Garegaupa Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Ja, når ein jobbar på ein slik plass burde ein vite litt om det ein driv med. Det er ei fullstendig ærleg sak for ein butikkmedarbeidar å ikkje vite alt, men då bør han/ho kunne innrømme dette, og heller leite fram svaret eller få tak i ein annan person som har greie på det. Det eg reagerer mest på er dei utsagna du siterer der vedkommande seier ting som "du ser vel at det er LCD-skjerm" og "nå tror jeg du roter", akkurat som om han prata til ein liten unge. Slikt burde ein profesjonell butikkmedarbeidar halde seg for god til, etter mitt syn... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Mor mi vart nyleg overbevist av ein selgar om at ein bærbar til 10 000 med ein Celeron prosessor og 512MB minne var gode greier. Eg har heldigvis stor nok innflytelse på min familie til at dei lar meg vurdere kjøp av det meste elektronisk først. Eg forstår at det ikkje er så lett å finne folk som kan ein del om data, men opplæring i det du faktisk skal selge bør være obligatorisk. Det er ein ærleg sak å ikkje ha kunnskapar om produktet, men det er rett og slett jævlig frekt å lyge folk i trynet på grunn av din inkompetanse. Endret 13. september 2006 av zeph Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 (endret) Min mening er at en ikke bør forvente alt for mye fra ansatte i slike elektronikkbutikker. Jeg tror at brukere av hw.no ligger godt over snittet når det kommer til data, og har behov som strekker seg "utenfor" det en gjennomsnittelig databruker har. Dette gjør oss til noen svært datakresne vesner som ikke tar til takke med det en normal databruker anser som helt akseptabelt oppsett. De fleste kunder som handler data på elektrosjapper kjøper ferdigbygd maskin der fordi de kun vil ha noe som "funker", samt at de har en nærliggende forretning å forholde seg til om noe skulle skje. Om det sitter en Core 2 Duo el. en Celeron i maskinen er nok likegyldig for disse personene, i og med at de neppe skal bruke maskinen til formål som krever førstnevnte prosessor. Men det jeg selvfølgelig er enig i er at det er uakseptabelt at elektrokjeder tar blodpris for utdatert og gammel hardware, samt at de reklamerer for disse maskinene med lovord om gull og grønne skoger ytelsesmessig. Jeg har sett dette på visse butikker rundt om, og kan ikke si annet enn at det er håpløst å møte på en ansatt som hardnakka påstår at et jalla grafikkort faktisk er det beste å oppdrive til spill. Men at de ansatte i dataavdelinger på elektrobutikker ikke er oppdatert på alt det nye ser jeg ikke på som noe problem. Problemet er vel heller at den gjennomsnittelige kunde ikke gidder løfte en finger for å lære seg dette selv... Endret 13. september 2006 av ostenXX Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Staten har jo kontrollorganer for det meste,så hvorfor kunne de ikke ansette et visst antall personer som kunne reise rundt i landet å sjekke butikker og de ansattes kunnskap.De kunne jo bare annkommet butikken som vanlig kunde og avsløre sitt ærend etter at de hadde testa ut de ansatte. Holdt ikke de mål,fikk de en bestemt tid på å få orden i dette ellers ville de bli nektet å selge den aktuelle varetypen som feks datamaskiner. 6855873[/snapback] Hvorfor kan vi ikke bare lage en tråd for dette da? "Tråden for kompetanserapporter fra Elektronikkbutikker" Alle som opplever spesielt positive eller negative situasjoner i forbindelse med handel eller mulig handel på en slik butikk kan skrive et kort referat. Tror en slik tråd ville vært meget nyttig for mange mennesker. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Noen her inne kan jo ta kontakt med VG så kan de skrive 2-3 sider om det i VG helg akkurat som de gjorde om de avhengige wow spillerne forig helg ... Kanskje blir salgs tallet hos expert, elkjøp og de butikkene lavere Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 13. september 2006 Forfatter Del Skrevet 13. september 2006 Staten har jo kontrollorganer for det meste,så hvorfor kunne de ikke ansette et visst antall personer som kunne reise rundt i landet å sjekke butikker og de ansattes kunnskap.De kunne jo bare annkommet butikken som vanlig kunde og avsløre sitt ærend etter at de hadde testa ut de ansatte. Holdt ikke de mål,fikk de en bestemt tid på å få orden i dette ellers ville de bli nektet å selge den aktuelle varetypen som feks datamaskiner. 6855873[/snapback] Hvorfor kan vi ikke bare lage en tråd for dette da? "Tråden for kompetanserapporter fra Elektronikkbutikker" Alle som opplever spesielt positive eller negative situasjoner i forbindelse med handel eller mulig handel på en slik butikk kan skrive et kort referat. Tror en slik tråd ville vært meget nyttig for mange mennesker. 6857293[/snapback] Slett ingen dum ide om en her kunne klart å lage en tråd med saklige innlegg basert på at brukere gikk rundt og sjekket hva de ansatte visste/kunne om produktene. Lenke til kommentar
Teroedni Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 en forholdsvis billig løsning før elkjøp folka? 30 minutters pålagt lesing på www.hardware.no hver dag 6856605[/snapback] Hehe Heilt einig Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Latterlig, har prøvd å hjulpet kompiser med å kjøpe bra maskiner. Så kom de med noe skrap for el-kjeden som selgeren sa var "bra". Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 Så dumt det ikke var elkjøp da for da hadde du hatt 30dager på deg til å få dem til å levere den tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå