Gå til innhold

Gjentagende problem med USB-penn

hcoa

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor jeg til stadighet har problemer med å få fjernet min USB-penn via Trygg fjerning. Når jeg forsøker det, får jeg bare opp at enheten ikke kan stoppes, og at jeg må forsøke igjen senere. Det jeg bruker denne pennen til er å skrive dokumenter i Open office - write, og åpne/lagre mot pennen. Jeg lagrer også mot min harddisk de samme dokumentene, men passer på å gjøre siste lagring mot pennen. (Pennen er en Jensen - scandinavia USB 2.0 256 MB)

Hvorfor skjer dette?

Kan jeg risikere at den vil streike til slutt og at mine dokument blir slettet?

Hva gjør jeg så?

Hvordan kan jeg kontrollere at jeg ikke ødelegger noe om jeg bare tar den ut?

Noen jeg har snakket med sier at man bare kan ta ut pennen etter at man har lagret, og ikke behøver Trygg fjerning. Stemmer det?

Håper dere som måtte vite noe skriver noen svar, for dette bekymrer meg, og jeg kan ikke tåle å miste dokumentene - hovedoppgave....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at pennen er i bruk at den ikke kan stoppes. Det er ikke anbefalt å åpne filene fra pennen og jobbe derifra. Kan være at du må lukke Open Office for at du klarer å stoppe enheten da. Heller kopier de over til PC-en og jobb på de der (om du ikke gjorde det fra før). For deretter å kopiere filene over disk pennen når du er ferdig for dagen.

Trygg fjerning er der for en grunn. Det er en liten sjanse for at data kan bli mistet. Har lest flere som har mistet data på den etter gjentatte ganger uten å bruke denne funksjonen. Selv bruker jeg den alltid. Har ikke opplevd at enheter ikke ville stoppe.

Lenke til kommentar
Noen jeg har snakket med sier at man bare kan ta ut pennen etter at man har lagret, og ikke behøver Trygg fjerning. Stemmer det?

6853882[/snapback]

Nei, det stemmer ikke.

Har du forsøkt å lukke Open Office? Det hender at programmer som har brukt en minnepenn ikke vil 'gi slipp' på den med en gang.

Utforsker må heller ikke vise innholdet i minnepennen.

Lenke til kommentar

Jeg har lukket alle programmene - inklusive open office. Men selv da fungerer det ikke. Har vært innom oppgavebehandler og finner ikke at det er noen programmer som kjører heller. Så dette skjønner jeg ikke.

Men er det altså slik at man må kopiere over filer fra pennen til harddisken på pc, for deretter åpne dem via harddisken, jobbe mot dem her og lagre det endelige produktet her, og så kopiere dette over til pennen? Det var da fryktelig tungvint! Sånn var det ikke i "gammeldager" da vi brukte disketter - da var det bare å åpne filene via disketten og jobbe mot dem.

Er det slik med pennene altså?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...