Gå til innhold

Bør det ikke være minimumskrav til kunnskapen hos


Anbefalte innlegg

Var en tur innom en butikk i El-kjeden i dag og så snart jeg var kommet innenfor så kom det en ansatt og lurte på hva han kunne hjelpe meg med.

Vel sa jeg,jeg skulle sett hva dere hadde innen bærbare maskiner, joda karen viste frem disse,men da jeg spurte hvilke skjermtyper/paneler disse hadde var svaret : Du ser vel at det er LCD skjerm,det har alle bærbare.

Joda men hvilket panel er det, er det feks wga,wxga,wsxga.

Det hadde han aldrig hørt om :dontgetit:

Har du maskiner med Core duo eller Core2 duo spurte jeg?

Hva er det var svaret.

Det er den nye prosessorn fra Intel.

Aldig hørt om,nå tror jeg du roter svarte han.

Da ble jeg irritert og spurte om han virkelig ikke visste såpass,da var svaret "et øyeblikk" og fyren tura bort til en annen selger og etter at disse hadde pratet litt så kom selger nr 2 bort til meg og sa, Unnskyld hva var det du spurte etter.

Jeg sa Core 2 duo prosessor, nei den har jeg knapt hørt om , dessuten er det lenge til den kommer ut.

Jeg måtte da gjøre han oppmerksom på at den var kommet ut og at det ikke var problemer å få tak i maskiner med denne.

Da svarte han "Ja ja da får vi vel orientering om disse på neste samling da"

Og når er det?

I desember svarte han.

Jeg gikk og kommer aldrig mere til å sette mine ben der iallefall. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Har opplevd lignende mange ganger. Synes imidlertid ikke skylden ligger hos selgerne, men derimot ledelsen. Det er de som bør sørge for at de kompetente selgere. Derfor er det jo ekstra skummelt når f.eks ikke så datakyndige folk skal kjøpe pc, for de går jo på typisk sånne salgsteder. Heia! :ermm:

 

Victurus!

Lenke til kommentar

Staten har jo kontrollorganer for det meste,så hvorfor kunne de ikke ansette et visst antall personer som kunne reise rundt i landet å sjekke butikker og de ansattes kunnskap.

De kunne jo bare annkommet butikken som vanlig kunde og avsløre sitt ærend etter at de hadde testa ut de ansatte.

Holdt ikke de mål,fikk de en bestemt tid på å få orden i dette ellers ville de bli nektet å selge den aktuelle varetypen som feks datamaskiner.

Lenke til kommentar

Det är intressant det som nämns här, att selgere mangler kompentanse innom det de selger. Är det brist på intresse før att jobba på t.ex elkjøp med dessa produkterna så man bara får mindre erfarna ansatte? Men de må väl igenom tester angående datorer? Men Elkjøp o Lefdal är väl inte så seriøsa når det kommer till den biten där.

Lenke til kommentar
Er så morsomt å "plage"  selgere som ikke vet hva de snakker om

6850831[/snapback]

Når ble det plaging å stille helt standard spørsmål om ting man vil bruke noen tusenlapper på?

6851729[/snapback]

 

Går ofte for det samme. Kunne like skrevet "plaging".. men det mp jo være ganske plagsomt for dem når man stiller ett enkelt spørsmål og de må spørre 2-3 andre ansatte for å kunne med noe som er i nærheten av ett tilfredsstillende svar. Og dette ofte med helt enkle spørsmål.

Lenke til kommentar
Staten har jo kontrollorganer for det meste,så hvorfor kunne de ikke ansette et visst antall personer som kunne reise rundt i landet å sjekke butikker og de ansattes kunnskap.

De kunne jo bare annkommet butikken som vanlig kunde og avsløre sitt ærend etter at de hadde testa ut de ansatte.

Holdt ikke de mål,fikk de en bestemt tid på å få orden i dette ellers ville de bli nektet å selge den aktuelle varetypen som feks datamaskiner.

6855873[/snapback]

 

Joda, mener du seriøst att folks skattepenger skal brukes til og sjekke ekspeditører?

