Gå til innhold

Såkalte "Emo-Band" er blitt populært.(?)


Tatt av vinen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har vært i DIY punk/hardcoremiljøet i 15+ år og ikke på noe tidspunkt har jeg vært borti alt det tullet som kommer fram her. jeg er rimelig interessert i å høre hvor du/dere har lært om emo...jungeltelegrafen? er det så vanskelig å tenke seg at man tar feil?

6856640[/snapback]

 

Hører om selvskadene emofile gother over alt.

Lenke til kommentar

Og du tror absolutt på alt du leser og hører? Hvis du hører at bæsj er bra for ånden, spiser du det da?

 

F.eks be noen om å forklare hva emo kids her, da sier 99% at "jo det er folk som syns synd på seg sjøl og kutter seg". De som sier dette er de som ikke har peil på hva de snakker om.

 

Og til han som nevnte noe om at han kan høre på vokalisten om det er emo eller ei. Det er bare pisspreik. Er Killswitch Engage emo fordi vokalisten synger med lys stemme noen ganger? Er Caliban emo fordi gitaristen synger med lys stemme noen ganger? Samme gjelder andre band. Du bør nok sette deg litt inn i hva som blir diskutert før du kommer med en slik påstand.

 

Og til deg Uin Viel: Du driter jammen på draget med det utsagnet.

 

Hør på Legion, han kan sakene sine. I likhet med han så har jeg også vært i punk/hardcore miljøet i godt over 10 år.

Lenke til kommentar
"Emo" har vel etter hvert blitt en egen sjanger..

 

Edit: http://www.last.fm/tag/emo

6851130[/snapback]

Men jeg kan ikke se noen tendenser til depresjon, selvskading eller annet tull der.

Emo står vel enkelt og greit for emosjonell musikk (selv om det er en litt rar definisjon). At noen fans er mer emosjonelle enn andre og kler seg mørkt, synes synd på seg selv og er depressive bør ikke bli knyttet til emo-sjangeren.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
Og du tror absolutt på alt du leser og hører? Hvis du hører at bæsj er bra for ånden, spiser du det da?

 

F.eks be noen om å forklare hva emo kids her, da sier 99% at "jo det er folk som syns synd på seg sjøl og kutter seg". De som sier dette er de som ikke har peil på hva de snakker om.

 

Og til han som nevnte noe om at han kan høre på vokalisten om det er emo eller ei. Det er bare pisspreik. Er Killswitch Engage emo fordi vokalisten synger med lys stemme noen ganger? Er Caliban emo fordi gitaristen synger med lys stemme noen ganger? Samme gjelder andre band. Du bør nok sette deg litt inn i hva som blir diskutert før du kommer med en slik påstand.

 

Og til deg Uin Viel: Du driter jammen på draget med det utsagnet.

 

Hør på Legion, han kan sakene sine. I likhet med han så har jeg også vært i punk/hardcore miljøet i godt over 10 år.

6858855[/snapback]

 

Bra at vi har folk her som har peiling. Men som du sier, 99% peprer inn i skallen på deg at emotional hardcore handler om nettopp selvskading, deprisjon etc.

Rart at jeg tror på det? Nei. Du har vært 10 år inne i denne merkelige stilen selv, så det er nok ikke så vanskelig å forstå for en emo-veteran som deg, men du må tenke litt på andre folk som er intressert i å lære noe om disse merkelige "emofile" og musikken deres, som ikke vet så mye fra før. ;)

Endret av Leptox
Lenke til kommentar

Kan noen av dere som har peil på dette opplyse oss uvitende da? Jeg har en viss formening om hva det hele er for noe, men jeg syns egentlig at hele emo begrepet slik jeg kjenner det er svært uklart. Kunne tenkt meg til å få innsikt i dette selv om jeg ikke hører på det selv.

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Og du tror absolutt på alt du leser og hører? Hvis du hører at bæsj er bra for ånden, spiser du det da?

 

F.eks be noen om å forklare hva emo kids her, da sier 99% at "jo det er folk som syns synd på seg sjøl og kutter seg". De som sier dette er de som ikke har peil på hva de snakker om.

 

Og til han som nevnte noe om at han kan høre på vokalisten om det er emo eller ei. Det er bare pisspreik. Er Killswitch Engage emo fordi vokalisten synger med lys stemme noen ganger? Er Caliban emo fordi gitaristen synger med lys stemme noen ganger? Samme gjelder andre band. Du bør nok sette deg litt inn i hva som blir diskutert før du kommer med en slik påstand.

 

Og til deg Uin Viel: Du driter jammen på draget med det utsagnet.

 

Hør på Legion, han kan sakene sine. I likhet med han så har jeg også vært i punk/hardcore miljøet i godt over 10 år.

6858855[/snapback]

 

Bra at vi har folk her som har peiling. Men som du sier, 99% peprer inn i skallen på deg at emotional hardcore handler om nettopp selvskading, deprisjon etc.

Rart at jeg tror på det? Nei. Du har vært 10 år inne i denne merkelige stilen selv, så det er nok ikke så vanskelig å forstå for en emo-veteran som deg, men du må tenke litt på andre folk som er intressert i å lære noe om disse merkelige "emofile" og musikken deres, som ikke vet så mye fra før. ;)

6859155[/snapback]

 

Hmm rart. Har jeg nevnt at jeg er emo-veteran? Nei, faktisk ikke. Jeg hører på litt emo, men det meste går i hardcore. Har man satt seg inn i hva emo faktisk er, så skal det ikke mye til å vite forskjell og høre hva som er emo eller ikke. De 99 prosentene er snørrunger som skal være tøffe i trynet og de tror de er verdensmestere i alt. Selv er jeg ikke inne i noen merkelig stil. Jeg sa jeg har vært i hardcore miljøet, ikke stil. Det er en forskjell der gutt.

 

Greit nok at folk vil lære, men jeg oppfattet det slik at du ikke ville høre på hva andre sier, at du ikke ville høre på han ene som prøvde. Alt han sa gikk rett ut igjen.

 

Vil du høre på tidlig emo, så sjekk Jimmy Eat world. Sjekk f.eks ut alle skivene til Elliott, da kan du se hvor langt emo har beveget seg. Emo er ikke om å ha sleik som stikker deg i øyet, eller om å sminke seg eller kutte seg.

Lenke til kommentar
Og du tror absolutt på alt du leser og hører? Hvis du hører at bæsj er bra for ånden, spiser du det da?

 

F.eks be noen om å forklare hva emo kids her, da sier 99% at "jo det er folk som syns synd på seg sjøl og kutter seg". De som sier dette er de som ikke har peil på hva de snakker om.

 

Og til han som nevnte noe om at han kan høre på vokalisten om det er emo eller ei. Det er bare pisspreik. Er Killswitch Engage emo fordi vokalisten synger med lys stemme noen ganger? Er Caliban emo fordi gitaristen synger med lys stemme noen ganger? Samme gjelder andre band. Du bør nok sette deg litt inn i hva som blir diskutert før du kommer med en slik påstand.

 

Og til deg Uin Viel: Du driter jammen på draget med det utsagnet.

 

Hør på Legion, han kan sakene sine. I likhet med han så har jeg også vært i punk/hardcore miljøet i godt over 10 år.

6858855[/snapback]

 

Bra at vi har folk her som har peiling. Men som du sier, 99% peprer inn i skallen på deg at emotional hardcore handler om nettopp selvskading, deprisjon etc.

Rart at jeg tror på det? Nei. Du har vært 10 år inne i denne merkelige stilen selv, så det er nok ikke så vanskelig å forstå for en emo-veteran som deg, men du må tenke litt på andre folk som er intressert i å lære noe om disse merkelige "emofile" og musikken deres, som ikke vet så mye fra før. ;)

6859155[/snapback]

 

Hmm rart. Har jeg nevnt at jeg er emo-veteran? Nei, faktisk ikke. Jeg hører på litt emo, men det meste går i hardcore. Har man satt seg inn i hva emo faktisk er, så skal det ikke mye til å vite forskjell og høre hva som er emo eller ikke. De 99 prosentene er snørrunger som skal være tøffe i trynet og de tror de er verdensmestere i alt. Selv er jeg ikke inne i noen merkelig stil. Jeg sa jeg har vært i hardcore miljøet, ikke stil. Det er en forskjell der gutt.

 

Greit nok at folk vil lære, men jeg oppfattet det slik at du ikke ville høre på hva andre sier, at du ikke ville høre på han ene som prøvde. Alt han sa gikk rett ut igjen.

 

Vil du høre på tidlig emo, så sjekk Jimmy Eat world. Sjekk f.eks ut alle skivene til Elliott, da kan du se hvor langt emo har beveget seg. Emo er ikke om å ha sleik som stikker deg i øyet, eller om å sminke seg eller kutte seg.

6859311[/snapback]

 

Nå ble det helt utklart for meg hva emo egentlig er. Er det en stil, eller en type musikk?

Lenke til kommentar

har ingenting med stil å gjøre. hvorfor i all verden skal musikken man hører på krystaliserer seg ut til plaggene på kroppen?

vel, ok, band t-skjorter har man såklart en god del av, men hvis du tror du klarer å plukke ut de som hører på hardcore, emo, screamo/emo violence etc etc utifra klær så tar man styggelig feil

 

jeg er ikke uvitende til hva den generelle populasjonen tror emo er for noe. skeivt hår, sminke, suttring og hva annet tull de finner på er et fullstendig seperat fenomen som har pga ignoranse og mainstream massemediapush tatt til seg/blitt stemplet som emo

 

la meg reiterere; emo er forkortelse på emotional hardcore

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...