tunefish Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg har allerede bestilt en E6300 og 2*1GB corsair 5300 ddr2. nå trenger jeg altså hovedkort, men håpet å ikke bruke så mye på dette. har dere noen anbefalinger til et HK som støtter denne cpuen som er billig, men likevel ikke begrenser de to andre nevnte komponentene? mvh Benjamin Endret 12. september 2006 av tunefish Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har allerede bestilt en E6300 og 2*1GB corsair 5300 ddr2.nå trenger jeg altså hovedkort, men håpet å ikke bruke så mye på dette. har dere noen anbefalinger til et HK som støtter denne cpuen som er billig, men likevel ikke begrenser de to andre nevnte komponentene? mvh Benjamin 6851926[/snapback] her Det hovedkortet her skal være bra til overklokking og Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 thnx! flere forslag? pleier sjelden å kjøpe HK til over 500,- nemlig, så er litt tungt for meg å svelge at jeg må over 1200,-... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Tviler på at du finner noen hk til C2D til rundt 500kr, så du må nok ut med litt mer. forslaget til acemaster skal være veldig bra Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 thnx! flere forslag? pleier sjelden å kjøpe HK til over 500,- nemlig, så er litt tungt for meg å svelge at jeg må over 1200,-... 6852006[/snapback] hmmm hovedkortene til intel conroe er dyre dem! men om du ikke skal overklokke da kan du gå for et billigere hovedkort som https://prisguiden.no/product.php?productId=49163 Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Tviler på at du finner noen hk til C2D til rundt 500kr, så du må nok ut med litt mer. forslaget til acemaster skal være veldig bra 6852043[/snapback] jada, har skjønt at det ikke er spes realistisk, men var bare for å understreke at jeg gjerne vil ha d så lavt som mulig pga budsjett. men hvis jeg må over 1000 uansett så kan jeg jo kanskje likegodt ta et til 1200 også... Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Dette Asrock kortet tar vel Conroe ? Koster også endel mindre. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ja kjøp heller et av de billigere hovedkortene med Intel P965-brikkesett. Det er vel noen VIA-brikkesett som støtter Conroe også, men dette bør undersøkes. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 thnx! flere forslag? pleier sjelden å kjøpe HK til over 500,- nemlig, så er litt tungt for meg å svelge at jeg må over 1200,-... 6852006[/snapback] hmmm hovedkortene til intel conroe er dyre dem! men om du ikke skal overklokke da kan du gå for et billigere hovedkort som https://prisguiden.no/product.php?productId=49163 6852077[/snapback] Thnx, den hadde jeg ikke fått med meg! Men når jeg tenker etter så er det vel litt waste å kjøpe e6300 om man ikke kan klokke den, da jeg har lest den er ganske så klokkevillig... så kan hende jeg havner på den asusen, om ikke noen andre smeller til med et bedre forslag! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Dette Asrock kortet tar vel Conroe ? Koster også endel mindre. 6852100[/snapback] Ser ut som det er mATX... passer ikke helt inn i maxitoweret mitt Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det passer nok, men om du får plass til alle ekspasjonskortene dine er en annen sak Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Det passer nok, men om du får plass til alle ekspasjonskortene dine er en annen sak 6852198[/snapback] åh? er jeg faktisk i ferd med å lære noe nytt idag? har aldri tenkt over at man kunne bruke mATX-kort i ATX-kabinetter, men for all del, dere må gjerne fortelle meg det motsatte! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Jeg kan personlig ikke se noe behov for mere informasjon i emnefeltet enn det jeg allerede hadde oppgitt, da et emnefelt av natur har som oppgave å vise til hva slags "emne" som tas opp, hvilket i dette tilfelle var hovedkort til Intel E6300-prosessoren. Jeg har nå formulert emnefeltet til en mer selvstendig setning, selv om jeg fortsatt mener at emnet ble tydelig nok presentert slik det var. Men hva gjør man ikke for å opprettholde fred og forsonlighet her i verden. Fred og kjærleik. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Gå for all del for et hovedkort med et chipset fra Intel. Det betyr best ytelse og best kompabilitet. Skal man ha et godt hovedkort, må man betale for det. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Ok, da kan det se ut til at jeg havner på ASUS'en (P5B) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå