B4stian Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hvis jeg bruker et businesstalk abo. til å surfe på nettet med. (via laptopen, qtek-mobil som modem)... vil da prisen være maks 20 kr. pr dag? (16 eskl. mva)? kan de finne ut om jeg bruker telefonen eller ei som modem? Endret 12. september 2006 av datating Lenke til kommentar
laffus88 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hvis jeg bruker et businesstalk abo. til å surfe på nettet med. (via laptopen, qtek-mobil som modem)... vil da prisen være maks 20 kr. pr dag? (16 eskl. mva)? kan de finne ut om jeg bruker telefonen eller ei som modem? 6850681[/snapback] Joda, men du må ringe 05050 og få lagt på DataMania om du ikke har det da. Men det koster maks 25 kr pr dag Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Hvis jeg bruker et businesstalk abo. til å surfe på nettet med. (via laptopen, qtek-mobil som modem)... vil da prisen være maks 20 kr. pr dag? (16 eskl. mva)? kan de finne ut om jeg bruker telefonen eller ei som modem? 6850681[/snapback] Joda, men du må ringe 05050 og få lagt på DataMania om du ikke har det da. Men det koster maks 25 kr pr dag 6851236[/snapback] Du trenger IKKE datamania så lenge du kobler deg opp med wap profilen NetCom Mobil. Det vil si så lenge du ikke bruker telefonen som modem til en ekstern enhet (PC) Bruker du en ekstern enhet må du bruke en profil som heter NetCom Internet Forskjellen ligger i profilens APN. Dette er måten NetCom ser hvaslags netttrafikk du bruker. Wap via mobiltelefonen koster maks 20per dag uansett om du ikke har dataMania Edit: Les om DataMania på NetCom.no Kopi av informasjon fra NetCom sitt interne forum: ---- FJERNET ETTER NETCOMS FORESPØRSEL ---- (Offentlig posting av interne bedriftsdata er et brudd på taushetsplikten, og kan anmeldes) Endret 14. september 2006 av SiR0 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Vi har enda ikke fått svar på hvordan de måler om trafikken går via telefonen eller "via PC". Hvis de kun måler på APN så vil dette bety at f.eks. MSN på mobilen eller nedlasting av mail til mobilen vil gå utenfor den maksimale grensen på 20 kr per døgn. Sier fra her når vi har fått et ordentlig svar. -snubbel Endret 14. september 2006 av snubbel Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg syntes det er litt vanskelig å se hva som er hva her, kan du oppklare? Wap trafikk kontra "annen trafikk". Dersom trådstarter f.eks surfer med Opera (PPC- ikke Mini) på telefonen sin, vil dette regnes som "wap"? EDIT : snubbel sin post oppklarte en del. Så dersom du vil herje frit med en Windows Mobile må du ha datamania? Endret 12. september 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Og datamania på BusinessTalk er fine greier. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Og datamania på BusinessTalk er fine greier. 6851605[/snapback] Trodde ikke det virket jeg? Går ikke an å bestille på minesider, bestilte du via sms? Gjelder rabattene? Det jeg ikke skjønner med netcoms maxpris er følgende: "Alle våre abonnement har en standard datapris for bruk av internett (WAP) og annen dataoverføring på mobilen." Men hva er ANNEN DATAOVERFØRING? Alle andre applikasjoner som jeg bruker med mobilen som opera mini, emsn, vyke og mobile weather bruker jo internett-oppsettet (som ifølge netcom ikke har maxpris med mindre man bruker datamania) og ikke WAP? Hva er egentlig annen dataoverføring enn WAP? Det finnes jo bare 3 profiler: MMS, internett og mobil/wap, jeg synes dette er merkelig formulert av netcom. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Datamania skal ikke være mulig å bestille på businesstalk eller tb. Der har man Connect tilleggstjeneste. Som nevnt over, har ikke NetCom kommet med noe ordentlig svar på hvordan de måler hva som er og ikke er trafikk gjennom mobilen. Derfor er det ingen som per i dag kan svare på dette spørsmålet. Kommer tilbake med et ordentlig svar når NetCom har klart å ordne opp internt. -snubbel Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 Datamania skal ikke være mulig å bestille på businesstalk eller tb. Der har man Connect tilleggstjeneste. Som nevnt over, har ikke NetCom kommet med noe ordentlig svar på hvordan de måler hva som er og ikke er trafikk gjennom mobilen. Derfor er det ingen som per i dag kan svare på dette spørsmålet. Kommer tilbake med et ordentlig svar når NetCom har klart å ordne opp internt. -snubbel 6853737[/snapback] Fikk høre om noen som bestilte det via sms med businesstalk, da virket det fint. Noen her på forumet som bestilte trådløs familie uten å være 25 år og, tydeligivs har netcom litt dårlige rutiner på endel ting. Har hørt fra en kundekonsulent hos netcom at maxgrensa på 20,- gjalt med mobilen som modem for pc, en annen sa at det ikke var det. Sløvt av netcom vil jeg si dette er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå