Gå til innhold

Apple lanserer nye iPod-spillere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en lang rekke forbedringer i de nye iPodene, så mener man at det her var lite, så synes jeg det blir litt dumt.

6858073[/snapback]

En lang rekke forbedringer? Ser ikke så mange jeg. Bedre batteri og lysere skjerm er alt jeg kan se... Resten er software oppgraderinger. Samme gjelder iPod nano, men den har i tillegg blitt tynnere og de har byttet materialene (noe de burde gjort for lenge siden). Var det noe mer?
Jeg er ikke av typen som liker å bruke mobilen som mp3-spiller. Hovedsaklig av den grunn at mobilen ikke er en mp3-spiller, og dermed ikke fungerer like godt.

6858073[/snapback]

Det kommer vel egentlig helt ann på hvilken mobil du har ;)
En spiller kan ikke bli enklere i bruk enn en iPod Shuffle, heller ikke mindre.

6858073[/snapback]

Selfølgelig kan den bli mindre. Og jeg synes da en skjerm hadde gjort seg.
Lenke til kommentar
Nye iPod Nano så forsåvidt grei ut. På tide med 8 gb, og en selvfølge at de kvitter seg med ripeproblemet. Fristende å kjøpe denne i aluminium, men vet ikke helt om jeg liker finnishen. Fantes ipod mini i samme aluminiumsfarge?

6854707[/snapback]

Jepps, min ipod mini har nøyaktig samme farge så vidt jeg kan se
Lenke til kommentar
En lang rekke forbedringer? Ser ikke så mange jeg. Bedre batteri og lysere skjerm er alt jeg kan se... Resten er software oppgraderinger. Samme gjelder iPod nano, men den har i tillegg blitt tynnere og de har byttet materialene (noe de burde gjort for lenge siden). Var det noe mer?

Billigere, mindre, mer ripefast, mer kapastiet og lengre batteritid, dettte er jo ganske vesentlig forbedringer på nanoen, og de har direkte med funksjonaliteten til spilleren å gjøre, en mp3-spiller skal tross alt bare spille musikk på en best mulig måte, synes det er greit at man holder seg unna alt mulig andre dille-frobedringer, når det er sagt er det jo flere andre viktige ting som kunne ha vært forbedret (radio, filstøtte, lydkvalitet, oldbarhet (kanskje er den forbedret)

AtW

Lenke til kommentar

Her er det jeg har fått med meg av forbedringer på den nye modellen av Nano (jeg har uthevet de jeg anser for å være de viktigste):

- Langt bedre batterilevetid (24t vs 14t ved musikkavspilling, i følge Apple vel å merke)

- Mer motstandsdyktig mot riper (vil jeg anta)

- Tilgjengelig i 8GB-utgave, den forrige kom "kun" med opptil 4GB.

- Lavere pris (mer minne for pengene)

- Mer lyssterk skjerm (40%)

- Lettere (svimlende 2 gram, faktisk :cool: )

- Fysisk mindre (4 mm tynnere)

- Tilgjengelig i flere fargealternativer

Etter mitt syn er dette alt i alt ganske store forbedringer. Den nye modellen har vel å merke en ulempe også, i alle fall etter mitt syn, og det er at jeg synes den forrige Nanoen var litt stiligere i utformingen.

Den nye har langt mer avrundene kanter, noe jeg ikke liker fullt så godt. Men dette blir jo smak og behag. :)

Edit: Jeg skrev først at dockingstasjon følger med i pakken, men det stemmer ikke så vidt jeg kan se nå. Det ser ut til at det kun følger med en docking-ADAPTER, og det er vel noe helt annet? Beklager feilen.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Så langt er det vel ingen her som har nevnt den virkelig STORE nyheten med de nye iPod'ene (den vanlige såvel som Nano), og det er søkefunksjonaliteten - "Instant Search" som Jobs kalte det - samt alle de andre små forbedringene i selve spiller-OS'et.

Se streamen fra Apple.com om dere vil vite mer om det. :)

PS! Det å lage en iPod med widescreen touchskjerm er idioti - det finnes ikke noe marked for KUN å se på video "on the go", og en slik skjerm ville uansett tappet batteriet hurtig. Jeg er glad for å se at Apple fortsatt vet hva de driver med, og ikke ofrer de forbedringene kundene faktisk vil ha (bedre OS, bedre batterikapasitet, bedre skjerm, mer plass) for latterlig fanboys-hype. :)

Lenke til kommentar

Nanoen er ein slik elendig mp3-spelar slik den var at slike oppgraderingar burde vere det minste ein kunne forvente. Men eg må seie eg meiner den gamle Nanoen ser bedre ut enn den nye.

Skal nok aldri ha Apple igjen, iTunes og "musikkfilpolitikken" deira får meg til å spy. Min Nano har batterilevetid lik null, sert herpa ut og fungerer dessutan ikkje. 2300 kroner eller kva det var, brukt på eit dårleg produkt.

Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som er uheldig, men virker som at TNT som apple bruker er relativt useriøse.

Skulle hatt pakken i går. Satt hjemme og ventet. Varen kom aldri, de mener jeg ikke var hjemme. Bullshit.

