Asaf_p Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har tenkt å kjøpe leilighet, men den blir ikke bygd før om et år. Betyr det at jeg ikke trenger å betale det den koster før et år da? Eller hvordan virker dette? Kanskje jeg bare må betale et depositum? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det vanlige er at en del av kjøpesummen må betales ved kontraktsinngåelse (evt. i flere runder). Prospektet for leiligheten vil si hvor meget og når beløp må betles inn. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Når det gjelder prosjekterte leiligheter kan dette gjøres på flere måter. Det er helt og holdent opp til utbygger (nesten). Det vanlige er å betale ett forskudd ved kontraktsunderskrift. Gjerne 10% eller liknende. Noen utbyggere krever ikke mer betaling før leiligheten er klar for overtagelse. Andre igjen krever "etappevis" betaling. Dette skjer ved at man f.eks betaler 10% ved kontraktsinngåelse, 40 nye prosent ved 50% ferdigstillelse osv. Poenget er at man ikke kan kreves for mere penger enn verdien på det som faktisk har blitt bygget på leiligheten. Uansett skal de 10 siste prosentene ikke under noen omstendigheter betales før leiligheten er ferdig oppført og overtatt av deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå