ken8 Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Hei, har akkurat satt sammen min nye pc. E6300 + Asus P5B (BIOS v.0509) og Corsair Value S. PC5300 DDR2. I BIOS under Advanced->Jumperfree Configuration har jeg følgende. Ai tunig = manual CPU frequency = 400 DRAM = Auto PCI Express = 90 PCI clock sync = 33,33Mhz. Resten AUTO. Når DRAM = Auto hva er det egentlig minnet mitt kjører på? Og hvor mye over standard ligger jeg nå? Det er vel lurt å sette pci express og pci clock på hhv 90 og 33,33 hvis man ikke vil overklokke andre komponenter i maskina, eller husker jeg feil? Prøvde å sette FSB til 420, men da startet ikke maskina, så lurer på om det er mulighet for å få minne til å ikke kjøre like kjapt som CPU. Lenke til kommentar
ken8 Skrevet 12. september 2006 Forfatter Del Skrevet 12. september 2006 Etter å ha kjørt litt benchmark tester gikk tempen (i følge Everest) i over 65C. Hvor høy temp. kan E6300 prosessoren ha, før den tar skade? 80C? Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 13. september 2006 Del Skrevet 13. september 2006 PCIe clock skal da være 100 og ikke 90.... Mvh amdme Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå