kazzoo Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Jeg har en streng som ser sånn ut: ' <Status>8989</Status> og noe mer' Da vil jeg kjøre en test og se om strengen inneholder <Status>, men jeg vet ikke hvor mange mellomrom det er før <Status> og hva som kommer av tegn etter status, bare kjøre en test for å se om <Status> er med i strengen. Jeg vil også trenge å hente ut tallene etter <Status>, her 8989 Hvordan kan jeg løse disse problemene? Lenke til kommentar
firepile Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Jeg har en streng som ser sånn ut:' <Status>8989</Status> og noe mer' Da vil jeg kjøre en test og se om strengen inneholder <Status>, men jeg vet ikke hvor mange mellomrom det er før <Status> og hva som kommer av tegn etter status, bare kjøre en test for å se om <Status> er med i strengen. Jeg vil også trenge å hente ut tallene etter <Status>, her 8989 Hvordan kan jeg løse disse problemene? 6853732[/snapback] Bruk denne funksjonen: function StrBetween(const S: String; const Start: String; const Stop: String): String; var PosStart: Integer; PosStop: Integer; begin Result := ''; PosStart := Pos(Start, S) + Length(Start); PosStop := Pos(Stop, S); if PosStop > PosStart then Result := Copy(S, PosStart, PosStop - PosStart); end; S := strBetween('<Status>8989</Status> og noe mer', '<Status>', '</Status>'); Endret 13. september 2006 av firepile Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Er også en fin oppgave for RegularExpressions... -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå