Gå til innhold

Hvilket SLI hovedkort til disse komponentene?

Anbefalte innlegg

Hei! Trenger litt hjelp til noen avgjørelser her.

Har akkurat byttet ut mitt GeForce 6800 med 2stk 7900GT. Nå skal jeg altså bytte ut hovedkortet siden mitt nåværende ikke støtter SLI. Spørsmålet er da selvsagt hvilket hovedkort jeg bør gå for, men også om jeg ikke like godt bør bytte ut CPU og muligens RAM med det samme jeg er i gang?

Jeg har følgende:

Hovedkort: MSI K8N NEO4 Platinum, nForce4 Ultra.

CPU: AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939.

RAM: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB (link)

Har tenkt litt på dette hovedkortet (ABIT AN8-32X,nForce4 SLI X16,Socket-939), men jeg bør kanskje like greit gå for en ny sokkel?

Resten av muligens relevant hardware:

PSU: Mist 500w

HD: WD Raptor 36.7GB SATA

Hva bør jeg ta sikte på? Bare nytt HK? Nytt HK & ny CPU, men beholde RAM? Kaste hele rukla?

Jeg har noen få lapper å svi av på dette, men jeg tenkte ikke å ta heelt av....tror jeg :hmm:

Setter pris på forslag her.

Even

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du velger å gå for ny sokkel vil du måtte bytte både ram og prosessor. Ram'en du har nå er DDR(1), mens de nye sokkelene fra både AMD og Intel bruker DDR(2) ram. Tror kanskje du burde vurdere å bytte prosessor, med såpass kraft i skjermkortene vil jeg tro cpu vil være en flaskehals. Spørsmålet er hvor mye du vil bruke? Her har du en dualcore til 1750,- som passer i sokkel 939:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309861

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Det med DDR vs DDRII hadde jeg ikke tenkt på nei :blush:

Det blir nok bare et nytt hovedkort og en ny prosessor ja. Da er det vel X2-prosessoren som Pjokk99 linket til som vil gi meg best ytelse sammen med resten? Prisen på 1750,- er hvertfall helt akseptabel.

Takk for oppsettet Mitjmannen, jeg får nok vente en stund til og så bytte ut hele rukla :cool:

Even

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...