doraemon Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Har en E50, men sliter med at noen av navnene i adresseboken ikke vises når de personene ringer/sender sms. Får bare opp nummeret. Har prøvd å slette kontakten og legge inn på nytt uten resultat. Er dette en softwarefeil? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det? Endret 13. september 2006 av doraemon Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Regner med at det ikke er problemet siden du sier du har slettet og lagt til igjen, men du er helt sikker på at de nummerene som vises som nummere ikke er lagret 2 eller fler ganger i adresseboken? Om et nummer er lagret på flere navn vet den ikke hvilket navn å bruke, og bruker da heller nummeret om personen ringer/sender sms. Lenke til kommentar
doraemon Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Om et nummer er lagret på flere navn vet den ikke hvilket navn å bruke, og bruker da heller nummeret om personen ringer/sender sms. 6853742[/snapback] Det var det jeg også tenkte, så jeg har prøvd å slette alle oppføringer på samme person og legge inn kun 1 oppføring på et navn og nummer, uten resultat. Tenkte kanskje det hadde noe å gjøre med om man la inn nummer med +47 foran men det har heller ingen effekt. MEN... Snakker om sola, for nå fungerer det plutselig. Har slitt med dette i ukesvis. Kanskje det skjedde noe etter at jeg byttet abonnement og simkort(til et tomt et) fra Chess til Tele2...? Etternavnet kommer først på SMS da, noe som er litt irriterende. En annen ting, er det mulig å søke på telefonnummer i adresseboken? Det virker nemlig ikke sånn. Argh. Endret 13. september 2006 av doraemon Lenke til kommentar
serond Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Har en E50, men sliter med at noen av navnene i adresseboken ikke vises når de personene ringer/sender sms. Får bare opp nummeret. Har prøvd å slette kontakten og legge inn på nytt uten resultat. Heisann, Det er ingen feil med telefonen. Vanligvis benytter operatører 7tall av telefon nummerene i adresseboken for å finne ut hvem som ringer, vel nokia fant ut ut at nå er det på tide å øke dette til 11 tall av telefon numrene. Dette skal hvis bli standard på alle Nokia telefoner etter hvert. Hvis du legger til +47 på kontaktene dine får du 11 tegn, og du vil få opp hvem som sender deg melding. Men pga operatørene ikke sender +47 når de ringer vil du få ukjent nummer. Eneste omvei er å legge inn nummeret 2 ganger pr kontakt. DVS en med +47 123 12 123 og 123 12 123 Mer om dette på dette forumet: http://discussions.europe.nokia.com/discus...scending&page=6 Dette gjelder for E50 (RM-170) update 7.13.0.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå