Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kan ikke installere windows

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp satt sammen min nyinnkjøpte og selvbygde pc. Jeg har 2 western digital caviar hd's, men greier ikke å innstallere windows. Diskene er sata. Jeg har et abit ab9 pro hovedkort. Etter jeg har koplet til sata pluggen og strøm skal jeg til å installere windows. Maskinen kommer til det punktet hvor windows skal loade før jeg får feilmelding. Feilmeldingen sier at det er et problem som gjorde at windows ble slått av for å forhindre skade. Anbefalte gjøremål sjekk for virus, fjern nye hd eller drivere,sjekk hd for konfihurasjon.

Jeg er helt blank på hva jeg skal gjøre og trenger hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usually, for meg når jeg har hatt det problemet, og jeg har hatt det ett par ganger, så har det vært IDE kontrolleren på HK som krøller til noe med XP installen, jeg har aldri klart å fikse dette, har hatt det sammeproblemet med 3 forskjellige Asus HK og 2 Abit HK, dette problemet har riktignok kommet etter at jeg har brukt samme HK en stund og etter at det har blitt litt "slitt".

Men har også skjedd når jeg har hatt ett helt nytt HK, og det som alltid har funket formeg er å byttet HK, prøv å lån et HK av en kamerat, og prøv det, hvis det funker så hvet du hva problemet ditt er..!

Jeg er btw temmelig sikker på at det er HK'et ditt som er "fåkka"...

Du kan forrestenogså prøve å Oppdatere BIOS på HK.. (last d ned på en diskett fra en annen pc og boot op med disketten.)

Hvis ikke dette funker, så er det nok HK (dvs SATA kontrolleren i ditt tilfelle som er ødelagt.. Du kan også pørve å kjøpe en SATA kontroller som er ekstern til 200kroner, se om det hjelper!)

Lykke til!

-Shaper^-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...