Ringer i dag morges. Får bekreftet over telefon at jeg vil få pakken etter 4 i dag (på jobb til fire, derfor komplikasjonene). Klokken 6 ringer jeg igjen, får nok en gang bekreftet at jeg vil få pakken i dag.

Nå, åtte-tiden er pakken fortsatt på lageret og alt en svenske i andre enden kan fortelle meg er at jeg ikke får den i dag.

De lurer, lyver og sniker seg unna. Elendig kundebehandling.

Blir temmelig irritert.. Vurderer å avbestille, men det skader jo ikke TNT mye..

Lenke til kommentar

Det var kjedelig å høre. Selv fikk jeg mitt eksemplar av iPod Nano 8GB på mandag denne uken, bestilt fra Apple Store og levert av TNT. Jeg hadde hjemmekontor den dagen budet kom med pakken, så jeg var hjemme da han kom på døren.

Men i ditt tilfelle synes jeg det er rart at de ikke har ringt deg dersom de mente du ikke var hjemme? Forutsatt at du har oppgitt et telefonnummer da du bestilte, vel å merke.

Enkelte budtjenester pleier å levere inn pakken på det lokale postkontoret dersom de ikke får levert pakken også, slik at kunden kan hente den selv.

Får håpe det ordner seg i ditt tilfelle i alle fall, det er jo ikke særlig positivt at TNT forårsaker slike problemer.

Lenke til kommentar
Men i ditt tilfelle synes jeg det er rart at de ikke har ringt deg dersom de mente du ikke var hjemme? Forutsatt at du har oppgitt et telefonnummer da du bestilte, vel å merke.

Nettopp det. Både merkelig at de mener jeg ikke var hjemme, og at de i så fall ikke ringte. Høres ut som et bud som ville hjem fra jobb litt tidligere, spør du meg..

Jeg fikk ikke ipoden i går heller, og når jeg ringer i dag får jeg beskjed at det tidligste som kan gå er mandag.

Så nå er min ipod avbestilt. Apple support er hyggelige, høflige og beklager mange ganger, sterk kontrast til TNT som aldri i det hele tatt unnskyldte seg..

Lenke til kommentar

Nettopp det. Både merkelig at de mener jeg ikke var hjemme, og at de i så fall ikke ringte. Høres ut som et bud som ville hjem fra jobb litt tidligere, spør du meg..

Jeg fikk ikke ipoden i går heller, og når jeg ringer i dag får jeg beskjed at det tidligste som kan gå er mandag.

Så nå er min ipod avbestilt. Apple support er hyggelige, høflige og beklager mange ganger, sterk kontrast til TNT som aldri i det hele tatt unnskyldte seg..

6914772[/snapback]

Høres ut som min erfaring med TNT, elendig service og kunde behandling.

resultat var at ipod nano'en ble levert 3 uker etter bestillingen ble lagt inn.

Jeg fikk riktig nok med noen go'saker fra apple etter gjentatte klager.

Men det var TNT som køddet det til skikkelig, de mistet varen på lager, og etter det var det en eneste lang parodi.

Mht de nye ipodene, jeg føler vel at vi snakker om et etterhvert ut datert produkt her, neste tirsdag blir et N pordukt fra Nokia lansert, med 10Gb HDD.

SE komer snart med samme minne str.

I det hele tatt 1 og 2Q 07 blir det utrolig mye spennende mobiler som blir lansert.

:yes:

Men pr idag er en Nano helt ok, min gamle ble solgt, pga lite imponerende batteri tid, og så syns jeg volum justeringen ikke var imponerende, var litt tilfeldigheter ute gikk liksom.

De orginale øreproppene var heller ikke bra, og så bør radio var med liksom...

Men skal vel ikke se bort fra at det blir en 8Gb denne gangen...

Men, det er et generasjon skifte nå, neste år ser jeg ingen vits i Mp3 spillere under 10Gb, for det har vi mobiler, med vel så bra lyd, og features.

Lenke til kommentar
Nye iPod Nano så forsåvidt grei ut. På tide med 8 gb, og en selvfølge at de kvitter seg med ripeproblemet. Fristende å kjøpe denne i aluminium, men vet ikke helt om jeg liker finnishen. Fantes ipod mini i samme aluminiumsfarge?

Noen andre enn meg som ble temmelig skuffet over nye iPod? Greit nok med 80 gb (også en selvfølge) og klarere skjerm, men virkelig lite nytt. På skrytelisten nevner de jo spill, og det sier sitt. Hvor er bluetooth, wifi, større skjerm, trykkfølsom skjerm og alt det andre vi drømte om?

Etter min mening ser det ut til at apple blir flinkere og flinkere på små produkter, mens om man virkelig vil ha noen form for high-tech bombe må man ty til andre..

edit: Må dog nevne at Bejeweled er et spill alle enheter med respekt for seg selv bør ha. Kanskje det ikke funker så bra uten trykkfølsom skjerm, men det får bli en annen sak :)

6854707[/snapback]

Hæ? hva skal du med all den driten der? jay batteritid på 2 timer...

Nei. dropp fargeskjerm, spill video foto og allt det ubrukelige der. jeg vil ha en mp3 spiller og ferdig med det. bruk resursene på lagringskapasitet batteritid og lydkvalitet. Det er det som teller!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...