Gå til innhold

Film: EKSAMEN - Kortfilm (Grunnkurs MK arbeid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lydovergangene var elendige, mildt sagt. Bakgrunnslyd dukka opp nå og da, hadde brå slutt og start titt og stadig. Når jenta "pssst"er på hu andre, hører vi tydelig at lyden er lagt på eller at volumet er økt. Irritasjon.

Plottet var kjedelig. Like kjedelig som eleven hadde det, tenker jeg. Hvis målet var å få fram denne følelsen, har dere faktisk lykkes med budskap ;)

Skuespillet var tidvis under mål. Man kunne se antydninger til smil når det ikke burde være der, bl.a. Ellers fungerte det greit nok.

Sketsjen på slutten er brukt opp. Det hadde fungert mye bedre om dere hadde funnet på noe originalt her. Jeg likte i alle fall ikke denne gamle sketsjen brukt om igjen.

Et hull i plottet, kanskje? Hun henta ikke tilbake iPoden sin. Dette skapte unødig irritasjon hos meg, seeren.

Til det positive: Bildeutsnitt og kamerabruk var generelt veldig bra. Her har dere lært noe fra før av, virker det som. Men husk: Lyden er halve opplevelsen. Når ikke den funker, som den ikke gjør i denne filmen, blir det endelige resultatet ødelagt av det. Grei bruk av musikk.

Sammenlagt:

Bra visuelt, men lydmessig en katastrofe. Da er det bare å fortsette å stå på videre og spesielt rette fokus på lyd.

Lenke til kommentar

Hehe var jo litt morsom handling da! men kansje ikke så nyskapende ?

Grei filming men på en så liten film burde du/dere ha kansje jobbet litt mere med oppsett, kameraføring og vinkling i forhold til komposisjoner osv? reflektor hadde gjort mye med lysforholdene og fått frem ansiktet (kjempesøt jente foressten!) på "hovedrollen" litt bedre ?.. lyd er vel det jeg reagerer mest på.. mye støy og virker som det er dempa støyen når dem ikke prater... kansje nesten best og la den da være der hvis dere ikke kunne ha gjort noe med det fra innspillinga.. for som han ene tidligere nevnte her er det irriterende!.. helt grei musikk hvertfall! den skal jeg ikke klage på! =) hehe.. sånn kansje litt my konstruktivt men!

-Henrik Skjolden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...