Er ikke norge forpestet til det ulidelige med byråkrati og holde deg i hånda ombud og organisasjoner som det er?

Lenke til kommentar
Staten har jo kontrollorganer for det meste,så hvorfor kunne de ikke ansette et visst antall personer som kunne reise rundt i landet å sjekke butikker og de ansattes kunnskap.

De kunne jo bare annkommet butikken som vanlig kunde og avsløre sitt ærend etter at de hadde testa ut de ansatte.

Holdt ikke de mål,fikk de en bestemt tid på å få orden i dette ellers ville de bli nektet å selge den aktuelle varetypen som feks datamaskiner.

6855873[/snapback]

 

Joda, mener du seriøst att folks skattepenger skal brukes til og sjekke ekspeditører?

Er ikke norge forpestet til det ulidelige med byråkrati og holde deg i hånda ombud og organisasjoner som det er?

6856335[/snapback]

 

Ja faktisk mener jeg det, det er vel noen andre områder som det glatt kunne hentes folk fra,men det blir et annet tema :)

Lenke til kommentar
Er så morsomt å "plage"  selgere som ikke vet hva de snakker om

6850831[/snapback]

Plaging er når mor i huset kommer og spør om "en sånn derre slange-greie til TV'en".

Eller "mobilen (eller annen sensitiv elektronikk) funker ikke lenger" og det etter hvert kommer frem at den både har lagt i steikeovnen og og i ølglasset.

Lenke til kommentar
Var en tur innom en butikk i El-kjeden i dag og så snart jeg var kommet innenfor så kom det en ansatt og lurte på hva han kunne hjelpe meg med.

Jeg gikk og kommer aldrig mere til å sette mine ben der iallefall. :cry:

 

Klart man kan forvente folk med noe peiling. I alle fall kan jo selgeren finne ut hva de forskjellige maskinene inneholder. Men i en elektrisk kjede der man selger mange forskjellige ting, kan man vel ikke forvente all verdens eller?

 

Hvis jeg går på den lokale Spar-forretningen min og spør om hva som er forskjellen på de forskjellige pastavariantene: Hva tror du jeg kan forvente?

 

En ansatt i en matforretning som selger mat kan ikke vite alt om mat. En ansatt i en elektrisk forretning kan ikke vite alt om alle elektriske artikler.

Lenke til kommentar
Var en tur innom en butikk i El-kjeden i dag og så snart jeg var kommet innenfor så kom det en ansatt og lurte på hva han kunne hjelpe meg med.

Jeg gikk og kommer aldrig mere til å sette mine ben der iallefall. :cry:

 

Klart man kan forvente folk med noe peiling. I alle fall kan jo selgeren finne ut hva de forskjellige maskinene inneholder. Men i en elektrisk kjede der man selger mange forskjellige ting, kan man vel ikke forvente all verdens eller?

 

Hvis jeg går på den lokale Spar-forretningen min og spør om hva som er forskjellen på de forskjellige pastavariantene: Hva tror du jeg kan forvente?

 

En ansatt i en matforretning som selger mat kan ikke vite alt om mat. En ansatt i en elektrisk forretning kan ikke vite alt om alle elektriske artikler.

6856765[/snapback]

 

Blir vel litt forskjell her da :)

De fleste har jo ansatte som skal være oppdatert på hvert sitt felt, i en elektrobutikk er det normalt at noen tar hvitevarer,andre tar feks radio/tv,menst andre igjen tar datadelen osv osv.

Har en ikke kunnskap elle forutsetninger/intresse om å skaffe seg iallefall grunnleggende kunnskaper om det man driver med så burde det heller ikke være lov å stille som selger/forhandler av produktet.

Lenke til kommentar

Jobber man i en elektronikk sjappe så man i allefall ha peil på hva man selger, er man ikke sikker så er det altids andre som vet bedre. Og hvor vanskelig er det å slå opp på google om man er usikker? (Regner også med at de fleste sjappene har internett tilgang)

 

Nei skal man selge data og annet elektronikk så må du i allefall ha litt peil på hva man selger.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...