Gromle Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... 6857599[/snapback] Skal seie mej enig i det. Gothic 2 sitt sloss system var grusomt.. Gi oss Dark Messiah kampsystem, og eg skal vere fornøgd 6857696[/snapback] Synes G2-systemet funket utmerket jeg. Litt kinkig når det er 3 fiender ++, men ellers helt greit. 6857728[/snapback] Ja jeg synes ikke Gothic sitt var grusomt, akkurat. Det var overkommelig, men jeg liker personlig mye bedre det å ha frie tøyler til å slå på hvem jeg vil til enhver tid. Jeg liker ikke det låsesystemet til Gothic-spillene så godt. Som du sier, så blir det kjinkig når det kommer til flere fiender samtidig. EDIT: Skriver under på det Høvding1 sier. Noe annet som er litt artig med Gothic 2, er at Khorinis kanskje ikke er så stort på kartet, og arealet er heller ikke så stort... men det er ikke som i Oblivion, at alt bare er flatt og rett. I Gothic 2 krangler veiene seg opp og ned høye berg og dype daler. Verdenen i Gothic-spillene er praktisk talt mye mer "dyp" - noe som ikke merkes ved kun å se på kartet. 6859656[/snapback] Nå må "TES-politiet" gripe inn. Combat systemet i Oblivion grusomt, hæh? Det er beste jeg har spilt i en cRPG noen gang. Block, zoom, spesial moves, alt funker og er playable. Gothic 2 sitt er utrolig frustrerende og repetativt med samme moves mot samme type mob. Anbefaler alle å ha lave forventninger til Gothic3 sitt også. Etter det Jowood har sagt i det siste, tror jeg dere kommer til å møte dere selv i døra for å være ærlig. Savner forrestenordentelig zooming i ranged MM DM Det er da absolutt fjell o.l. i Cyrodil/Oblivion (templet i MQ f.eks). Tillegg er det quester som foregår i bratte fjell (hule der oppe). Men ja det er nok flatere enn Morrowind som var veldig fjellbasert (og kanskje for mye sådan). De vil jo ha litt forandring fra spill til spill, så det ser litt fresht ut. 6861150[/snapback] Block har man i G2 også, og det er mulig med combo-angrep. Det eneste som er veldig begrenset er ranged weapons. Og liker G2 mye bedre enn Oblivion, så så tror nok G3 vil leve bedre opp til mine forventninger enn det Oblivion gjorde. Og bare for å ha det sagt, jeg syntes Daggerfall og Morrowind var veldig gode spill, så jeg håpet virkelig Oblivion skulle bli bra. Noe jeg tror det kan bli nå som det har kommet modder som retter opp på det jeg ikke likte med spillet. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Håper Gothic III kommer på konsoll, slik at jeg slipper å kjøpe ny PC ... Gothic III ser forresten enda flottere ut på filmklipp enn på vanlige screenshots. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) [klipp] Fortsatt, det blir gørr kjedelig når man må stå der og hugge på den samme slemmingen hele tiden - spesielt når man ikke ser noen fysisk skade fra slagene. Det gjør man i Dark Messiah. Folk får kutt her og der utifra hvor du slår dem, og treffer man hodet til en fyr - ja da spretter det så sannelig av. At de ikke har med fysisk skade har vel mer med fysikk engine og hvor skummelt de vil at spillet skal være å gjøre. Det definerer ihvertfall ikke jeg som combat systemet. Hehe, skal dog innrømme at det var Gothic sitt som noen skrev var grusomt. Det kan jeg si meg enig i hvis vi legger til frustrerende, altså grusomt frustrerende. På en annen side var det nok negative adjektiv om Oblivion sitt til å summere opp som jeg gjorde. EDIT: Maaneman, igjen beviser du hvor god du er til å komme med ubegrunnede påstander. Det ER mulig å zoome med buen i Dark Messiah. Du må bare komme opp på et høyere nivå før du kan gjøre det (jeg brukte cheats i demoen, og fikk det utmerket til). Personlig er jeg mot zooming med buer. Det blir bare latterlig. Hvorfor skal det være mulig? Trekker man liksom trynet sitt noen meter lenger frem fra buen? Om det jeg kom med var ubegrunnet vet jeg ikke, men det kan i ytterste konsekvens ha vært feil. Hvis jeg husker riktig oppgraderte jeg på ranged ihvertfall en gang. Det jeg fikk da var noe spillet (hvis jeg husker riktig) beskrev som zoom. I spillet var dette i praksis en "vanlig avstand"/"litt nærmere avstand". Beste eksempelet jeg kan komme her er kikkerten til Morgan Freeman i Prince of Thieves. Folka var langt borte når han tittet uten kikkert, og nærmere med. Dette er etter de flestes begreper ikke en zoome funksjon. En ordentelig zoome funksjon er det man ofte bruker musehjulet til, nemlig en trinnløs tilnærming. Eksempler på dette ser vi i vid'ene fra AoC eller Oblivion, Unreal Tournament osv. (vet at UT er fps, bare tok det med for zoome-prisippets skyld). Hvor vidt det blir dette utover i demoen kan hende, så der er jeg på tynn is ja. Jeg kan forstå at noen ikke liker zoom i rollespill. Hovedsakelig er det vel tatt med for å gi ranged spillerene litt morsom gameplay istedet for den trøtte "foroverpiltast rangen" man hadde i Gothic2. I Gothic 2 var det jo ikke ordentelig sikting en gang. Men, som sagt skjønner jeg at folk som er trofaste mot sjangeren, kan ende opp på den meningen at det er malplasert med zoom. Mitt tips og egen tankegang her, er slik: Ikke tenk at zoom'en representerer et sniper-scope på ei high-tech rifle. Tenk heller at det representerer synet og siktesansen din. Faktisk kan det være at Legolas har denne evnen siden han kan treffe detaljer langt borte på bevegende objekter, hva vet vi? Det jeg derimot ikke liker er sniper-scope på musket'en i WoW. Det er malplassert. [klipp] Dessuten synes jeg du skal klype deg selv i arma og innrømme at Oblivion sitt kampsystem er like platt og ensformig som Gothic 2 sitt. Never! [klipp] _Piranha Bytes_ (JoWood har ikke laget Gothic-serien, bare utgitt). 6861366[/snapback] Jeg vet. Blitt en uvane det der. Så mange her på forumet som gjør det, at jeg har begynt også.. hehe Endret 14. september 2006 av maanemann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg