Gå til innhold

- I fremtiden kan du se den du snakker med

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hrmf, ikke overrasket. videotelefoni har vært en våt drøm for telekombransjen siden kabeltv eller noe sånt...

og ja, ipv6 ville muligjøre ett nr pr person.

men jeg tror ikke det vil være det for routingproblemene som ville oppstått er ikke akkurat små.

men det er fullt mulig at vi får ett tildelt iptelefoni nr. og dette vil være, på lik linje med norske mobilnummere i dag, flyttbare mellom tjenesteleverandører. og om mobilen blir en iptelefon så er vi i boks.

desverre ligger det nok for mye varemerke i å ha ett nr fra en eller annen voip-leverandør til at de (leverandørene) vil være med på leken, sånn uten videre. i hvertfall så lenge en ikke kan ringe på tvers av disse tjenestene.

for å si det slik, det er ikke noen teknisk grunn til å ikke få til noe som helst nå for tiden. det er heller økonomiske og politikse grunner til at det ikke blir gjort. noen med god grunn, andre pga helt idiotiske grunner...

Lenke til kommentar

grunnen kan vel være at videotelefoni ikke er noe som du kan bruke mens du går, alt for lett å ikke få med seg hvor en er på vei. eller sto dem som oftest å hang?

en annen ting er vel at samtalen ikke blir like privat siden jeg gjetter meg til den må foregå via høyttaler slik at kameraet kan fange inn de som prater. nåja, en kan jo til tider undres hvor privat den egentlig er når den ene parten omtrent roper ordene inn i telefonen de holder til øret...

Lenke til kommentar
grunnen kan vel være at videotelefoni ikke er noe som du kan bruke mens du går, alt for lett å ikke få med seg hvor en er på vei. eller sto dem som oftest å hang?

en annen ting er vel at samtalen ikke blir like privat siden jeg gjetter meg til den må foregå via høyttaler slik at kameraet kan fange inn de som prater. nåja, en kan jo til tider undres hvor privat den egentlig er når den ene parten omtrent roper ordene inn i telefonen de holder til øret...

6854740[/snapback]

Eller headset? Vet ikke, har ikke ikke (hatt) 3G-telefon.

Lenke til kommentar

Snart vil alle telefonnummer bli byttet ut med en personlig ip-adresse. Denne vil erstatte både fødselsnummer og telefonnummer. Snart vil alle gå med onlinemobiler. Den vil fungere som pass, lommebok, legitimasjon osv, og selvsagt telefon. Alle mobiler vil kunne brukes av alle. "Alle vil få en chip under huden som initierer telefonens når man tar i den. Og den vil kunne lades trådløst på de fleste steder hved hjelp av induksjon. At vi snart vil kunne få briller som prosjekterer bilder på netthinnen ved hjelp av laser har vi alt hørt. Men ved en atombombedetonasjon vil hele dette systemet settes ut av drift. Det vil ikke være mulig å skjerme det for de elekromagnetiske fenomenene som oppstår i slike tilfeller. Da vil samfunnet bryte sammen. Alt dette er jeg helt overbevist om.

Lenke til kommentar
lades trådløst

6855804[/snapback]

Ja den dagen vi kan sende elektrisitet trådløst, da...

Tenk deg bare at du går rundt i byen og plutselig beveger du deg innenfor en "Trådløs ladesone" og alle elektriske dingser som mobiler og mp3spillere vil lades automatisk mens du har dem i lomma.

Trådløse enheter som headsett, mus og tastatur trenger ikke lades lenger. PCen, TVen, CDspillere, og alt annet i huset vil kunne flyttes fritt rundt for ingenting har en eneste ledning koblet til seg.

Ledning vil dø ut. Det vil forsåvidt stikkontakten også. I steden har vi bare ett trådløst veggadapter som sender elektrisitet til alt elektrisk i huset.

Lenke til kommentar

en kan lade trådløst, via bruk av magnetfelter. men vi snakker her om veldig korte distanser.

altså at en kan for eksempel legge mobilen på en plate som genererer ett magnetfelt hvor polene bytter plass i en viss hastighet. om en så har en spole i nevnte mobil så vil denne spolen generere strøm. denne strømmen kan da brukes til å lade ett batteri.

desverre er denne formen for strømoverføring høyst inneffektiv...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...