poenget er at switchen tror at signalet skal til ruteren sin wan port og videre dit også :p

If you see ^^

EDIT: Ruteren gir en 404 når jeg vil lagre port filter settingsene... Snakker med linksys support nå :p

EDIT2: Gir visst en 500 internal server error også :p

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Upgrada firmwaren til 1.06.05 beta :p

Er det noen andre som har BEFSR41v3 med den firmwaren, og kan befrekte at den ikke bringer med seg noe kødd ^^

EDIT: Men för helvete nu jävlar :p

Viser seg at signalet går tilbake i ledningen der det kom fra (tvkabelen) og ikke gjennom WAN porten...

Vet ikke helt hva dette betyr, om det i det hele tatt er en nettverksloop, eller ikke...

Får bare drite i å filtrere portene, siden de bare teller på WAN porten ^^

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...