Gå til innhold

Crossfire på x1300 hos Dell Dimension 9200?


kev

Anbefalte innlegg

Skal få en ekstra PC fra jobb, og tenkte å legge i litt selv for å få en ok spill-PC. Spørsmålet er kort godt om 256MB ATI Radeon® X1300 Pro PCI Express graphics card som leveres med Dimension 9200-pcene støtter crossfire? Tenker på å kjøpe til et x1900-kort samtidig fra en eller annen nettbutikk og sette på sammen med x1300-kortet om det evt støttes.

 

 

redigert pga: det er vel crossfire som gjelder på sapphire x1900xt.. skrev SLI først. Og hovedkortet må vel også støtte det

Endret av kev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal få en ekstra PC fra jobb, og tenkte å legge i litt selv for å få en ok spill-PC. Spørsmålet er kort godt om 256MB ATI Radeon® X1300 Pro PCI Express graphics card som leveres med Dimension 9200-pcene støtter crossfire? Tenker på å kjøpe til et x1900-kort samtidig fra en eller annen nettbutikk og sette på sammen med x1300-kortet om det evt støttes.

 

 

redigert pga: det er vel crossfire som gjelder på sapphire x1900xt.. skrev SLI først. Og hovedkortet må vel også støtte det

6851181[/snapback]

Du kan ikke kombinere x1300 og x1900 i Crossfire

 

For å kjøre Crossfire trenger du også et chipset som støtter Crossfire, bare så du er klar over det. Vet ikke hva som sitter i Dimension 9200.

 

To x1300 kort i CF får vel greit, men tviler på at det er noe å hente på det for å spille i litt høyere oppløsninger.

Lenke til kommentar
For å kjøre Crossfire trenger du også et chipset som støtter Crossfire, bare så du er klar over det. Vet ikke hva som sitter i Dimension 9200.

 

Chipsettet er intel p965, og jeg ser det er forskjellige meninger om det støtter crossfire eller ikke. Noen sier at det gjør det, andre ikke - mens det også finnes tegn på at det skal støttes senere med driver/firmware-oppdateringer.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Dimension 9200 har P965 brikkesett og leveres blant annet med Core 2 duo så det er ikke noe gammelt vrak akkurat. (Gratulerer med et flott frynsegode kev :) )

 

Jeg tror ikke X1300 og X1900 kan settes i Crossfire men er ikke helt sikker. Det var jo noe skriverier om at ATI skulle tillate ulike kort i Crossfire, men jeg lurer på om ikke det gjelder de nye kortene i X1650- og X1950-serien.

 

I tillegg til det skulle man vist kunne bruke det ene kortet til fysikkberegninger i spill mens det andre brukes til grafikk, men dette tror jeg ennå er på beta-stadiet.

Lenke til kommentar

Takktakk :) Da får jeg PCen om ei stund.. legger inn ei bestilling på sapphire x1900xt for egne penger, så får jeg nok en spill-pc som duger - crossfire eller ei (er nok 'ei') Dell har 2x ram gratis, det kommer også greit med. Tjoho :w00t:

Endret av kev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...