Bloody Mess Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Tror nok de mener at de er mer fast paced når det gjelder action, noe som ikke bør være en overraskelse om man har spilt Gothic 2, til og med action der er mer fast paced enn i Oblivion. Spesielt hvis du sloss melee. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 kampene blir garantert mye artigere i gothic3 enn i oblivion.. gothic 2 melee kampene var jo geniale Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... Lenke til kommentar
Efagimo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... 6857599[/snapback] Skal seie mej enig i det. Gothic 2 sitt sloss system var grusomt.. Gi oss Dark Messiah kampsystem, og eg skal vere fornøgd Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... 6857599[/snapback] Skal seie mej enig i det. Gothic 2 sitt sloss system var grusomt.. Gi oss Dark Messiah kampsystem, og eg skal vere fornøgd 6857696[/snapback] Synes G2-systemet funket utmerket jeg. Litt kinkig når det er 3 fiender ++, men ellers helt greit. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Synes også at kamp-systemet i Gothic 2 var genialt, iallefall så lenge det var snakk om 1 fiende. Med flere ble det fort litt vel rotete. Men likevel beste melee combat systemet jeg har sett, fordi det krever såpass mye av deg som spiller. Men etter det jeg har hørt fra folk som har spilt Gothic 3 i beta så er visst combat systemet i G3 veldig "dumbed down" og dårlig, men får håpe at de har finpussa på det siden den gang, eller at man kan velge å bruke gammelmåten, som man kunne i Gothic 2 (der kunne man velge å bruke Gothic 1 kamp-kontrollene). Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Håper for all del ikke de har ødelagt det med å gjøre simpelt som f.eks Oblivion ( som igjen var mye bedre enn Morrowind). Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så en video på dagbladet som handlet om dette spillet og her fortsetter spillet visstnok der 2'ern sluttet. Jeg har aldri spilt hverken Gothic eller Gothic 2, vil jeg ha et lite utbytte av dette spillet? Spillet ser interessant ut, men er litt skeptisk til å bli kastet inn i en historie hvor jeg vet ingenting. Kan vel sammenlignes med en som ser Lotr3 først, for så og se de to første Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) klart du vil ha utbytte, tenk fallout eller bg.. i begge serier kan en ha vanvittig utbytte av oppfølgeren uten å hatt noen kjennskap til eneren.. Skal sies at spillene ofte gir deg det lille ekstra når du kjenner til forhistorien osv... ang kampsystemet i gothic 2... Jeg mener det var suverent andre spill på den tiden... Forventer så klart at det har skjedd en utvikling. Endret 13. september 2006 av Pheonix Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så en video på dagbladet som handlet om dette spillet og her fortsetter spillet visstnok der 2'ern sluttet. Jeg har aldri spilt hverken Gothic eller Gothic 2, vil jeg ha et lite utbytte av dette spillet? Spillet ser interessant ut, men er litt skeptisk til å bli kastet inn i en historie hvor jeg vet ingenting. Kan vel sammenlignes med en som ser Lotr3 først, for så og se de to første 6858459[/snapback] Nei, jeg spilte Gothic 2 uten å ha spilt Gothic 1, og føler ikke at jeg gikk glipp av noe av den grunn. Story'en fra gothic 1 er godt forklart tidlig i spillet, og selv om man kanskje ikke har like sterk tilknytting til forskjellige NPCs som man ville ha hatt om man har spilt forgjengeren, så går det helt fint. Vil tro det samme gjelder for G3. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Dette har jeg ventet på leeeenge. Dumt er det at penger til oppgradering ikke er tilstede nå. Shait. Ser fram til å løpe rundt i Myrtana. Combatsystemet i G2 syntes jeg var konge, enkelt og greit. For min del kunne de beholdt det slik det var, men forbedringene er sikkert av de fine. Lenke til kommentar
