-Logos- Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg kjørte slapt-get upgrade på en slackware 10.1 server, det jeg ikke la merke til var at pakkelistene i slapt-get var innstillt på 10.2... dette resulterte i at mye i KDE ikke fungerer, jeg er også redd for at mye annet er ufunksjonellt. Kan noen hjelpe meg med dette problemet? hva bør jeg gjøre Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 wget ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/extra/slackpkg/slackpkg-2.09-noarch-1.tgz installpkg slackpkg-2.09-noarch-1.tgz echo "ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.2" > /etc/slackpkg/mirrors slackpkg update slackpkg clean-system slackpkg upgrade-all slackpkg install-new Burde fikse problemene ... Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) ber du meg ikke nå legge inn 10.2 lister inn i mirrors lista? dette er fortsatt en 10.1 server, bare med 10.2 pakker. edit: bare litt nervøs for å herpe mer mens jeg er i gang:P Endret 13. september 2006 av mariunae Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 burde fungere greit de . Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 root@aragorn:/# slackpkg clean-system Looking for packages to remove. Please, wait... DONE Package: Error: Removing... No such package: /var/log/packages/Error:. Can't remove. Package: Expected Removing... No such package: /var/log/packages/Expected. Can't remove. Package: 3 Removing... No such package: /var/log/packages/3. Can't remove. Package: arguments, Removing... No such package: /var/log/packages/arguments,. Can't remove. Package: found Removing... No such package: /var/log/packages/found. Can't remove. Package: only Removing... No such package: /var/log/packages/only. Can't remove. Package: 1. Removing... No such package: /var/log/packages/1.. Can't remove. Package: Use Removing... No such package: /var/log/packages/Use. Can't remove. Package: --help Removing... Usage: removepkg [-copy] [-keep] [-preserve] [-warn] packagename ... Package: to Removing... No such package: /var/log/packages/to. Can't remove. Package: list Removing... No such package: /var/log/packages/list. Can't remove. Package: options. Removing... No such package: /var/log/packages/options.. Can't remove. Package: xargs: Removing... No such package: /var/log/packages/xargs:. Can't remove. Package: dialog: Removing... No such package: /var/log/packages/dialog:. Can't remove. Package: exited Removing... No such package: /var/log/packages/exited. Can't remove. Package: with Removing... No such package: /var/log/packages/with. Can't remove. Package: status Removing... No such package: /var/log/packages/status. Can't remove. Package: 255; Removing... No such package: /var/log/packages/255;. Can't remove. Package: aborting Removing... No such package: /var/log/packages/aborting. Can't remove. root@aragorn:/# Videre får jeg ikke opp noen treff når jeg bruker slackpkg search (ett eller annet) jeg får ingen oppgraderinger på slackpkg upgrade eller upgrade all. root@aragorn:/etc# slackpkg reinstall gimp Looking for gimp in package list. Please, wait... DONE No packages match the pattern for reinstall. Try: /usr/sbin/slackpkg install|upgrade gimp Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ser ut som det er en del som ikke fungerer. Fungerer vanlig installpkg/removepkg? Slackpkg er avhengig av fungerende sed/awk/wget/openssl/pkgtools. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) root@aragorn:/etc# removepkg xmms Removing package /var/log/packages/xmms-1.2.10-i486-3... Removing files: --> Deleting symlink /usr/lib/libxmms.so --> Deleting symlink /usr/lib/libxmms.so.1 --> Deleting /usr/bin/wmxmms Ja installpkg funker og removepkg... puncher jeg sed/awk/wget/openssl/pkgtool får jeg informasjon om hvordan jeg skal bruke de forskjellige komandoene Endret 13. september 2006 av mariunae Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Hmm. Er 'slackpkg update' vellykket? Den skal bare laste ned et par filer. Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 har du bare pkgtools å ikke extension ( slackpkg ) ? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 (endret) trur jeg løste det echo "ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.2" > /etc/slackpkg/mirrors må være echo "ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-10.2/" > /etc/slackpkg/mirrors ergo var det feil adresse i mirrors lista, den fant ikke fila den lette etter. men klarer fortsatt ikke legge fra meg at den fortsatt henter ned 10.2 pakker på en 10.1 maskin... dette var jo det som var krøllen i første omgang Endret 13. september 2006 av mariunae Lenke til kommentar
olear Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Beklager var min feil, glemte / ja. Vel, du kan såklart skifte mirror til 10.1, men hvis du allerede har oppdatert noen pakker er jo allerede systemet "ødelagt", du kan såklart prøve med 10.1 og kjør en update, men tror faktisk det er enklere å bare ta en full oppdatering til 10.2 (du må det før eller senere uansett). Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 restarta x nå, og kde har tilbake sin funksjonalitet, fikk ikke samme feilmeldinger. Mange takk olear, nok en gang redder du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå