Tangeter Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Overskriften sier egentlig alt, ser mye på serier og film men spiller også en del spill. Er litt lei det gamle 4:3 aspektet og vil gjøre en liten forandring ved å kjøpe widescreen. Hva tror dere om det i forhold til de nevnte bruksområdene mine? Endret 12. september 2006 av ghost_ronin Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Kjøp 20" istedenfor, case closed Lenke til kommentar
oddity Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Overskriften sier egentlig alt, ser mye på serier og film men spiller også en del spill. Er litt lei det gamle 4:3 aspektet og vil gjøre en liten forandring ved å kjøpe widescreen. Hva tror dere om det i forhold til de nevnte bruksområdene mine? 6852714[/snapback] Akkurat dette sitter jeg også å lurer på.. Noen som har noen bedre argumenter enn "kjøp 20 tommer i steden"? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Kjøp widescreen. Jeg fikk valget mellom vanlig og widescreen til helt lik pris, og det var et såre enkelt valg. Mye mer skjerm for pengene, og jeg er en aktiv gamer - spill er ikke noe problem. Har en Acer19"Widescreen. Genial skjerm, til alt Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Widescreen forandrer alt, bruk en widescreen dataskjerm en stund, og 4:3 blir direkte rart. Er supert til film osv, og støttes som regel i de fleste spillene, hvis du ikke bryr deg om feil geometri, får du widescreen-støtte i alle spill. Denne siden har en svær liste, og en del gode råd og programmer:http://www.widescreengamingforum.com/forum/ Lenke til kommentar
oddity Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Joa, men en 19" 4:3 virker jo mye større enn en widescreen! Som noen sa i en annen tråd her: "En 20" widescreen blir jo bare en bred 17"4:3 ".. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Ingen flere inputs her? Stikker bort i butikken innen en time tenker jeg. Ser ut som det blir en HP w19 19’’ (widescreen).. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Joa, men en 19" 4:3 virker jo mye større enn en widescreen! 6860543[/snapback] En 19" i 5:4 (17" og 19" er 5:4, ikke 4:3) er større enn en 19" i 16:10-format. Hvis bruksområdet bare er film/serier og spill hadde WS vært et hett alternativ, selv om jeg synes en 19" er alt for lite til filmbruk. En rimelig 28" TV gir mer filmglede, spør du meg. Hvis du derimot skal bruke den til litt mer "fornuftige" ting, hadde jeg vurdert en vanlig 5:4 pga høyere vertikal oppløsning. Edit: Og rolig med bumpingen. Endret 14. september 2006 av Rikky Lenke til kommentar
oddity Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 (endret) Ja, er klar over at bumpingen var litt i frekkeste laget, men jeg måtte gå straks etterpå. Uansett: Nå har jeg kjøpt meg en 19" ITS fra datakjeden. Med en dau pixel Edit: Er det bare å dra å bytte den pga. død pixel? Endret 14. september 2006 av oddity Lenke til kommentar
oddity Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Jeg fikk bytta den etter litt mas selv om garantien bare gjelder dersom mer enn 3 pixler er ute.... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Gratulerer med ny skjerm Tanken bak "kjøp 20" istedenfor" var rett og slett at størrelsen og oppløsning blir ganske fin dersom man nøler, ettersom widescreen har lavere høyde. Mens du er igang, kan det være verdt å sjekke at du faktisk kjører riktig oppløsning. Du ser det ganske fort, sjekk manual/spesifikasjoner for skjerm og deretter skjermens meny mens du viser oppløsningen i Windows. Kjører du analogt/VGA kan det være du må fylle skjermen med f.eks. en webside med masse tekst (jeg bruker Notepad maksimert med "sssssssssssssssssssssssssssss" over hele skjermen) og trykke "AUTO" eller liknende for å kalibrere bildet. Lenke til kommentar
oddity Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Takk I manualen står det ingenting om oppløsning, og produsenten (ITS) har ingen hjemmeside som jeg har klart å finne, men bildet blir skarpest på 1280x1024 så jeg holder meg til det. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Det stemmer nok ja! 1280x1024 er typisk for 19" standardskjerm, men ikke så lenge du har widescreen. Da blir det en annen oppløsning igjen, f.eks. 1440x900, som IGJEN vil være skarpere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå