Gå til innhold

Battlefield 1942 hint og tips

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være greit og interessant og starte et lite topic med gode tips og hint til å bruke i BF'42. Selv har jeg ikke så mye å bidra med, noe som er grunnen til at jeg startet topicen.

Hadde vært kjekt med litt tips fra drevne og mindre drevne BF'42ere som kune tenke seg å dele hemmeligheten bak deres suksess...

Selv fikk jeg nylig vite hvordan enkelte klarer seg å bra med dogfights. Hemmeligheten lå da i at man brukte cockpit view for så å trykke F9, på den måten ble man kvitt det plagsomme interiøret...

Noen som har andre gpde tips!?

I may not know much about hardware, but I'll still whoop your ass in Medal of Honor any time!

[ Denne Melding var redigert av: TST på 2002-10-29 18:36 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kommer noen tips på hvordan å spille litt mer effektivt:

1. bruk exterior-view på flyet hvis du skal bombe (hvis du er dreven kan du likesågodt bruke interior)

2. Bruk haleror-kontrollene når du skal skyte med gunnere på flyet, da kan du finsikte mye bedre enn med rolling. Da kan du skyte jeeps/artillery/apc/personell på bakken uten å sløse med bomber, og har mye større sjangs i dogfights.

3. Hvis du er alene i et 2-mannsfly og merker at du har en busemann i ræva, kan du skifte posisjon i flyet ved å trykke 2 og ta kontrollen over rear-maskingevær. Husk å være rask, ellers så styrter flyet fort.

4. Hvis du flyr lavt kan folk hoppe inn i flyet ditt, hvis det er plass.

5. Hvis du er engineer i en bil og merker at det kommer en fiendlig tanks, så kan du fylle den med dynamitt, kjøre fort mot tanksen, hoppe ut et stykke før, og detonere dynamitten når bilen er i nærheten av tanksen. Virker best med tysker-bil. Men hvis han har sett deg, er det liten sjangs for at det lykkes.

6. Bruk scout'ens kikkert til å merke et punkt for artilleriet. Hvis du er skytter i ei artillerivogn da, så kan du bruke secondary mode og finsikte skytingen din rundt det punktet. Da skyter du presist på ekstreme avstander uten direkte sikt.

7. Husk å bruke posisjons-skifting mye når du kjører kjøretøy med våpen. Når flyene kommer for å bombe, så er det fint å være raskt ute med maskingeværet. Du er også mye mer effektiv med artilleri-vognene og med luftskytset på skipene.

8. Hvis du er ingeniør kan du ta et landgangsfartøy og stikke ut til fientlige båter og legge ut sprengstoff. Tar en stund å senke et skip på den måten, men du får igjen ammo og miner på båten.

9. Husk at du kan plukke opp utstyret til andre folk

Ting jeg lurer på selv:

1. Har skip noen svake punkt?

2. Hvor er de fordømte ubåtene?

3. Noen som vet om noen sider hvor tanks-specs står?

ikke hvordan de virkelig var, men hvordan de er konfigurert i spillet (damage/hitpoints/range)

Lenke til kommentar

Takker for mange nyttige tips!

Har sett U-båtene på et brett som hete et elle annet med gala.... eller noe sånt, ligger utenfor øyen et sted. Hvordan de fungerer derimot...

Ellers en liten nyttig ting jeg kom på... Trykk på 'N' for å zoome ut på minikartet, svært nyttig når man flyr, gjør navigeringen betraktelig lettere!

Spørsmål: Er det mulig på noen som helst måte å konfigurere viewene, slik at du kan trykke på en knapp og komme direkte til cockpit viewet, og deretter på en ny knapp så ttil exterior view? Hater å gå igjennom hele ramsen med alle de unyttige view'ene...

I may not know much about hardware, but I'll still whoop your ass in Medal of Honor any time!

[ Denne Melding var redigert av: Trancton på 2002-10-29 18:32 ]

Lenke til kommentar

Et spørsmål relatert til skipene (slag/hangar):

Hvor mange torpedoer (fra fly/ubåt) må til for å senke et skip? Har sluppet godt over 10 stykker uten å få senket skipet. Men med kanonen på mitt slagskip, går et fiendtlig slagskip ned etter en ca. 15-20 fulltreffere.

Og spiller dere med "originale" stemmer (tyske stemmer hos tyskere, osv) eller med engelske stemmer. Blir jo litt kulere med originalspråket, man forstår hva som skjer uansett (melding på skjermen)...

Og til dere som har problemer med lyden: Pass på at "Hardware Acceleration" er slått på. Har du et onboard (integrert) lydkort, sett "Sound Detail" til Medium/Low og "Sampling Rate" til 22kHz eller lavere. Har du et eget PCI lydkort (SB Live!/Audigy o.l) kan alt skrus på max.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sniping, har jeg erfart at for å oppnå 1 shot 1 kill, så må man være prone (liggende) for at man skal treffe skikkelig... Andre som har erfaringer med dette? Hvordan skal man skyte best med de forskjellige våpene? Merker at det er stor forskjell med sikting ol. i forhold til Medal of Honor.

Får ofte følelsen av at je bommer hele tiden... Noen triks for å teffe best mulig?

