Wrasko Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hei, jeg har aldri drevet med trådløst før, men kjøpte # Smc Barricade (smcwbr14t-g) # 2 stk pci kort som passer til ruteren over.. Jeg har kommet meg på nett, og klart å sette passord etc.. MEN, det mystiske er at jeg ikke kommer inn på alle sider... Kommer inn på alt av forumer, samt itavisen og oldversion.com, men ikke inn på komplett, autodb, gmail etc etc... Har prøvd å restarte ruter og testet rundt uten passord, brannmur, også testet rundt med proxy (som jeg egentlig aldri har brukt), og diverse... Så nå håper jeg at dere har tips til å hjelpe en stakkar som skal koble opp for sin gamle far.... Mvh Rune Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Du kan prøve og senke MTU-verdien, default er vel 1500. Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 den stod på 1492, senket til 1000, og nå er jeg plutselig inne på gmail :o.. Hva er mtu egentlig? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 http://en.wikipedia.org/wiki/MTU_(networking) Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Tusen takk, kan ikke si at jeg forstod så mye.. Men nå virker selve nettsurfinga, selvom torrenter ikke virker mer... prøver meg litt frem med mtu og håper at det hjelper :s Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hmm.. Testet litt rundt nå, men torrentene får fortsatt ikke tilgang... Hadde begrenset tilgang med mtu på 1492, dvs at jeg enten var bak brannmur eller proxy, men nå virker det ikke i det hele tatt.. hmm... MEN, surfe på nettet går jo da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå