Jonhoo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Heisann folkens Jeg sitter her og programmerer en side som skal hente informasjon om raden med nåværende id, forrige id og neste id.. Måten jeg prøver å gjøre det på er slik: $idtofind = $_GET['id']; if (!is_numeric($idtofind) || $idtofind < 0) { $idtofind = 3; } $findthree = "SELECT MAX(id) FROM euroclass_images WHERE id < $idtofind UNION SELECT * FROM euroclass_images WHERE id = '$idtofind' UNION SELECT MIN(id) FROM euroclass_images WHERE id > $idtofind"; $threeimgpages = mysql_query($findthree); Dette burde jo være ganske straightforward, men tydeligvis ikke... Jeg får erroren: #1222 - The used SELECT statements have a different number of columns Noen som vet hva som kan være problemet her? På forhånd takk Jon Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Never mind! Fant ut av det, måtte bruke SELECT id FROM euroclass_images ikke SELECT * FROM euroclass_images Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Hint: Jeg regner med at du legger til håndtering av null dersom $idtofind er den største eller minste id? Edit: Og hvis du vil ha det som tre kolonner isteden: SELECT (SELECT max(id) FROM euroclass_images AS i /* inner */ WHERE i.id < o.id) AS less, o.id AS equal, (SELECT min(id) FROM euroclass_images AS i /* inner */ WHERE i.id > o.id) AS greater FROM euroclass_images AS o /* outer */ WHERE o.id = $idtofind Endret 13. september 2006 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå