Gå til innhold

AMD X2 og Intel Core 2 Duo

stooy

Anbefalte innlegg

Er det disse to prosessorene som på en måte kan sammenlignes mellom AMD og Intel? Siden begge er tokjerneprosessorer?

Hva er fordeler og ulemper med begge to? noen som har formeninger om hva som er best?

Dersom vi har en X2 2,0GHz, er denne da like "bra" som en Core 2 Duo 2,0GHZ?

Og hva betyr disse tallene som AMD slenger på foran "gigahertz-beskrivelsen" sin? (eks. AMD Athlon 64 X2 4600+ 2,4GHz) <-- hva betyr tallet 4600 her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intel Core 2 Duo er bra, meget bra, utvilsomt, men du må minimum kjøpe en E6600 for å slå en FX-62 i praksis (nei, da mener jeg ikke superPi o.l.)

Forøvrig ble jeg gledelig overrasket over ytelsen til Woodcrest (S771), gjorde 16,5 sek på stock (3GHz) i 1M SuperPI. Det er tallknuser'n sin det :)

Dual Opty 254 var ikke sammenlignbart med Dual Woodcrest, Opty 254'ene brukte over dobbelt så lang tid på å beregne ett utfall av et geoteknisk scenario enn Dual Woodcrest. Og det programmet er IKKE dual-core optimalisert.

Lenke til kommentar
Hei!

4600 kunne tildels sammenlignes med en Pentium 4 på 4,6GHz, men det var ikke offisiellt.

Av en Core 2 Duo og en AMD X2 så vil nok førstnevnte ha best ytelse i de fleste tilfeller, untatt 64bit, der X2 har noen små fordeler.

Hilsen,

efikkan.

6852366[/snapback]

Mener å ha sett at C2D har forsprang i 64-bit også jeg. (er ikke helt sikker) Men uansett, så er Core 2 duo bedre, og når du tenker på frekvens, så kan du ikke bruke den såkalte "PR-ratingen" (4600+ osv) på core 2 duoene.

Lenke til kommentar
Hei!

4600 kunne tildels sammenlignes med en Pentium 4 på 4,6GHz, men det var ikke offisiellt.

Av en Core 2 Duo og en AMD X2 så vil nok førstnevnte ha best ytelse i de fleste tilfeller, untatt 64bit, der X2 har noen små fordeler.

Hilsen,

efikkan.

6852366[/snapback]

Etter det jeg har sett av tester på 64-bit yter Core 2 Duo fortsatt bedre enn X2 på samme frekvens, men ytelsesøkningen i 64-bit er større for X2 kontra Core 2 Duo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...