Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog ludvigs 1996 Golf 3 1.8GL


ludvig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Da kan jeg endelig ta i bruk "doninge", følelsen av ordene "Førerprøven er bestått, forsettt slik, ingenting og utsette på dette" :D:D:D

 

Noen som har noen gode tips for å fjerne, fester til sånne bomringbrikketter, det er to fester og ingen bomring på MILS omkrets her om kring, har bare en brikke til to fester, hvordan får man fjernet disse enkelt om det går ann uten å ødelegge noe? :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at de er festet med en form for dobbelsidig tape, og da vil jeg anbefale deg å prøve å bruke plasterfjerner for eksempel (fås på apoteket) som du smører litt rundt, slik at du får den under festene og i kontakt med limet. Da skal det ikke være noe problem.

 

Har selv brukt det flere ganger for å fjerne klistremerker og annen drit fra vinduer. Fungerer gull. Bare vask med vann etterpå og slikt, det etterlater litt skjolder (vet ikke om det er permanent da^^)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Jeg må få sitte på en tur snart, ludvig ;) Til Golf å være er den jo meget pen!

7534658[/snapback]

 

 

Klart du skal få sitte på en gang, bare og stille seg opp og haike :tease: .

 

Har gått til annskaffelse av kabler til forsterker/stereo, og dette må jo baki bagasjerommet, under dørlistene er jo et ganske så opplagt valg. Noen som vet om den enkleste måten på å komme gjennom torpedovegge, uten og måtte demontere hele dashbordet?

 

 

Tok av frontlykten, en dag tok av aller nippler, pærer og deksler og tørket den grundig på badegulvet, samlet seg etter hvert en god del vann i bunnen som det bare var å tømme ut. Monterte så støvdekslet før jeg satte lykten inn i bilen. Mye enklere å få det tett på denne måten. Duggen ser ut til å ha forsvunnet. :w00t:

Lenke til kommentar

To lett tilgjengelige hull er enten nede ved pedalene, eller bak hanskerommet. Hanskerommet er festa med 3 skruer ellerno, tar du det av, ser du opp på et hull som kommer ut like under vindusviskerne. Så om du demonterer det svarte plastikkdekselet under frontruta på utsiden av bilen, så kommer du lett til hullet fra begge sider. :)

Lenke til kommentar
. Så om du demonterer det svarte plastikkdekselet under frontruta på utsiden av bilen, så kommer du lett til hullet fra begge sider. :)

7677636[/snapback]

 

Enklere sagt enn gjort, ser ut som at jeg må av med viskerarmene for å få av de sorte plastedslene. Fjerner "toppen", og mutteren, men da sitter armen likevel bom fast, så jeg får ikke fjernet armene. 2 av klipsene som holder dekslene på plass, går ikke utover når jeg skrur, bare rundt og rundt, og resten går ut en halv cm før de stopper, da skal det bare være og dra de ut ikke sant?(prøve og skaffe bilder i morgen)

 

Noen som vet hvor stort anlegg jeg kan putte inn før jeg må evt. oppgradere dynamo, batteri osv? :roll:

Lenke til kommentar

Hm, lurer på om vi snakker om forskjellige deksler.. :p

 

Snakker om det som ligger like over støtdempertårnene (like ved den gummilista som går på tvers av bilen) på dette bildet (det henger ikke fast i det som ligger under vindusviskerne mener jeg å huske);

IMG_2267.jpg

 

Skal ligge et pollenfilter under dette dekselet på passasjersiden, så da vet du vertfall at du er på rett sted om du ser dette..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hm, lurer på om vi snakker om forskjellige deksler.. :p

 

Snakker om det som ligger like over støtdempertårnene (like ved den gummilista som går på tvers av bilen) på dette bildet (det henger ikke fast i det som ligger under vindusviskerne mener jeg å huske);

http://dev.sparklingblue.net/galleri/pictu...er/IMG_2267.jpg

 

Skal ligge et pollenfilter under dette dekselet på passasjersiden, så da vet du vertfall at du er på rett sted om du ser dette..

7717021[/snapback]

 

 

Var nok på førersiden jeg drev og knotet, med hjelp av en hammer fikk jeg løsnet klipsene og resten gikk som en lek. Hadde først lagt signalkabelen på pasasjersiden :roll: , mye enklere å ha den på førersiden siden det er så trangt rundt rattet.

 

Nye skilter er på plass, nå driver jeg og leter etter en VR6 leppe eller noe i den dur for å få siste finpussen på fronten.

 

Mod: Fjernet -tag.

post-23115-1168900391_thumb.jpg

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...