Yndis Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Nå håper jeg at jeg har havnet på riktig plass, så jeg ber admins vær grei med meg og heller flytte meg om jeg har havnet på feil underforum her. Så, videre til saken. Jeg har en tv fra steinalderen med verken s-video eller RCA (tror jeg det heter) Der er alt jeg vet så langt Skjermkortet mitt har 1stk s-video utgang, og jeg har 1stk kabel med RCA i begge ender, og en overgang som gjør den ene enden om til s-video, men den andre enden klarer jeg da altså ikke å plugge seg inn i tv'n. Fått høre at jeg trenger en scart-adapter, men også fått høre at jeg da mister en del kvalitet mellom RCA -> s-video -> scart. Men jeg er også ikke helt sikker, siden overgangen min har 8 pins, så er jeg usikker på om det er en s-video utgang, siden den på bildet har 4. Jeg har også en slik kabel lik den på bildet, og da altså s-video i begge ender. begge kablene passer inn i skjermkortet, både den med 8 og den med 4 pins. Beklager om dette ble mye styr hadde telefonen min fungert skulle jeg tatt bilder, usj. Kan jeg kjøpe en kabel som ikke gjør livet vanskelig for meg? Som jeg bare kan koble inn i tv'n? Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Kan jeg kjøpe en kabel som ikke gjør livet vanskelig for meg? Som jeg bare kan koble inn i tv'n? 6853178[/snapback] Jeg har brukt en gammel tv, der var det kun scart inngang. Har en "overgang", dvs en scart kontakt der man kan plugge inn rca kontakt + evt phono dersom du ikke har anlegg til lyden. Hvorvidt bildet ble dårligere enn med vanlig rca-kabel, vel jeg kunne ikke se forskjellen... Ikke at jeg er noen ekspert heller! Scart overgang har jeg sett på de fleste butikker som driver med elektriske artikler. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 du boer bruke s-video da det blir klarere bilde og tekst blir leselig husker noen eldre skjermkort med 8 pins men passer med s-video (4 pins) saa kommer det an paa om tv-et ditt har en egen svideo kanal ellers vil bildet bli svart hvitt (det finnes en S-video->RCA Color Fix adapter) Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Nå har jeg sannelig fått det til, og alt funker, bilde, lyd og farger. En ting som plager meg, er at tvn ikke kan ha selvstendig oppløsning jeg må skru ned oppløsningen på pc-skjermen til 800x600 for at det ikke skal bli for stort for tvn, siden den kjøre samme oppløsning. Det som hadde vært greit da er å kjøre tvn på 800x600 UTEN å måtte redusere min egen oppløsning på pc-skjermen =) Lar det seg gjøre? eller er jeg virkelig nødt å makke til oppløsningen hver gang? Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Det er et radeon 9700 kort, kjører på nyeste omega drivere Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Da går du inn på startmenyen, finner "Omega Drivers" - "Atitraytools". Klikk på denne. Vil legge seg som ett rødt ikon i høyre hjørnet. Høyreklikk på denne, velg displays - settings. I ruten du da får opp velger du fliken som heter "theater mode". Der kan du velge "Theater (Full screen video)". Deretter aktiverer du tv'n under fliken "Settings". Uff, tungt forklart. Men da skal video fra en hvilkensomhelst fil dukke opp i fullskjermmodus på tv, selv om den ikke er det på skjermen. Lenke til kommentar
Yndis Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 jaggu! det der var virkelig fascinerende, jeg kan drive med hva jeg vil jo på pcn og video er det eneste som vises på skjermen =) takk min venn =] Lenke til kommentar
Pjokk Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Hyggelig at n00b's som meg kan hjelpe til litt innimellom også Også er det fantastisk kjekt når filmen/serien dukker opp på tv i fullskjerm med en gang! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå