Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Merkelige grafikkproblemer med ny pc.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte akkurat en ny pc, jeg har bygget pc-er før, og dette gikk forsåvidt greit. Først kjøpte jeg et kabinett med innebygget 350W strømforsyning og 20-pins hovedkontakt, hovedkortet hadde 24-pins, men leverandør sa at dette ikke ville bli et problem. Det ble likevel problemer med maskinen. Når jeg starter opp får jeg 10 sett med 6 vertikale striper over skjermen. Dette skjer på "flash"-bildet til bios og på loading-screen til xp og inne i xp. Det skjer ikke på POST og valgmenyen jeg får opp om jeg trykker F8 under oppstart (windows XP pro). Først trodde jeg dette var grunnet 4 pins for lite på strømforsyningen og kjøpte et nytt kabinett og en ny strømforsyning (400W, 24-pins). Problemet er at jeg fortsatt har de samme vertikale stripene.. I tillegg er det umulig å stille opp oppløsning/fargedybde. Og etter jeg har installert nvidia-drivere fra nett vil ikke maskinen starte i vanlig modus og jeg må gå i VGA-modus.. prøver jeg å endre skjerminstillingene i VGA-modus restarter maskinen.

Jeg har et Gainward Bliss geforce 7600GS, uten egen strømforsyning.. Tror dere det får for lite strøm? Eller er det rett og slett et skjermkort som ikke fungerer?

forslag til feilsøking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Forsøk med annet skjermkort, eller det skjermkortet i en annen pc om du har mulighet.

Hvor mange strømkabler har du koblet til? Dagens hovedkort har ofte 24pin + 4pin og skjermkort har ofte strømkabel. Har du sjekket at alle er der?

Hilsen,

efikkan.

6852603[/snapback]

Jeg har satt i både cpu-strøm, hovedstrøm og pcie-strøm. Selve pcie-kortet har ikke eget strømuttak. Jeg vurderer å ta med skjermkortet ned på datakjeden i morra, evt digital impuls. Spørre om jeg får prøvd det i en test-pc, evt kjøpe nytt skjermkort om skjermkortet er gåent. Hvis ikke er det vel nytt hovedkort som er veien ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...