Lenke til kommentar

Ja, jeg føler det som om dette er en bug i spillet. Jeg får et 100% klart hodeskudd (motstanderen står/ligger bom stille) både 2 og 3 ganger, alikevel dør ikke motstanderen!

Men i 1.2-patchen skal DICE rebalansere våpnene, både håndvåpen og våpen på kjøretøy. Bl.a skal det ikke være så lett å sprenge en tanks med håndgranaten, samt at Tiger-tanksen får mer "liv".

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 19:31, skrev EviLEddiE:

Et spørsmål relatert til skipene (slag/hangar):

Hvor mange torpedoer (fra fly/ubåt) må til for å senke et skip? Har sluppet godt over 10 stykker uten å få senket skipet. Men med kanonen på mitt

Vet ikke hvor mange du trenger men når du bruker torpedoer er det viktig at du kjører like over vannoverflaten når du slipper dem. Dersom torpedoens fallhøyde blir altfor høy før den treffer vannet vil den synke såpass dypt ned i vannet at den går under skipet du ønsker å treffe.

Lenke til kommentar

Quote:

Men i 1.2-patchen skal DICE rebalansere våpnene, både håndvåpen og våpen på kjøretøy. Bl.a skal det ikke være så lett å sprenge en tanks med håndgranaten, samt at Tiger-tanksen får mer "liv".

Har du en link med mer info rundt v1.2?

Glem det, fant den - offisielle siden seff :smile: Patchen ser svært lovende ut!

[ Denne Melding var redigert av: Trancton på 2002-10-29 22:07 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 20:37, skrev EviLEddiE:

Ja, jeg føler det som om dette er en bug i spillet. Jeg får et 100% klart hodeskudd (motstanderen står/ligger bom stille) både 2 og 3 ganger, alikevel dør ikke motstanderen!

Er ikke ofte jeg er sniper, men det jeg har funnet ut er å ikke skyte med en gang du tar opp sikte for da lykkes du aldri. Finn en god posisjon mellom trær, steiner eller lignende og vent til pusten roer seg ned. Klarer fint å ta folk med et skudd så lenge du treffer hodet(ofte også øvre brystregion) med helt stabilt sikte (kommer etter noen sekunder). Tror det viktigste med sniper er å ikke stresse, men ta det med ro og la offrene dine tro de er sikre. Det er jo ikke uendelig med skudd i den rifla så man må bruke de forsiktig.

Samme gjelder bazooka. Ingen grunn til å fyre av med en gang du ser tanks. Så lenge han ikke har sett deg så er det du som har overtaket. Bare å snike seg bak han og fyre av så tar du han med et skudd.

Beste trikset av alle må være å si i fra til dine allierte når du ser noe farlig. Får stort sett alltid hjelp.

Lenke til kommentar

flott dagens bilde du sendte inn nekroz :razz:

still view distance til 200-300 i video.con filen i /custom mappen ett sted i bf1942 folderen, dette kan du ikke gjøre på internett siden det er cheating, men på lan er det koselig.

jeg liker å gjemme meg i tårnet på wake island brettet enten som enginer eller anti tanks mann, så venter jeg på at tanksen kommer inn og da tar jeg den ut med 1 skudd, når den er dau skyter jeg på biler, menn, fly, båter eller hva det måtte være under meg.

ikke begynn der alle andre begynner, alle vil ha fly i starten, men hvis du heller spawner nær en tanks så får du nok den.

ubåten finner du på gualdalcanal iallefall, den båten er det gøyeste i hele spillet.

ett hangarskip tåler en ca 4-5 torpedoer tror jeg, de må slippes ifra veldig lav høyde, så lavt at du nesten styrter, og med liten fart og tror jeg. husk at torpedoer ikke skader noe på land, jeg var machingunner på en tanks og fikk en torpedo på panseret uten at jeg eller tanksen ble skadet.

Lenke til kommentar

Den måten jeg har fått høyest score på i BF, er å lure meg inn i fiendens base og skyte folk etter hvert som de respawner.

Et annet tips er å være tolmodig. Når jeg har tatt et nytt flagg, oppdager fienden dette, på sitt kart. Det går 1 min, og så er det ragnarok. Vær tolmodig, vent inni et hus og stikk hodet frem avogtil. Det går fint an å bruke mer enn 10 sek, på en kamp.

Jeg pleier oftest å være ingeniør i BF. Det kuleste er å lure tanks oppå landminer. Da sover jeg godt om natten etterpå.

Leste akkurat om trikset med å legge TNT oppi en jeep, kjøre den intill en tanks, E, 5 og mouse1 ! KABOOOM! Det skal prøves ut nå!

Det går også ann å bruke fallskjerm andre steder enn fra fly. Det fant jeg ut i går, da bilen jeg satt i, havnet utfor veienbanen og utfor et stup. Litt panikk, men det gikk akkurat! :grin:

Jeg er foresten på jakt etter en oldboys klan. :smile:

MVH Øyvind

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 22:07, skrev Luske_Ludvig:

Jeg er foresten på jakt etter en oldboys klan. :smile:

MVH Øyvind

Spørs hvordan du definerer "oldboys"...klanen vår har alt fra 16 til 31 år (sånn ca...), er selv i det øvre spekteret :wink:

Sjekk siden vår og se om det er noe for deg. (bare klikk på gutta i skauen i signaturen min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...