Gå til innhold

Hvordan lage den beste heimelaga pizzaen?

maskot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lure på korleis du laga din pizza om den skal bli "perfekt" eller ting som du kan gjere med pizzaen som gjer den ekstra god. Eg syns det å lage pizzaen heilt flat og ta litt pizza der skorpa skal være å snurre den sammen er digg!  :love:

6850706[/snapback]

Bunnen på pizzaen blir bedre hvis du steker den aleine i ovnen i 2-3-5min før du legger på fyllet. (avhengig av ovn og tykkelse på bunn)

Litt urter/krydder i deigen er også namnam.

Lenke til kommentar
Lure på korleis du laga din pizza om den skal bli "perfekt" eller ting som du kan gjere med pizzaen som gjer den ekstra god. Eg syns det å lage pizzaen heilt flat og ta litt pizza der skorpa skal være å snurre den sammen er digg!  :love:

6850706[/snapback]

Bunnen på pizzaen blir bedre hvis du steker den aleine i ovnen i 2-3-5min før du legger på fyllet. (avhengig av ovn og tykkelse på bunn)

6850819[/snapback]

Hvordan blir bunnen da? Hvordan bedre liksom :p
Lenke til kommentar

Pepperoni, mozzarella ost, MYE løk, paprika. Krydre med litt urter og pizzakrydder(fra Dolly, Pizzabakeren, evt andre plasser) før du steker den.

Må forresten anbefale en veldig god ferdig pizzabunn: Pizzabunnene som Isbilen selger!

Pizzabunnene kommer fra samme bakeri som lager bunner til Peppes Pizza, altså er de veldig gode. Pizzaene jeg lager med disse pizzabunnene blir helt ubeskrivelig gode.

Lenke til kommentar
Pepperoni, mozzarella ost, MYE løk, paprika. Krydre med litt urter og pizzakrydder(fra Dolly, Pizzabakeren, evt andre plasser) før du steker den.

Må forresten anbefale en veldig god ferdig pizzabunn: Pizzabunnene som Isbilen selger!

Pizzabunnene kommer fra samme bakeri som lager bunner til Peppes Pizza, altså er de veldig gode. Pizzaene jeg lager med disse pizzabunnene blir helt ubeskrivelig gode.

6859948[/snapback]

Pris?

Og hvilken isbil?

Lenke til kommentar
Pris?

Og hvilken isbil?

6860180[/snapback]

100kr for 5 bunner tror jeg det var. Anbefaler også pizzapannen som de selger for 20kr.

Isbilen heter rett og slett 'Isbilen'. :)

6861427[/snapback]

Er enig i at bunnene var bra, men hvordan i hule heite helvete får du bunnen løs pra pannen etter at den er stekt? Ødela 3 pizzaer på denne måten (og ja, jeg har smurt/spayet etter alle kunstens regler) før jeg brukte pannen som frisbee.

Lenke til kommentar

6850706[/snapback]

6850819[/snapback]

Hvordan blir bunnen da? Hvordan bedre liksom :p

6857911[/snapback]

Hvis du hiver my vassent fyll oppå pizzan så siger deigen sammen å blir bløt, tynn og seig. Kjennes nesten ut som om den er rå. Hvis du steker den litt før du kliner på fyllet blir det liggende oppå å du får en sprø og luftig deig.

Utgjør ikke stor forskjell på en pizza med ost, skinke/kjøttdeig og løk. Men hiver du annanas, mais og tomat på så blir det fort noe ganske annet.

:thumbup:

Lenke til kommentar

hele pizzaen er hjemmelaget, alt fra bunn til saus er hjemmelaget, for toro er fyfy.

et lite kokketips er og ha et egg i pizzadeigen, men pass på at egget er temperert, hvis ikke så blir det feil temperatur i forhold til gjæren.

til fyll så har jeg løk, paprika. kjøtt og ost selfølgelig. og osten legges på først. da slipper man at pizzaen ryr fra hverandre. ellers så btuker jeg det jeg finner i skapet på pizzaen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...