Gå til innhold

Flytte iTunes biblioteket over til en ekstern HDD

d'espresso

Anbefalte innlegg

Har skaffet en ekstern HDD nå.. Vil legge over hele iTunes biblioteket over til den.. Hvordan gjør jeg det? Mappa ligger i Min Musikk nå på C, og den skal over til F.. Kan jeg bare dra mappa over? Siden det er en USB 1.0 tilkobling det er snakk om her, tar ikke det år og dag? Trodde det var noe eget i selve iTunes-programmet som fikset det jeg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men om jeg bare flytter hele mappa over til den eksterne HDD (7200 RPM, 232 GB ledig), så er de ikke utilgjengelige i iTunes igjen, da? Er så møkk lei sånne utropstegn ved sangene, og det for man ved å flytte/ slette original-fila..

Hmm..

6851205[/snapback]

Du vil nok få de irriterende utropstegnene med min måte, så da fungerer vel ikke det noe særlig

Lenke til kommentar
Important: In what may be an iTunes bug, the all-important iTunes database files are NOT moved to the new location along with the “consolidated” files.  Rather, they remain in the original music folder, in a sub-folder entitled “iTunes,” placed among your Artist folders.  Do NOT delete this “iTunes” folder when deleting your original music!
Den mappen har ikke jeg..

Sletter bare iTunes biblioteket fra den gamle stasjonen, og legegr de andre filene derfra over på den nye.. Håper ikke noe går galt..

Lenke til kommentar

Hvis iTunes fungerer er du nødt til å ha en iTunesmappe der iTunes Library.itl og iTunes Music Library.xml ligger.

Dette er iTunes databasen. Og her ligger f.eks. dine ratings (antall stjerner), som ikke er en del av selve musikkfilene.

Det er disse det kan være vanskelig å holde på plass hvis du flytter mapper.

Endret av nojac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...