Pibeba Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) JAAAAA!!. Ventetiden er snart over. Endeli skal det skje. GOTHIC 3 ÅRETS HØYDEPUNGT. Etter å ha gått gjennom Gothic å Gothc 2 skal jeg nå snart begynne på nr 3. Klarer ikke vente å er vell heller ikke den eneste. Ny PC får dette spillet. Til dere som mener Oblivion er bra, bedre enn Gothic 2 å antageli vil være bedre en Gothic 3: TENK OM IGJEN. Gothic er mye mere levende, gøyere å mer meningsfyllt en oblivion. oblivion er bare en stor verden fyllt med byer å hellvetesportaler. løp der steng den. det samme landskape, folk har ingen presonelighet og det har ingen historie. Oblivion er rett å slett kjedelig...Som mange mener å jeg å mener, Oblivion er årets store skuffelse Gothic har veldig varierende landskap, veldig levende NPC`r å en veldig veldig bra historie. nå snakker jeg om gothic 1 å 2 å antagelig 3.... Endret 14. september 2006 av høvding1 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... 6857599[/snapback] Skal seie mej enig i det. Gothic 2 sitt sloss system var grusomt.. Gi oss Dark Messiah kampsystem, og eg skal vere fornøgd 6857696[/snapback] Synes G2-systemet funket utmerket jeg. Litt kinkig når det er 3 fiender ++, men ellers helt greit. 6857728[/snapback] Ja jeg synes ikke Gothic sitt var grusomt, akkurat. Det var overkommelig, men jeg liker personlig mye bedre det å ha frie tøyler til å slå på hvem jeg vil til enhver tid. Jeg liker ikke det låsesystemet til Gothic-spillene så godt. Som du sier, så blir det kjinkig når det kommer til flere fiender samtidig. EDIT: Skriver under på det Høvding1 sier. Noe annet som er litt artig med Gothic 2, er at Khorinis kanskje ikke er så stort på kartet, og arealet er heller ikke så stort... men det er ikke som i Oblivion, at alt bare er flatt og rett. I Gothic 2 krangler veiene seg opp og ned høye berg og dype daler. Verdenen i Gothic-spillene er praktisk talt mye mer "dyp" - noe som ikke merkes ved kun å se på kartet. Endret 13. september 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Var kampene i G2 geniale? Jeg skal være enig i at Oblivion sitt kampsystem var platt, ensformig og kjedelig, men jeg kan ikke si så alt for mye om Gothic sitt sytem heller... Gid, kunne vi bare fått Dark Messiah sitt kampsystem inn i et rollespill... 6857599[/snapback] Skal seie mej enig i det. Gothic 2 sitt sloss system var grusomt.. Gi oss Dark Messiah kampsystem, og eg skal vere fornøgd 6857696[/snapback] Synes G2-systemet funket utmerket jeg. Litt kinkig når det er 3 fiender ++, men ellers helt greit. 6857728[/snapback] Ja jeg synes ikke Gothic sitt var grusomt, akkurat. Det var overkommelig, men jeg liker personlig mye bedre det å ha frie tøyler til å slå på hvem jeg vil til enhver tid. Jeg liker ikke det låsesystemet til Gothic-spillene så godt. Som du sier, så blir det kjinkig når det kommer til flere fiender samtidig. EDIT: Skriver under på det Høvding1 sier. Noe annet som er litt artig med Gothic 2, er at Khorinis kanskje ikke er så stort på kartet, og arealet er heller ikke så stort... men det er ikke som i Oblivion, at alt bare er flatt og rett. I Gothic 2 krangler veiene seg opp og ned høye berg og dype daler. Verdenen i Gothic-spillene er praktisk talt mye mer "dyp" - noe som ikke merkes ved kun å se på kartet. 