Wubbable Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 En RJ45 ledning (vanlig nettverksledning, ikke krysset) har 8 små ledere inni seg... Jeg vet at bare 4 av disse bruker om gangen ved en 100mbps tilkobling (Så vidt jeg vet) Hva kalles det når man deler ledningen, og setter 4 ledere i hver sin connector? Trodde det het pig/pigstail, men finner ingenting relatert når jeg googler... Noen som vet? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Splitter du sikter til? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 http://www.cabling-design.com/references/pinouts/split.shtml Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 http://www.cabling-design.com/references/pinouts/split.shtml 6854601[/snapback] Takker Men har denne løsningen noe navn? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Den heter "2 plugger i hver ende av en cat5/6 kabel på maks 120fot" Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) LOL ^^ Husker at noen før at det var en såkalt pigstail... Men hvis det ikke er en pigstail, hva er en pigstail da EDIT: 2 ting til: 1. Går det an å kjøpe en kabel med to kabler inni... Liksom, med 16 ledere 2. Med en vanlig ledning med 8 ledere, det går vel an å koble disse via en vanlig koblingsboks for vanlige 230v ledninger? Endret 13. september 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116575 6854729[/snapback] Det er jo halv duplex.... Vil ha full. Tenkte noe slikt liksom: Mine 1337 paint kunnskaper EDIT: l Note: the adapters can be used only pairwise Det betyr hva? EDIT2: Denne da: http://www.clasohlson.no/default.asp?COSID...13+13%3A43%3A06 Endret 13. september 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du må huske å bruke en splitter før kabelen (altså to plugger i svitsjen)og en splitter etter (to maskiner kobles i f.eks) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvorfor kan du ikke bare bruke en vanlig 8-porters-switch og slippe hele problemstillingen? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Du må huske å bruke en splitter før kabelen (altså to plugger i svitsjen)og en splitter etter (to maskiner kobles i f.eks) <{POST_SNAPBACK}> Forklar litt mer, forstod ikke helt hva du mente der Hvorfor kan du ikke bare bruke en vanlig 8-porters-switch og slippe hele problemstillingen? <{POST_SNAPBACK}> På kjøkkenet står det en ruter.. Kun EN ledning skal ned til soverommet, og gjennom den skal gå både TVsignal og internett (Ja, vi har lyse) ^^ Hvis både TVledningen og internettledningen går via ruteren (og ned til en switch på rommet) skapes en nettverksloop i hjemmesentralen, noe som ikke er bra Endret 12. desember 2007 av Wubbable Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Den jeg linket til gjør det du har laget skjema av, hvorfor den står oppgitt til halv-duplex vet jeg ikke, jeg tviler på at den gir halv-duplex uansett. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Den jeg linket til gjør det du har laget skjema av, hvorfor den står oppgitt til halv-duplex vet jeg ikke, jeg tviler på at den gir halv-duplex uansett. 6854914[/snapback] Var liksom det... Om det bare handler om fysiske lover (Altså bare ledninger inni boksen) og ingen digitale chipper, så skal full duplex fungere Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Er litt uklart for meg dette her... Lyse sine tv-signaler...går de som TCP/IP-trafikk sammen med internett-trafikken? I såfall skal det ikke være noe problem å ha kun én ledning som går fra ruter og ned til 8p-switch eller noen annen type switch. En pigtail er forrestem bare en hvilken som helst KORT ledningsbit som har forkjellige kontakter i hver ende... Endret 13. september 2006 av Borgy246 Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Er litt uklart for meg dette her... Lyse sine tv-signaler...går de som TCP/IP-trafikk sammen med internett-trafikken? I såfall skal det ikke være noe problem å ha kun én ledning som går fra ruter og ned til 8p-switch eller noen annen type switch. 6854953[/snapback] Det går som denslags ja (multicast) Men som jeg sa tidligere, så skaper det en nettverksloop slik at trafikken går til WAN porten til ruteren, til hjemmesentralen, og inn i ruteren, og begge TVportene... And thats really, really bad EDIT: Så det er hva en pigtail er.. Takker Endret 13. september 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Er litt uklart for meg dette her... Lyse sine tv-signaler...går de som TCP/IP-trafikk sammen med internett-trafikken? I såfall skal det ikke være noe problem å ha kun én ledning som går fra ruter og ned til 8p-switch eller noen annen type switch. 6854953[/snapback] Det går som denslags ja (multicast) Men som jeg sa tidligere, så skaper det en nettverksloop slik at trafikken går til WAN porten til ruteren, til hjemmesentralen, og inn i ruteren, og begge TVportene... And thats really, really bad EDIT: Så det er hva en pigtail er.. Takker 6854974[/snapback] Hjemmesentralen? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hjemmesentralen? 6854992[/snapback] Det er det fiberboksen til Lyse-kalles, der er det 2 RJ45-plugger til TV og en til internett samt to analogutganger til telefon. Lenke til kommentar
Borgy246 Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hjemmesentralen? 6854992[/snapback] Det er det fiberboksen til Lyse-kalles, der er det 2 RJ45-plugger til TV og en til internett samt to analogutganger til telefon. 6855005[/snapback] Hvor stor og teknisk innrettet er denne boksen? Kan det være en helt vanlig splitter, eller er det snakk om noe ruting-teknologi? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hjemmesentralen? 6854992[/snapback] Det er det fiberboksen til Lyse-kalles, der er det 2 RJ45-plugger til TV og en til internett samt to analogutganger til telefon. 6855005[/snapback] Hvor stor og teknisk innrettet er denne boksen? Kan det være en helt vanlig splitter, eller er det snakk om noe ruting-teknologi? 6855017[/snapback] Det er en fiber til nettverks converter, så den er nogså avansert... Ikke noe vanlig splitter her i huset Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hvor stor og teknisk innrettet er denne boksen? Kan det være en helt vanlig splitter, eller er det snakk om noe ruting-teknologi? 6855017[/snapback] Utover det som er nevnt er det ikke noen router i den, fiberkablene som kommer inn i huset termineres i denne boksen, den inneholder en VOIP-adapter for telefon. Den ser omtrent ut som disse bildene: http://www.telsey.com/products/product.jsp?pid=211&fid=12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå