Gå til innhold

Tema: Møtesteder. Mitt foreløbige forslag

ponnihest

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har opprettet en tråd i "Fotografering" der jeg ønsker innspill til et tema som heter "Møtesteder". Det er en lokal fotokonkurranse med en fin premie. Jeg har nå, i full fart realisert en tanke jeg ikke fikk ut av hodet... Om jeg skal bruke dette motivet, skal jeg fotografere det på ny. Det ser litt kræsj ut i behandlingen også, til dere som måtte ønske å påpeke det ;)

Funker det til temaet? Ellers ser jeg for meg at jeg må fange en situasjon med mennesker en offentlig plass.

post-59075-1158082166_thumb.jpg

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Kanskje. Idéen er ganske god, men den kan forbedres. Slik det er nå er det veldig tydelig at skriften er lagt på digitalt. Den er skarpere og tydeligere enn de andre (F11, F12, Delete, etc.), du har brukt kursiv og en annen skrifttype. Kanskje kan det løses ved å finne en skrifttype som ligner og blurre den en liten anelse. En annen løsning er jo å pusse bort originalskriften, og legge de inn på nytt... :hmm:

Lenke til kommentar

Bra ide, ja, verdt å jobbe litt med. Jeg har to forslag:

Hva med å legge til steder og knappetitler som høres mer personlige/intime/hemmelige/mystiske? Eksperimentere med assosiasjoner, sånn at det holder på tankene når øynene har forlatt det.

Og skjønner at det bare var en skisse her, men det er veldig viktig at teksten matcher utseendet på teksten på de andre knappene rimelig godt. Har du PS CS eller CS2? Eksperimenter med lens blur som øker gradvis på teksten innover i bildet, a la ufokuset på de andre knappene. Kanskje ikke fullt så svart tekst, men mer grålig. Og litt støv eller skitt på knappene OPPÅ bokstavene, kanskje enkelte steder på bokstavene hvor det er slitt bort (feks den mest brukte knappen)?

Lenke til kommentar

Jeg hater å gi opp :ermm:

Dette er et snapshot av noen jenter jeg traff på. De har piknik ved et lokalt, kjent "monument"

Dette må da vel for sure være et møtested? ;)

Jeg liker det drømmeaktige rundt kantene. Det er på originalfilen, men har forsterket det litt, og lagt på litt blur. Er klar over at det er for mye gult/rødt i bildet. Det er ikke allverdens fototeknisk heller, men et møtested er det nå, om enn ikke typisk :yes:

post-59075-1159866279_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...