6859656[/snapback] Nå må "TES-politiet" gripe inn. Combat systemet i Oblivion grusomt, hæh? Det er beste jeg har spilt i en cRPG noen gang. Block, zoom, spesial moves, alt funker og er playable. Gothic 2 sitt er utrolig frustrerende og repetativt med samme moves mot samme type mob. Anbefaler alle å ha lave forventninger til Gothic3 sitt også. Etter det Jowood har sagt i det siste, tror jeg dere kommer til å møte dere selv i døra for å være ærlig. Savner forrestenordentelig zooming i ranged MM DM Det er da absolutt fjell o.l. i Cyrodil/Oblivion (templet i MQ f.eks). Tillegg er det quester som foregår i bratte fjell (hule der oppe). Men ja det er nok flatere enn Morrowind som var veldig fjellbasert (og kanskje for mye sådan). De vil jo ha litt forandring fra spill til spill, så det ser litt fresht ut. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Hvor står det at Oblivion sitt kampsystem er grusomt? Jeg har i allefall aldri sagt det. Jeg sa at det var platt, kjedelig og ensformig - noe det er. Du trykker på musetasten helt til du får fingerkreft, og i tillegg kan du trykke bak- frem- og side-tastene for å få til andre bevegelser. Fortsatt, det blir gørr kjedelig når man må stå der og hugge på den samme slemmingen hele tiden - spesielt når man ikke ser noen fysisk skade fra slagene. Det gjør man i Dark Messiah. Folk får kutt her og der utifra hvor du slår dem, og treffer man hodet til en fyr - ja da spretter det så sannelig av. EDIT: Maaneman, igjen beviser du hvor god du er til å komme med ubegrunnede påstander. Det ER mulig å zoome med buen i Dark Messiah. Du må bare komme opp på et høyere nivå før du kan gjøre det (jeg brukte cheats i demoen, og fikk det utmerket til). Personlig er jeg mot zooming med buer. Det blir bare latterlig. Hvorfor skal det være mulig? Trekker man liksom trynet sitt noen meter lenger frem fra buen? Ja, det er fjell og daler i Oblivion, men landskapet er likevel langt ifra like "dypt" som i Gothic. I Gothic finner du MYE mer per kvadrat-meter enn i både Oblivion og Morrowind. Ikke at jeg har retnet ut nøyaktive tall da. Dessuten synes jeg du skal klype deg selv i arma og innrømme at Oblivion sitt kampsystem er like platt og ensformig som Gothic 2 sitt. Selvsagt, nå er jo faktisk Oblivion tre år eldre da, så er det noen man skal "sympatisere" med, så er det nok _Piranha Bytes_ (JoWood har ikke laget Gothic-serien, bare utgitt). Endret 14. september 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hvor står det at Oblivion sitt kampsystem er grusomt? Jeg har i allefall aldri sagt det. Jeg sa at det var platt, kjedelig og ensformig - noe det er. Du trykker på musetasten helt til du får fingerkreft, og i tillegg kan du trykke bak- frem- og side-tastene for å få til andre bevegelser. Fortsatt, det blir gørr kjedelig når man må stå der og hugge på den samme slemmingen hele tiden - spesielt når man ikke ser noen fysisk skade fra slagene. Det gjør man i Dark Messiah. Folk får kutt her og der utifra hvor du slår dem, og treffer man hodet til en fyr - ja da spretter det så sannelig av. 6861366[/snapback] Håper da at hodet til PC spretter av hvis fienden treffer hodet ditt? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg skal være ærlig å innrømme at jeg ikke skjønte en dritt av det du sa nå. "Hodet til PC"? Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Sitter her og lurer på om jeg skal kjøpe dette når det kommer ut. Har forresten Gothic 2 liggende her en plass, nesten ikke spilt i det hele tatt. Edit: Hr.Jenssen: PC = Personal Character, altså han du styrer. Endret 14. september 2006 av TomFu Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Aha. Da forstår jeg mer. Vel, for å svare på spørsmålet: Ja og nei. I singleplayer ville det blitt frustrerende om hodet ditt bare ramler av selv om at du ikke har mistet noe HP fra før (da blir det jo ikke noe man kan stole på, liksom) - i SP må man jo tåle mer enn fiendene, ellers hadde det jo blitt umulig. Men i Multiplayer skal det være fullt mulig. Der tåler jo alle like mye. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Eller Playable Character? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg