Irenesi Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har lite peil på digital speilrefleks, men har i hvert fall bestemt meg for å kjøpe et nå. Har et Canon EOS 1000F fra før, med tilhørende 2 Sigma linser. Bør jeg da velge Canon digitalt også slik at jeg kan bruke "de gamle linsene", eller går det ikke uansett? Lurer på EOS 300 eller 350d... Lenke til kommentar
Mauritz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har lite peil på digital speilrefleks, men har i hvert fall bestemt meg for å kjøpe et nå.Har et Canon EOS 1000F fra før, med tilhørende 2 Sigma linser. Bør jeg da velge Canon digitalt også slik at jeg kan bruke "de gamle linsene", eller går det ikke uansett? Lurer på EOS 300 eller 350d... 6854100[/snapback] Fysisk vil Sigma-objektivene passe da alle EOS-kamera har samme fatning. Det kan imidlertid være at objektivene ikke passer 'elektronisk'(Pga at Sigma ikke er originaloptikk). Jeg foreslår at du tar med objektivene dine til en fotobutikk og tester om de virker på 350D eller det nye 400D som kanskje er mer aktuelt nå. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Dessuten er det ikke sikkert du blir like fornøyd med at din 28-80 eller lignende som jeg tipper du har langt fra blir noen vidvinkel lenger siden sensoren på 300/350d er mye mindre enn 35mm filmen. For å finne ut hvilket utsnitt du på ganger du med 1.6. Kjøp objektiv som følger med digitalhuset (18-55) eller noe bedre er mitt råd. Tips om andre objektiv finner du i haugevis her om du søker på 'Canon kit objektiv' eller noe sånt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Fysisk vil Sigma-objektivene passe da alle EOS-kamera har samme fatning. Det kan imidlertid være at objektivene ikke passer 'elektronisk'(Pga at Sigma ikke er originaloptikk). Jeg foreslår at du tar med objektivene dine til en fotobutikk og tester om de virker på 350D eller det nye 400D som kanskje er mer aktuelt nå. 6854185[/snapback] Sigma-objektiver kan være lumske... de kan virke en liten stund, og så slutte å virke. Det er dog kun Sigma av "piratprodusentene" som har dette problemet. Men uansett så anbefales det å kjøpe nye objektiver, spesielt om du ikke har bedre vidvinkel enn 28mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå