Gå til innhold

Såkalte "Emo-Band" er blitt populært.(?)


Tatt av vinen

Anbefalte innlegg

Hørt om Emo-band, som visstnok skal være band som From First To Last, My Chemical Romance osv. Hva er det som gjør at disse bandene er forskjellige fra andre? Fordi de har håret ned i øynene, og kler seg i stripete og som oftest svarte klær? Fenomenet "Emo" er for meg helt ukjent.

Lurer på hvorfor dette er blitt så populært blant ungdom i det siste. Er dette den nye trenden innenfor ungdom og musikk?

Synes forresten ikke at denne musikken skiller seg så veldig ut fra annen moderne punk-rock musikk som ikke har fått tilnavnet "emo".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Seff ikke, men akkuratt det stedet mellom Punk/Rock og "Emo" er for meg veldig uklar, så hvis du skjønner meg så kan fort en Punk dude gli lett over i "emo" i den riktige musikk settingen...?

6850430[/snapback]

 

Jo, er vel noe sånt. Ettersom jeg ikke har så mye peiling på denne typen musikk og bandenes stiler osv så vil jeg tro at du har litt mer peiling enn det jeg har. Er helt blank. :p

Lenke til kommentar
Emo-kids, tre frem fra skyggene! Bra tråd.

 

Forøvrig er det tragisk at Emo-musikk slår godt an i enkelte kretser.

6850521[/snapback]

 

Er heller ikke så begeisret for disse bandene. Tror det først og fremst det er bandene som får disse lett påtennlige ungdommene til å begynne med denne stilen. Ville heller gått rundt i en ICA-uniform dag ut og dag inn istedenfor og frivillig gå i disse trange trøyene som stenger inne personen bak det snåle håret og de triste øynene.

Lenke til kommentar

vel, nå starter du (trådstarter) på gale premisser. hverken banda du nevner, klesstilen(?) eller animehåret har noen verdens ting med emo å gjøre.

 

emo er så absolutt ikke noe nytt fenomen, men som du er inne på, den gale oppfattningen har gått som ild i tørt gress de siste par åra, noe som er et produkt av den evige MTViseringen av musikk. dette har ført til at emo har gått fra et moteord brukt av plateindustrien for å trykke mainstream indieband inn i øra på kjøpere, til et skjellsord for uinvidde.

Lenke til kommentar

Fint sitat :)

"We are really tired of those labels and questions", says guitarist, co-founder and producer Rodriguez-Lopez. "Concept album? How can any huge project that takes up most of your life for a year not have a consept? Prog? How can any innovative, forwardthinking art or music not be progressive? It reminds me of when I first heard the label "Emo", which was the most ridiculous label ever. How can anything you put your heart and soul into not be emotional?"
Lenke til kommentar
jeg kan høre på vokalisten om et band er såkalt "emo"

Det som går igjen er at alle vokalistene synger med samme ekle lyse stemme.. samme tonefall. liker det ikke ^^

6851395[/snapback]

 

Hørte på noe tidligere i dag. Skulle utforske emo-verdenen. :p

Forjævlig. Men ikke så ulikt andre punk-rock grupper, som jeg heller ikke er så begeistret for.

Lenke til kommentar

vel, nå blir dette en litt sånn mikke musfoklaring, men skitt au

emo (emotional hardcore) er hardcore som ikke nødvendigvis er fokusert på sinne, hat og aggresjon.

det er fremdeles viktig å være klar over at det er hardcore det er snakk om og ikke pop-punk, pube-punk, mtvmo eller hva nå annet man skal kalle det som de aller aller fleste her er overbevist det er snakk om. det er det nemlig ikke.

jeg har flere ganger prøvd å foklare dette, med det er tydligvis fullstendig håpløst å overbevise noen om at det de tror de vet om emo er håpløst feil

 

f.eks hvor alt styret om cutting, goth meg her og goth meg der og at man skal være trist etc. villspor er alt jeg har å si til dette.

 

dersom noen virkelig er villig til å forkaste alt det de "vet" og ønsker å sette seg litt inn i virkelighete, så får de sende meg en PM, jeg er fra nå av ferdig med å forsøke å gjete katter.

Lenke til kommentar
vel, nå blir dette en litt sånn mikke musfoklaring, men skitt au

emo (emotional hardcore) er hardcore som ikke nødvendigvis er fokusert på sinne, hat og aggresjon.

det er fremdeles viktig å være klar over at det er hardcore det er snakk om og ikke pop-punk, pube-punk, mtvmo eller hva nå annet man skal kalle det som de aller aller fleste her er overbevist det er snakk om. det er det nemlig ikke.

jeg har flere ganger prøvd å foklare dette, med det er tydligvis fullstendig håpløst å overbevise noen om at det de tror de vet om emo er håpløst feil

 

f.eks hvor alt styret om cutting, goth meg her og goth meg der og at man skal være trist etc. villspor er alt jeg har å si til dette.

 

dersom noen virkelig er villig til å forkaste alt det de "vet" og ønsker å sette seg litt inn i virkelighete, så får de sende meg en PM, jeg er fra nå av ferdig med å forsøke å gjete katter.

6853914[/snapback]

 

Emo-alarm! Tipper du er en hardcore emotionall homofobian. :p

Men dette med kutting, goth og all den dritten er jeg overbevist om at er sant.

Lenke til kommentar

heh, jaja. enten så kødder du med meg eller så er dette et tapt slag...jeg heller mot det siste.

 

jeg har vært i DIY punk/hardcoremiljøet i 15+ år og ikke på noe tidspunkt har jeg vært borti alt det tullet som kommer fram her. jeg er rimelig interessert i å høre hvor du/dere har lært om emo...jungeltelegrafen? er det så vanskelig å tenke seg at man tar feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...