jascko Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 God kveld alle sammen! Etter som min nåværende PSU har begynt å pipe noe extremt så fant eg ut at det er ikke så lenge til før det er kveld og mørkt Nå må eg ut og handle ny og ville høre med dokker gode folk om råd til en ny PSU. Valget står i mellom HIPER R-TYPE 580W TAGAN Easycon 480W MIST 500W Vil ha en PSU som er rimilig stille samtidig som den gir brukpart med power. Ikke noe "fansy shit" med lys og greier. Har en maskin med AMD 3500+, 7800gt, 1MG ram, en harddisk på 80G og en DVD brenner. Høres ikke mye ut men tanken er at eg skal oppgradere maskin etter hvært og vil ha en PSU som holder til større oppgraderinger og en god stund. Er mest giret å kjøpe TAGAN siden eg har hørt mye positivt om den. Er ikke helt inne på den greia med Amper forhold til Volt, singel rail eller annet reil , så all god råd tas i betraktning. Kabinette mitt er Antec Sonata II, i tilfelle noen lure på det. Har bare ei 120mm vifte i den som står bak i kabinette. Er ikke sikker om den blåser lufta inn eller ut. Så eg treng en PSU som kan flytte litt luft i tilleg og gjøre kjølingen enda bedre. Takk for alle gode svar. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 den her HIPER R-TYPE 580W Lenke til kommentar
jascko Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 den her HIPER R-TYPE 580W 6851520[/snapback] Den er sikkert god men leste komentarer på prisguid.no og folk sier at den bråker en del. Vet ikke om det er tilfelle. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har den, den bråker ikke i det hele tatt..!! Lenke til kommentar
jascko Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har den, den bråker ikke i det hele tatt..!! 6851649[/snapback] Er den stabil? Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 ja den er veldig stabil, har den jeg og den eier! kjøp den du ! ryddig er den og ! Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Har 2 stk Hiper Type R 580W og dem gir ikke stort med lyd fra seg og er stabile. Flotte og se på er dem også. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Tviler på at du kommer til å få bruk for 580W men... 1MG = Megabyte? Det er vel litt lite...? Lenke til kommentar
jascko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Tviler på at du kommer til å få bruk for 580W men... 1MG = Megabyte? Det er vel litt lite...? 6856402[/snapback] Det var jo selvfølgelig skrive feil. Har 1GB minne. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Min Hiper 580W gikk rett i retur pga støy, det er nok MANGE som har opplevd dette (som man ser f.eks på prisguiden), det er rykter om at det blir brukt forskjellige vifter og man aldri vet om man får støyende eller ikke.. Anbefaler Mist, Seasonic og Tagan om man skal ha stille PSU.. Lenke til kommentar
jascko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Min Hiper 580W gikk rett i retur pga støy, det er nok MANGE som har opplevd dette (som man ser f.eks på prisguiden), det er rykter om at det blir brukt forskjellige vifter og man aldri vet om man får støyende eller ikke.. Anbefaler Mist, Seasonic og Tagan om man skal ha stille PSU.. 6856751[/snapback] Har nesten regnet med det. Som sagt eg har lyst å gå for den TAGAN 480W men er litt usikker om den levere like mye "power" som en HIPER 580W. Dem koster like mye. Samtidig vil dem, på den lokale butikken, gi meg 36 måned garanti på den TAGAN forsyningen. Skulle få den for 900kr,- Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Tagan har den forsikringen uansett fra produsent, så det er ikke noe å juble for at du får garantien du SKAL ha på butikken Easycon serien er desverre ikke den minst støyende, det er versjonene med 2stk 80mm vifter som bråker minst (ikke modulær PSU).. Om du har bestemt deg for modulær så anbefaler jeg en Mist. Lenke til kommentar
jascko Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Tagan har den forsikringen uansett fra produsent, så det er ikke noe å juble for at du får garantien du SKAL ha på butikken Easycon serien er desverre ikke den minst støyende, det er versjonene med 2stk 80mm vifter som bråker minst (ikke modulær PSU).. Om du har bestemt deg for modulær så anbefaler jeg en Mist. 6857416[/snapback] Anbefaller du mudulær eller uten modulære kabler? Er ikke så sikker hvilken kabler eg trenger siden det begynner å bli en stund siden eg bygde min PC. Hvis eg går for MIST så trur eg går for den uten modulære kabler. Det bli så mye rot hvis eg skal måtte bestille kabler i tilleg. Eller mener du at eg burde gå for modulær kanskje.....? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Den som ikke er modulær skal visst være den minst støyende også når det gjelder Mist PSUene.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Åh, du må kjøpe MIST 500W da Med avtagbare kabler. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 eller Mist 600w modulær Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Mist 600W modulær Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Mist 500W med faste kabler. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 mye kjærlighet i lufta her Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 De som har fått Hiper som bråker eller at viftene ryker har vært uheldige. Min er super stabil og støysvak Har hatt 3 hipere, alle var perfekte. (hadde fordi jeg solgte 2 av dem til kompiser inni en maskin.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå