Gå til innhold

Ødelagt harddisk? Veldig ustabil

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Sitter her med en maskin som jeg skal fikse for en kamerat. Maskinen klarer ikke å starte opp, klarer ikke å få installert windows. Blå skjerm kommer hele tiden

Da jeg skrur ut harddisken og rister løst på den så er det noe som er løst inni der. Høres iallefall sånn ut

Er disken gåen? :hmm:

Edit:

Prøvde å sette harddisken i maskinen min som jeg vet virker. Samme skjer. I windows xp installasjoner hvor man velger disk, der kommer det opp 4 "ukjente" disker opp. Tar opp hele rekka, prøver jeg å velge en av "diskene" går maskinen over til blåskjerm

Den bruker å sykt lang tid på å starte opp (spinne opp)

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skranglelyd behøver ikke bety at noe er galt. Noen disker lager faktisk skranglelyd når de blir ristet på uten at noe er galt, men jeg trodde det mest gjaldt eldre disker, særlig 2,5-tommere.

I dette tilfellet virker de andre symptomene som sikre tegn på at det er noe galt med disken.

Reklamasjon er nøkkelordet ;)

Ellers så er det nok en gang trist å se at backup læres på den tunge måten. (Hvis jeg forsto deg rett) Jeg får slenge på nok en oppfordring til alle som leser tråden og fortsatt ikke har backup av viktige data til å lære av andres feil og ta backup jevnlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...