trrunde Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Stemmer det at når våpnene er en viss alder så slipper vi å registrere dem? Syns det hørtes merkelig ut iogmed at politiet hadde våpenamnesti for noen år siden der alle kunne registrere ulovlige våpen. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Noen samler jo på eldre våpen og disse er som regel plombert, og regnes som samleobjekter. Ellers må du registrere all våpen og ha tillatelse for å ha det. Ja politiet hadde en "razzia" for noen år siden for å få registrert all våpen rundt omkring som var uregistrert, så for å gi folk mulighet til lovlig å registrere våpnene sine. Hvis ikke gikk de til aksjon å kunne straffe de som oppbevarte våpen ulovlig. Det var ihvertfall de vi fikk beskjed om i pistolklubben. Endret 12. september 2006 av Myrsnipa Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Registreringsfrie våpen: Dette er geværer av modeller fra før 1885 og pistoler/revolvere av modell fra før 1871. Men merk deg at dette er ORGINALE våpen og ikke reproduksjoner. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Var og snakket med politiet og de sa at hvis jeg hadde en hagle som var kjøpt før 1990 trengte ikke den å registreres, men siden jeg skulle kjøpe hagla nå må den registreres uansett Lenke til kommentar
Cardinal Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Var og snakket med politiet og de sa at hvis jeg hadde en hagle som var kjøpt før 1990 trengte ikke den å registreres, men siden jeg skulle kjøpe hagla nå må den registreres uansett 6854641[/snapback] Uregistrerte enkelt eller dobbeltløpshagler som ble lovlig ervervet før 1990 kan beholdes slik av orginal eier, men ved salg må de registreres. Dette gjelder vel også pumpehagler ervervet før 1960-ett-eller-annet. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Våpen? En kniv er også ett våpen.. er ikke innmeldingsplikt på det Lenke til kommentar
sixx Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Våpen?En kniv er også ett våpen.. er ikke innmeldingsplikt på det 6854830[/snapback] sant nok:P å dessuten er sprettkniv, butterfly, batong osv ulovlig også spør du meg er det enda farligere med en diger kjøttkniv:P Men alle skytevåpen må nok være registrert Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 tror nok helst valget av ulovlighet kommer an på hvor lett det er å skjule og transportere kniven, ikke hvor mye skade den kan gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå