diss Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Nå har jeg feilsøkt meg ihjel, men kommer ikke videre - håper derfor en kompetent brukermasse på hw.no forumet kan gi meg noen tips Jeg har NextGenTel som ISP, og har et Thomson Speedtouch 546i modem/router - dette innebærer at jeg har en PPPoE autentisering, som originalt ligger i Speedtouch routeren. Alle maskinene kjører WinXP. Dette har jeg gjort: Jeg har satt en Linksys WRT54GXv2 i kabel etter speedtouch routeren. Jeg har satt kabel fra speedtouch inn i WAN kontakten på Linksysen. Fra Linksysen er det ingen videre kabling, alt skal baseres på WLAN. Jeg har flyttet PPPoE autentiseringen fra speedtouch routeren til Linksysen, speedtouchen fungerer derfor som et modem. Problemet er bare det at jeg har èn pc som ikke blir tildelt ip adresse automatisk (kobler med en USB trådløs linksys adapter). De to andre laptopene jeg bruker, samt xbox ethernet adapter har ingen problemer med å logge seg på nettverket, og også internett. Jeg har sjekket: 1. SSID stemmer overens mellom alle pcene og linksys router. 2. Krypteringsnøkkel stemmer over hele linjen. 3. Alle pcene er satt til å motta IP og DNS automatisk. 4. DHCP i linksys routeren er satt på, så ipadressene som deles ut er 192.168.0.100 - 192.168.0.101 - 192.168.0.102 osv. Likevel er det kun denne ene maskinen som ikke får tildelt ip automatisk. Dersom jeg setter ip og dns manuelt, så blir den koblet opp mot nettverket, men kan ikke gå på internett! Alt indikerer at problemet ligger lokalt i maskinen, men jeg lurer på om routeren eller NGT på en eller annen måte har en form for MAC filtrering? Jeg husker de dager da man hos Telenor måtte betale ekstra for å koble opp mer enn 1 maskin til sitt eget nettverk, er det noe lignende nå? Noen tips? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 telenor har aldri hatt noe slikt så det kan du se bortfra at NGT har. Prøv en winsocketfix: http://www.majorgeeks.com/download4372.html Lenke til kommentar
diss Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Så greit kunne det gjøres Ordnet på et blunk. Takk for hjelpen agvg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå