thorgir Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei, Jeg lurer på hvilke muligheter jeg har til å oppgradere pc'n min jeg. Dette har ikke jeg så mye greie på, så derfor tenkte jeg å spørre menigheten:) Kan jeg oppgradere HD? CPU? Personlig synes jeg hardisken virker treg til tider.. Hvordan går jeg fram når jeg setter i mere ram? Det er en HP Pavilion zd8126ea: * Prosessor: Intel Pentium 4 * Prosessorhastighet: 3000 MHz * Brikkesett: i915P * Minne installert: 512 MB * Minnehastighet: PC3200 (400 MHz) * Minnetype: SO-DIMM (DDR 2) * Harddisk: 100 GB * Harddiskgrensesnitt: P-ATA Veldig kjekt om noen kan hjelpe meg:) Mvh Torgeir Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Hei igjen:) Ingen som kan hjelpe meg? Har søkt på nettet uten å finne noe spesifikt. Vet ikke helt hva jeg skal søke på Er det noen andre forum jeg kan henvende meg på? Mvh Torgeir Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 cpu kan i utgangspunktet oppgraderes, men tviler på at du finner en som er kompatibel med systemet ditt. Mulig du kan finne noe brukt på ebay (regner med det er en Pentium 4 Mobile det er snakk om). Minne og harddisk er grei skuring å skifte ut. og ps: ikke diss hw.no-forum, i hvertfall ikke gjennom forumet selv! Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Det var ikke men som noe dissing fra min sin side.. Gjelder vel å være ydmyk når man spør menigheten om hjelp:) Hvordan finner jeg ut hvilken harddisk jeg kan bruke? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Så lenge det er en 2,5" med PATA-grensesnitt skal den passe. Dette er vanligvis opplyst i nettbutikkenes lister. Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Ville nok kun rekommendere ram oppgradering her.. feks 1 gig ekstra om det er mulig .. Bytte harddisk er vel ikke noen ide.. Kjøp heller en ekstern USB/firewire. Pluss reinstaller windows ! Da blir det fart igjen ... Bruk ekstern disk til lagring og intern til programvare.. Endret 13. september 2006 av Fjodorgrim Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Tusen takk for hjelpa så langt:) Det jeg lurer på nå er hvilke rambrikke jeg trenger. Kunne tenke meg 1gig med minne nå , for så å utvide til 2gig senere. Noen som har stålkontroll på minne? Mvh Torgeir Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 du skriver det jo selv i første post: So-Dimm DDR2 PC-3200 (sikker på at det er DDR2? trodde ikke DDR2-støtte kom før I945-brikkesettet?) Lenke til kommentar
thorgir Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Jo det var jo det jeg trodde jeg også, men så var jeg i kontakt med Multicom, og der får jeg opplyst at jeg trenger en annen brikke som er spesiallaget til hp zd8000 maskinene. Denne brikken skulle de ha over 1700.- for, noe jeg syntes var veldig dyrt. På minnebrikkene som står i PC'n står det følgende: Samsung 256MB 1Rx16 PC2-3200S-333-10-C1. Når jeg googler på det så står det mange plasser "SODIMM DDR2" osv. Jeg blei usikker av hele greia e:) Takker for all hjelp! Mvh Torgeir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå