golf-vr6-turbo Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 bilen min blei på kjørt å mest sannsynli blir den kondømert eg lure på om da e nåken så veit ka eg komme te å få igjenn...har kasko! får eg kunn listepris? får eg igjenn da eg har forsikkra den for....han e forsikkra for mykje meir enn liste pris. tar di bilen? eller får eg beholda den? va ikkje min feil! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Blir bilen kondemnert, så får du igjen listeprisen. Blir den ikke kondemnert, så får du dekket skaden, som blir taksert av forsikringselskapet evt. etter besiktigelse av et godkjent verksted. Ved kondemnering, så beholder du nok ikke bilen Men hvordan kan du ha forsikra bilen for mer enn bilens verdi? Får ikke det til å stemme..... mvh Pantera Lenke til kommentar
golf-vr6-turbo Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Blir bilen kondemnert, så får du igjen listeprisen. Blir den ikke kondemnert, så får du dekket skaden, som blir taksert av forsikringselskapet evt. etter besiktigelse av et godkjent verksted. Ved kondemnering, så beholder du nok ikke bilen Men hvordan kan du ha forsikra bilen for mer enn bilens verdi? Får ikke det til å stemme..... mvh Pantera 6850741[/snapback] det er ei bobble som eg har kasko på. får igjenn 50000 om eg hadde gjort det sjøl. eller om det hadde vert min feil Lenke til kommentar
golf-vr6-turbo Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 det er ei bobble som eg har kasko på. får igjenn 50000 om eg hadde gjort det sjøl. eller om det hadde vert min feil Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 det er ei bobble som eg har kasko på. får igjenn 50000 om eg hadde gjort det sjøl. eller om det hadde vert min feil 6850782[/snapback] Veteranbil det er snakk om? På veteranbiler setter du jo opp verdien du mener bilen har når du søker om forsikring. Hvis selskapet godkjenner det, får du vel igjen den summen. Lenke til kommentar
Tobinor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tror du kan få "vraket" hvis du vil ha det, men da trekker de litt fra summen som blir utbetalt... Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Du kan ofte "forhandle" litt med forsikringsselskapet. Listeprisen kan være veldig missvisende, spesielt hvis bilen har gått lite, er i mye bedre stand enn en tilsvarende bil, har masse dyr styling, eller er et samlerobjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå