Gå til innhold

Reveries - Time is in my pocket

Heilage

Anbefalte innlegg

Da var det duket for et nytt konseptuelt fotografi fra min side.

Jeg elsker gamle ting. De er nydelige. Gamle ting (antikviteter og lignende) har en slags magi over seg. Produksjonen av de er som oftest utført med kjærlighet og omtanke. De har en udefinerbar skjønnhet ved seg, selv om de kanskje er slitte, stygge og skitne.

Så, til bildet:

Jeg har valgt å sette det i et varmt lys, da jeg følte at det ga et mer gammelt og slitt inntrykk. Klokken er egentlig i sølv, men jeg har eksponert bildet med en skrivebordslampe (man tager hva man haver) fra høyre side, med klokken plassert på et svart klede.

EXIF:

Kamera: Pentax *istDL

Objektiv: Pentax 18-55mm kit-objektiv

Lukkertid: 1/20

Brennvidde: 55mm

ISO: 800

Blender: F/9.5

EDIT: Fikset en ganske grov leif.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har oppnådt å formidle den stemmningen\følelsen du beskriver, lyset og varmen gir ett gammelt og ekslusivt preg.

Alt i alt synes jeg det er ett stilig bilde, og jeg er enig i at det oftere virker som folk virkelig har lagt sjela si i tingene de lagde før i tiden. Kanskje en yrkesstolhet av en helt annen grad enn det vi ser i dag, hvor folk hopper mellom jobber, og det meste er lagd av maskineri.

EDIT: Rotet meg vekk i å filosofere om kvaliteten på eldre ting, jeg skulle si at jeg kunne ønsket meg litt mere skarphet på urskiven.

Endret av Fulgu
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne forsvare meg for uskarpheten. Jeg valgte faktisk å ta bildet uten stativ, så det kunne bli en smule uskarpt. Jeg føler at uttrykket blir mer diffust, og står mer i stil til motivet enn et skarpt bilde som kanskje vil virke mer moderne.

Jeg takker for all kritikk. :)

Lenke til kommentar
øøøh?

Beklager - men dette synes jeg led forferdelig av et uforståelig valg i fremgangsmåte.

Mørk scene, underlig lyssetting og generelt ukontrollert eksponering.

Det lar seg bare ikke redde med å kalle det "en nostaligsk og analog" stemning!

Hvor har dere det fra at gamle bilder var uskarpe?

6859915[/snapback]

Hvem har sagt at dem tror at gamle bilder var uskarpe?

Lenke til kommentar
øøøh?

Beklager - men dette synes jeg led forferdelig av et uforståelig valg i fremgangsmåte.

Mørk scene, underlig lyssetting og generelt ukontrollert eksponering.

Det lar seg bare ikke redde med å kalle det "en nostaligsk og analog" stemning!

Hvor har dere det fra at gamle bilder var uskarpe?

6859915[/snapback]

Gamle bilder er ikke uskarpe, men jeg følte at det passet seg best med en liten grad av uskarphet her. Om du er uenig, så får du bare være det.

Ser på specsene dine at du sikkert har veldig lett for å kritisere og.

Lenke til kommentar

Uskarphet og sære farver er en helt kurant metode for å skape avstand både i tid og rom.

Jeg synes det ble et fint bilde. Det er noen utbrente reflekser som irriterer litt og jeg synes kjeden ble litt for blank og den drar mye oppmerksomhet.

Kansje du prøvd med større blenderåpning for å prøve så sette mere fokus på selve klokka?

Lenke til kommentar
Uskarphet og sære farver er en helt kurant metode for å skape avstand både i tid og rom.

Jeg synes det ble et fint bilde. Det er noen utbrente reflekser som irriterer litt og jeg synes kjeden ble litt for blank og den drar mye oppmerksomhet.

Kansje du prøvd med større blenderåpning for å prøve så sette mere fokus på selve klokka?

6860610[/snapback]

Jeg kan jo prøve med litt større blender. Alt til sin tid. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...